26 077 besökare online
856 995 medlemmar • 45 819 708 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Livsstil > Kläder och accessoarer > Kläder och skor: Klassisk stil
Svara på ämne
Ämnesverktyg
ltesh
Medlem
lteshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Tänkte fört detsamma, men mönstret kommer från ett känt italienskt företag, så det kanske kan lösa sig, fast det är ju bra mycket enklare att sy om de gamla byxorna. Väst använder jag inte.
Även om mönstret är det samma så skiljer sig individuella tygrullar från varandra. Ibland kan skillnaden vara svår att se i artificiellt ljus (dvs inne hos skräddaren) men vara väldigt påtaglig i solljus.

JazzforMiles
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Även om mönstret är det samma så skiljer sig individuella tygrullar från varandra. Ibland kan skillnaden vara svår att se i artificiellt ljus (dvs inne hos skräddaren) men vara väldigt påtaglig i solljus.

Det har jag inte tänkt på men nu när du påpekar det förefaller det ju mycket logiskt att många yttre faktorer påverkar ett visst tyg på ett sätt som gör det annorlunda gentemot ett annat till synes likadant tyg.

cst
Moderator
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ltesh
Nej, då har han plötsligt ett par byxor och en väst som inte passar till någon kavaj.

Det går inte att i efterhand försöka matcha ihop en kostym, såvida man inte råkar ha exakt samma tyg som kavajen (dvs som kommer från samma tygrulle).
Tror inte det finns någon risk för att nojja över det. Jag ser inget annat användningsområde för en kavaj av denna färg. De enda färgerna på kavajer som jag tycker kan fungera utan kostym är svart och mörkblått.

shibbie
Avstängd
shibbies avatar
Jag har ibland kavajen på när jag har skatekläder.
Snygga lite pösiga jeans som är gjorda så det ser ut som man har lite "häng" fast man inte har byxorna i knäväcket. En tshirt som är exakt lika lång som kavajen(min kavaj är som en xl tshirt. Snyggt som fan, typ ha guldkedja på sig också.
Jag är snygg som bögen med den stilen

Edit: kavajen jag snackar om är mörkgrå med något konstiogt stramt tyg(ser ut som om den vore vävd)

arnold2k5
Medlem
arnold2k5s avatar
svår uppgift om man inte har någon bild, men grått o vinrött e som sagt var en snygg kombo, testa en v-ringad vinröd tröja under kanske?
till ett par mörka otvättade jeans, eller ljusa chinos och ljusblå skjorta? har själv en ganska ljust grå kostym och när jag vill vara mindre uppklädd kör jag på sådana kombinationer, för övrigt var inte rädd för en ganska stark accentfärg på byxor och liknande. kan bli skitsnyggt vid rätt kombination!
http://cafe.se/?id=385591 kolla den länken för inspiration kanske!

shibbie hundra spänn på att du har huvtröja under också?
hoppas du skojar!

Svara på ämne
Topp Dela »