2023-01-16, 07:59
Medlem
ingetbranicks avatar
Trist för hemmapubliken och för turneringen, sen får man tycka vad man vill om Kyrgios:

Citat:
Hemmahoppet skadad - drar sig ur

Australian Open startade med ett mardrömsbesked för hemmapubliken i Melbourne. Nick Kyrgios drar sig ur årets första grand slam-turnering på grund av en knäskada.

-Jag är förkrossad, så klart, säger han på en presskonferens.

Nick Kyrgios, 21:a på världsrankningen, såg sig själv som en av förhandsfavoriterna. Han hade ett starkt fjolår då han bland annat gick till final i Wimbledon.

-Helt ärligt så är jag bara utmattad av allt det här, säger han.

(SVT Text)
2023-01-16, 08:01
Medlem
calina85s avatar
Coric fick respass direkt mot unge Lehecka som har blandat och gett senaste året. Jag som trodde Coric var tillbaka i sin "prime" 🥺
2023-01-16, 08:08
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Trist för hemmapubliken och för turneringen, sen får man tycka vad man vill om Kyrgios:

(SVT Text)

Japp, dom visade en glimt av presskonferensen på eurosport.

Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Coric fick respass direkt mot unge Lehecka som har blandat och gett senaste året. Jag som trodde Coric var tillbaka i sin "prime" 🥺

NextGen formen håller i sig.
2023-01-16, 08:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Som Coric spelade när han vann Cincinnati i augusti hoppades man ju det. Men alldeles för ojämn. Sen vet jag inte om han haft nya skadeproblem heller.
2023-01-16, 08:18
Medlem
bobo909s avatar
Draper är död. Bryter nog snart.
2023-01-16, 08:24
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Draper är död. Bryter nog snart.
Stackarn🥺. Får mig att tänka på Kozlov som vann över Dimitrov för något år sedan(?) Tror Dimitrov hade första. Kozlov lyckas på något magiskt sätt trots svårigheter att röra sig i mitten av andra,vinna både det andra och det tredje. Jävlar vad arg Dimitrov var efter den matchen 😁.

Edit: Draper får kontakta Kozlov och be om tips hur man fokuserar på matchen mer än krampen 🤐😩
Senast redigerad av calina85 2023-01-16 kl. 08:28.
2023-01-16, 08:30
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Stackarn🥺. Får mig att tänka på Kozlov som vann över Dimitrov för något år sedan(?) Tror Dimitrov hade första. Kozlov lyckas på något magiskt sätt trots svårigheter att röra sig i mitten av andra,vinna både det andra och det tredje. Jävlar vad arg Dimitrov var efter den matchen 😁.

Respekt ändå att spela klart matchen av britten.

Också sett liknande när någon hoppat runt på ett ben inprincip och ändå lyckats knipa matchen.
2023-01-16, 08:33
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Respekt ändå att spela klart matchen av britten.

Också sett liknande när någon hoppat runt på ett ben inprincip och ändå lyckats knipa matchen.
Har inte förresten Draper spelat rätt mycket matcher senaste tiden? Kanske dumt och borde ha vilat lite inför AO?
2023-01-16, 08:34
Medlem
bobo909s avatar
Kwon visar på varför det inte alltid är så jävla smart att gå och vinna 3 timmars finaler dagarna före. Ligger illa till mot Eubanks.

Citat:
Har inte förresten Draper spelat rätt mycket matcher senaste tiden? Kanske dumt och borde ha vilat lite inför AO?

Nja, det kan man väl inte skylla på såhär i starten av säsongen.

0 erfarenhet gällande 5-setare iaf mot en jävla maskin.
Senast redigerad av bobo909 2023-01-16 kl. 08:37.
2023-01-16, 08:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Bra av Draper att inte ge upp, men lite oroväckande ändå att han tar så tvärslut i fjärde set. Må så vara att han inte möter vem som helst, men att bli fysiskt utklassad av en 36-åring på det viset ...
2023-01-16, 08:42
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Kwon visar på varför det inte alltid är så jävla smart att gå och vinna 3 timmars finaler dagarna före. Ligger illa till mot Eubanks.

Nja, det kan man väl inte skylla på såhär i starten av säsongen.

0 erfarenhet gällande 5-setare iaf mot en jävla maskin.

Draper har väl spelat ett antal GS? Kanske detta är första AO dock. Mötte väl Djokovic och tog set i Wimbledon för något år sedan. Sen kanske inte Djokovic är lika mycket maskin som Nadal men han är dock en bollvägg😁
2023-01-16, 08:43
Medlem
bobo909s avatar
FAA nere ett break direkt emot sin landsman.

Fan vad trött jag är, ser i kors. Blir att kolla lite till, sedan stiga upp sådär lagom till antingen Dimitrov mot Karatsev eller Rublev mot Thiem.

Rune borde väl vara utvilad och redo, men så jäkla lätt första omgång har han ändå inte.

Citat:
Draper har väl spelat ett antal GS? Kanske detta är första AO dock. Mötte väl Djokovic och tog set i Wimbledon för något år sedan. Sen kanske inte Djokovic är lika mycket maskin som Nadal men han är dock en bollvägg😁

Tänkte mest jämfört med Rafa. Vad kan han ha? Typ 5-6 GS matcher kanske.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in