2023-01-12, 15:56
Medlem
Jag är norrman och vi får inte köpa pepparspray i Norge. Är denna produkt laglig i Sverige? I så fall tar jag resan över

Att beställa online från Norge känns mer riskabelt då tullmyndigheterna är ganska kapabla, inbillar jag mig. Men jag kan ha fel...

Tack!
Citera
2023-01-12, 15:59
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jag är norrman och vi får inte köpa pepparspray i Norge. Är denna produkt laglig i Sverige? I så fall tar jag resan över

Att beställa online från Norge känns mer riskabelt då tullmyndigheterna är ganska kapabla, inbillar jag mig. Men jag kan ha fel...

Tack!

Nä. Det enda som är tillåtet är sån där tattig självförsvarsspray som knappt funkar.
Citera
2023-01-12, 16:00
Medlem
Citat:

Tack!

Det är inte lagligt att inneha eller använda pepparspray i Sverige. Det är ett förbjudet vapen enligt vapenlagen.

Endast personer som arbetar med säkerhet eller ordningsvakter som har fått ett särskilt tillstånd kan använda det.
Citera
2023-01-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nä. Det enda som är tillåtet är sån där tattig självförsvarsspray som knappt funkar.
Samme som i Norge, ja.
Citera
2023-01-12, 17:07
Medlem
Nej. Om det kan användas i självförsvar så är det med störst sannolikhet olagligt i Sverige att inneha, tyvärr.
Citera
2023-01-14, 15:36
Medlem
Citat:

Tack!
Licenspliktigt.
Citera
2023-01-14, 17:55
Bannlyst
Citat:

Tack!

Köp från Tyskland eller åk och köp på plats. Sverige har samma fega töntlag som Norge. Du får inte mer än böter om du åker fast.
Citera
2023-01-23, 06:21
Avslutad
Jag vill inte 1.01 men https://youtu.be/xO0aJiefpHc

Jag har använt den produkten vid ett tillfälle på en mycket obehaglig person som försökte angripa mig i en gångtunnel.
Jag stank tandkräm och blev röd på fingrarna ett par dagar men den fungerade utmärkt kan jag berätta.

Jag är helt säker på att det finns liknande produkter om inte annat som kringgår lagen på samma sätt och som är lika effektiva.
Citera
2023-01-23, 07:59
Medlem
Onanikrems avatar
Något otymplig förpackning, men bromsrengöring blir gröna döden att få i ögonen. Lidl har haft en mindre förpackning (spray) på temaveckorna tidigare. Givetvis förbjudet att spraya någon i ögonen med, men du råkade bara ha den i handväskan...
Citera
2023-02-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Köp från Tyskland eller åk och köp på plats. Sverige har samma fega töntlag som Norge. Du får inte mer än böter om du åker fast.
Takk 👍
Citera
2023-02-08, 13:29
Medlem
MrBabyBoys avatar
Det finns försvarsspray på bl.a Clas Ohlson med färg och stark mentol istället för peppar. Den är ganska bra men inte i närheten av riktig pepparspray.
Citera
2023-03-13, 15:12
Medlem
magnificos avatar
Citat:

Tack!

Norska tullen är stenhård, beställ inte från Tyskland eller Polen, det kommer med stor risk att fastna i tullen. Ska du ha riktig pepparspray så köp det när på semester i Europa. I Tyskland säljs det licensfritt för försvar mot djur.

Sök på om "TIW CRIMINAL IDENTIFIER försvarsspray" säljs i Norge. Den är effektiv och laglig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in