Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 18:12
  #10621
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hur funkade bedrägeriet rent tekniskt? Morgan säger att han knappade in sina kontouppgifter. En bedragare kan ju knappast ta ut pengar bara för att man kommit över någons kontonummer.

"Det är inte första gången det händer, när jag jobbade i USA blev jag blåst på 40*000 kronor i skimning. Det måste finnas ett system som kan få stopp på sånt här."

Enough said
Citera
2023-01-19, 01:01
  #10622
Medlem
Demokraturdns avatar
Ännu en lättkränkt förälder går till media och påverkar arbetet, tryggheten och ordningen på en skola.

Eleverna på Internationella Engelska skolan i Landskrona tvingas bära en skylt om halsen om de måste gå på toaletten under lektionstid.

Föräldern Angelie Fröjd går igång på alla cylindrar och pratar om hur kränkande det är för eleverna att få ta med en halsrem med ett litet kort när de går på toaletten under lektionstid.

https://www.expressen.se/nyheter/sko...de-gar-pa-toa/
Citera
2023-01-19, 01:09
  #10623
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Ännu en lättkränkt förälder går till media och påverkar arbetet, tryggheten och ordningen på en skola.

Eleverna på Internationella Engelska skolan i Landskrona tvingas bära en skylt om halsen om de måste gå på toaletten under lektionstid.

Föräldern Angelie Fröjd går igång på alla cylindrar och pratar om hur kränkande det är för eleverna att få ta med en halsrem med ett litet kort när de går på toaletten under lektionstid.

https://www.expressen.se/nyheter/sko...de-gar-pa-toa/

I intervjun på TV4 tyckte hon det var det värsta som kunde hända på en skola. Idiotkärring!
Citera
2023-01-21, 13:16
  #10624
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
"Rasse" gråter ut över sitt förnyade elavtal, som han läst och godkänt men ej förstått.

Citat:
Att dyra elräkningar för december trillat ner hos svenska hushåll är inget nytt.
Men för Rasim Salkanovic kom brevet från Eon som en kalldusch när eljätten krävde över 24 000 kronor.
– Jag har varit kund hos dem i över 30 år så jag tycker de borde hört av sig och kollat innan de lät det nya avtalet gå igång.

Rasse är besviken och förbannad på Eons agerande. Samtidigt medger han att det finns en chans att han faktiskt godkänt det nya avtalet, men menar att det för honom varit otydligt att priset förändrats så dramatiskt.
– Vi har alltid fått papper hemskickat tidigare men nu gick det via den här appen Kivra. De säger att det stått klart och tydligt vad kostnaden är. Hade vi sett och förstått det så hade vi aldrig gått med på det.

Rasim ”Rasse” Salkanovic, 56 vill nu inte längre köpa el av Eon, och gråter en skvätt till över kostnaden att säga upp avtalet.

https://www.aftonbladet.se/minekonom...om-kallduschen
Citera
2023-01-22, 13:17
  #10625
Medlem
Borås-föräldrarna (var annars...) gråter ut i pressen över att de inte fått döpa sin dotter till Pingla. Skatteverket sade ifrån och nu är föräldrarna både kränkta och framförallt upprörda, "vi kommer att ta striden" :

"... dottern får inte heta Pingla – det har Skatteverket bestämt. Men föräldrarna är fast beslutna. De vill att namnet ska godkännas och har nu skickat in en överklagan. Kan vi inte införa Pingla som ett nytt svenskt namn som har den gamla betydelsen vacker, snygg, tjej, frågar sig pappa"

Jag får intrycket att pappan besvarade sin egen fråga men tyvärr besitter han inte förståndet att begripa detta.

Länk till GP
Citera
2023-01-22, 15:02
  #10626
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Borås-föräldrarna (var annars...) gråter ut i pressen över att de inte fått döpa sin dotter till Pingla. Skatteverket sade ifrån och nu är föräldrarna både kränkta och framförallt upprörda, "vi kommer att ta striden" :

"... dottern får inte heta Pingla – det har Skatteverket bestämt. Men föräldrarna är fast beslutna. De vill att namnet ska godkännas och har nu skickat in en överklagan. Kan vi inte införa Pingla som ett nytt svenskt namn som har den gamla betydelsen vacker, snygg, tjej, frågar sig pappa"

Jag får intrycket att pappan besvarade sin egen fråga men tyvärr besitter han inte förståndet att begripa detta.

Länk till GP
Whitetrash. Det känns som att socialen borde gripa in här.
Citera
2023-01-22, 21:26
  #10627
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Borås-föräldrarna (var annars...) gråter ut i pressen över att de inte fått döpa sin dotter till Pingla. Skatteverket sade ifrån och nu är föräldrarna både kränkta och framförallt upprörda, "vi kommer att ta striden" :

"... dottern får inte heta Pingla – det har Skatteverket bestämt. Men föräldrarna är fast beslutna. De vill att namnet ska godkännas och har nu skickat in en överklagan. Kan vi inte införa Pingla som ett nytt svenskt namn som har den gamla betydelsen vacker, snygg, tjej, frågar sig pappa"

Jag får intrycket att pappan besvarade sin egen fråga men tyvärr besitter han inte förståndet att begripa detta.

Länk till GP

Av alla namn man kunde välja på ... Och av alla frågor som man kunde engagera sig i istället.
Citera
2023-01-27, 13:32
  #10628
Medlem
Återigen en idiot ute och gråter i kvällsblaskan och en känd sådan dessutom.

https://www.expressen.se/noje/fraga-...de-mig-lurad-/

”Fråga doktorn”-Karin i tvist med arbetsgivare: ”Kände mig lurad”

Doktor Märkvärdig ville vara ledig 6 veckor i sträck men fick vissa bekymmer att få det godkänt. Då lämnade hon in en uppsägning som hon, enligt henne själv, bara hade med i nödfall om hon inte fick ledigt. När arbetsgivaren accepterade ledigheten så accepterade de även uppsägningen. Nu känner hon sig "lurad" eftersom arbetsgivaren inte gick med på att riva uppsägningen och hon fick sluta.

Sammanfattningsvis en divig och naiv idiot som tror att hon är en primadonna som arbetsgivaren ska svansa för eftersom hon är känd från ett kärringprogram. Bra av arbetsgivaren att skicka ut henne med huvudet först.
Citera
2023-02-03, 20:17
  #10629
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
När Kalle fick ett lån satsade han fullt ut på sin företagsdröm./../

– Jag besökte ett HVB-hem genom mitt jobb och såg misären. Jag kände att det här kan jag göra bättre, berättar han./../

Mitt under ombyggnaden av fastigheten drogs mattan undan för Kalles affärsidé: Lagen ändrades och gränserna stängdes. /../

Den ekonomiska pressen på Kalle skruvades upp i snabb takt. Från en månad till en annan fick han upp emot 50 000 kronor i månadskostnader när Almi krävde tillbaka lånet med ränta./../

”Min själ är skuldsatt”

Källa
När man är sen till partyt så delas det inte längre ut miljoner och det blir inga roliga lyxbilar. Tycker inte alls att han verkar godhjärtad utan det ser ut som en spelmissbrukare som försöker vinna med lånade pengar.
Citera
2023-02-04, 10:00
  #10630
Medlem
Mogaku-sans avatar
Idioter har väl alltid funnits. Dock så är det nog inte alla som vill skylta med sin okunskap.

Dom som gråter ut i tidningarna Aftonbladet och Expressen hoppas väl på att folk ska tycka synd om dom. Om de använder kinaladdare till sin iPhone så hoppas dom få en ny iPhone gratis av Apple.

Detta trotts att flera medier rapporterat ända sedan mobiltelefonerna kom att man inte ska använda piratladdare. Har man råd med iPhone så har man råd med en original laddare med. Förstår man inte så ska man fråga i butiken. Inte gnälla ut i skvallerpressen.
Citera
2023-02-04, 20:18
  #10631
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
När man är sen till partyt så delas det inte längre ut miljoner och det blir inga roliga lyxbilar. Tycker inte alls att han verkar godhjärtad utan det ser ut som en spelmissbrukare som försöker vinna med lånade pengar.
Håller helt med, nu var i o f artikeln låst men om jag fattar rätt, så hoppar idioten på HVB hem grejen precis när mottagandet av apor minskar och marknaden på "ekonomiska godhetsknarkare" är mättad. Gott åt idioten i så fall.
Citera
2023-02-18, 10:47
  #10632
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Borås-föräldrarna (var annars...) gråter ut i pressen över att de inte fått döpa sin dotter till Pingla. Skatteverket sade ifrån och nu är föräldrarna både kränkta och framförallt upprörda, "vi kommer att ta striden" :

"... dottern får inte heta Pingla – det har Skatteverket bestämt. Men föräldrarna är fast beslutna. De vill att namnet ska godkännas och har nu skickat in en överklagan. Kan vi inte införa Pingla som ett nytt svenskt namn som har den gamla betydelsen vacker, snygg, tjej, frågar sig pappa"

Jag får intrycket att pappan besvarade sin egen fråga men tyvärr besitter han inte förståndet att begripa detta.

Länk till GP

Herregud och de tar det vidare, välj ett annat namn bara. Vill man verkligen referera sin dotter som "snygg tjej"? Enligt svenska akademins ordlista kan pingla ses som ett nedsättande ord för att beskriva en vacker tjej...bra föräldrar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback