2023-01-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Samme med vinner i herreklassen.

Johannes Høsflot Klæbo (26) trenger mer tid til å hente seg inn etter Tour de Ski-oppvisningen. Dermed mister han både NM på Gjøvik, og sannsynlig verdenscup-sprint i Livigno lørdag.

Johannes Høsflot Klæbo har alltså bara 4 NM-guld
Citera
2023-01-17, 15:48
Medlem
Finland skickar inga åkare till Livigno i och med att FM ordnas samtidigt i Tammerfors
Citera
2023-01-17, 15:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Touretappen räknas inte som uttagningstävling enligt vad som kommunicerats så Fridas 10:e plats är vad man behöver slå om det är bästa resultat som räknas.

Jag förstår inte varför Frida skulle vara aktuell för att åka VM-sprinten. Med hennes historik vore det inte bättre att satsa på att lyckas max på övriga distanser istället.
Citera
2023-01-17, 15:55
Medlem
Sju stycken åkare på damsidan skickas, är väl en för mycket. Någon av dom får inte åka om dom nu inte tagit med någon enbart för teamsprint.
Citera
2023-01-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag förstår inte varför Frida skulle vara aktuell för att åka VM-sprinten. Med hennes historik vore det inte bättre att satsa på att lyckas max på övriga distanser istället.
Hon är väl aktuell eftersom hon ställt upp i alla årets klassiska sprintar och uttryckt intresse av att köra sprinten på VM.

Personligen vill jag givetvis inte att hon ska köra (eftersom det skulle innebära att Svahn inte åker).

Exakt hur det inverkar på övriga distanser har jag ingen aning om men det är en fråga för henne och hennes tränare om hon nu är den som får frågan.
Citera
2023-01-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Johannes Høsflot Klæbo har alltså bara 4 NM-guld

Stina knäcker den ration, 1 SM-guld och 24 segrar i VC och OS (individuellt)
Citera
2023-01-17, 16:04
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Sju stycken åkare på damsidan skickas, är väl en för mycket. Någon av dom får inte åka om dom nu inte tagit med någon enbart för teamsprint.

Lundgren har friplats så alla får åka sprinten.
Citera
2023-01-17, 16:07
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Hon är väl aktuell eftersom hon ställt upp i alla årets klassiska sprintar och uttryckt intresse av att köra sprinten på VM.

Personligen vill jag givetvis inte att hon ska köra (eftersom det skulle innebära att Svahn inte åker).

Exakt hur det inverkar på övriga distanser har jag ingen aning om men det är en fråga för henne och hennes tränare om hon nu är den som får frågan.

Nu tycker jag att förbundskaptenen/landslagschefen har ett ansvar att ta ett sådant beslut.
Citera
2023-01-17, 16:10
Medlem
Citat:
Lundgren har friplats så alla får åka sprinten.

Okej, då är det mer vettigt.
Citera
2023-01-17, 16:11
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att förbundskaptenen/landslagschefen har ett ansvar att ta ett sådant beslut.
Ja vi har ju diskuterat det förut och behöver inte göra det igen. Bästa är ju såklart om sådana beslut tas i samförstånd.
Citera
2023-01-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Men vad har hänt med Dyvik, vill hon inte?
Hon åkte hela touren. Rimligt att avstå första VC helgen för att få mer återhämtning
Citera
2023-01-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Där tycker jag att man borde ha informerat om orsaken. Varför så hemlighetsfulla?

Nu blir det bara spekulationer. Har hon tackat nej? Är hon också förkyld? Kommer hon att åka i Les Rousses?
Varför skulle det bli spekulationer? Ingen annan svensk av de som åkte hela touren åker i Livigno.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in