2023-01-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det var nok det beste som skjedde at TH ble pågrepet på åpen gate.

Jeg tenker at politiet evner å gjøre bedre vurderinger i en slik situasjon enn folk på dette forumet som har sine meninger om hvordan dette burde vært utført. I sær når de hevder at de kunne vel bare tatt han mens han sov. Blir i samme gata som, de kunne vel bare ringt meg og så hadde jeg møtt opp på stasjonen.
Citera
2023-01-15, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Går utifra at han sitter i et eget kontor og ikke i et kontorlandskap. Så da blir det vanskelig med alibi for hver eneste sekund mellom 10:07 til 13:30

Det må du gjerne gå ut i fra. Vi snakker ikke sekunder når politiet er opptatt av huller i en tidslinje. Det sier seg litt selv.
Citera
2023-01-15, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det må du gjerne gå ut i fra. Vi snakker ikke sekunder når politiet er opptatt av huller i en tidslinje. Det sier seg litt selv.
For at det skal være som du vill må det være en times huller.
Citera
2023-01-15, 17:58
Medlem
Citat:
For at det skal være som du vill må det være en times huller.

Ett av dem holder. Og finnes det et slikt da sitter han tynt i det, han TH.
Citera
2023-01-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ett av dem holder. Og finnes det et slikt da sitter han tynt i det, han TH.
Det gjør nok ikke det.
Citera
2023-01-15, 18:10
Medlem
Citat:
Det gjør nok ikke det.

Var det et forsøk på å overbevise meg eller noen andre om akkurat det, så tror jeg det fungerte dårlig. Vi får avvente å se hva politiet har funnet ut av.
Citera
2023-01-15, 18:11
Medlem
Det sier seg selv at politiet må være forsiktige når de skal pågripe en mann de vet har pleid å sove med skarpladd hagle ved sengen, som har fått beslaglagt flere ulovlige våpen, som har oppbevart ammunisjon som ikke passer til noen av de beslaglagte våpnene.

Jeg ville ihvertfall ikke ha tatt meg inn i huset til en slik en.

Pågripelse i bilen synes fornuftig i dette tilfellet.

Så kan jo TT skrike og hyle så mye de vil for meg. Politiet må opptre ansvarlig og ta hensyn til aktuell informasjon ved planlegging av pågripelsen.

Noe annet ville ha vært skandale.
Citera
2023-01-15, 18:15
Medlem
Citat:
Var det et forsøk på å overbevise meg eller noen andre om akkurat det, så tror jeg det fungerte dårlig. Vi får avvente å se hva politiet har funnet ut av.
Det toget har nok gått.
Citera
2023-01-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er ikke måte på hvordan noen bruker flere år gamle artikler som en "fasit".
Etterforskningen har derimot kommet et langt steg videre i denne komplekse saken.
Nå er det veldig lenge siden vi ble kjent med alibiet så når noen enda ikke har fått det med seg så må det gamle linker til, sånn er det og det er ikke noe poeng for deg.

Du har helt sikkert greie på hvor etterforskningen står, helt sikkert.
Vi i tråden får bare være glade over at etterforskningsledelsen holder deg oppdatert så du kan informere oss, du får hilse og takke.
Citera
2023-01-15, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja, det er ikke måte på hvordan noen bruker flere år gamle artikler som en "fasit".
Etterforskningen har derimot kommet et langt steg videre i denne komplekse saken.

Selvfølgelig har den det. Men med lite nytt i saken blir det vel som det blir.
Citera
2023-01-15, 18:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Ektepakt er et smalt og enkelt tema. Såpass enkelt at det ikke står som eget saksområde hos Larsen. Firmaet har likevel lang erfaring innenfor området. Les gjerne igjen hva Mette Yvonne Larsen sier om ektepakten til ekteparet Hagen - Tom Hagen ville blitt flådd, og det er riktig.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-ektepakt-har-vaert-tema-i-avhor-med-tom-hagen/11445293/

Dette handler ikke om meg, men hva en erfaren advokat som MYL mener.

Jeg forsøker ikke løse denne saken med magen. Jeg peker på hvem som har motiv. Hvem som er tjent med at AEH mest sannsynlig har gått ut av tiden. Politiet har siktet TH, noe som også gir ham rettigheter, men siktelsen ville ikke blitt opprettholdt om det ikke var skjellig grunn til mistanke.
Du forsøker å løse denne saken ut fra din egen fantasi. Det går sjeldent bra

Dette med motiv, er jo noe som taler for seg i denne saken.
Jeg har sagt det før, at denne saken likner svært mye på Jemtland-saken.
Janne ville skille seg, og hadde spart opp rundt 30.000 for å kunne starte opp på nytt et annet sted.
Anne ville skille seg, og hadde nettopp gått over på alderspensjon fra nav. En fast inntekt.
Janne og Svein hadde vært ute på festlig lag kvelden før.
Anne og Tom hadde også vært ute kvelden før.
Janne og Svein ble kjørt hjem i taxi kvelden før.
Anne og Svein ble også kjørt hjem i taxi kvelden før.
Anne blir plutselig borte, og ektemannen Tom ringer politiet og sier at kona er borte.
Janne blir plutselig borte, og Svein ringer politiet og sier at kona er borte.
Svein viste seg å være i besittelse av en ulovlig russiskprodusert Makarov 9mm.
Tom viste seg å være i besittelse av bl.a. en svenskprodusert Husquarna 9mm pistol.
Det finnes flere likheter, bl.a. med manipuleringen rundt det hele. Jeg har mistanke om at også Svein er psykopat, men er litt forsiktig med å påstå dette, siden vi ikke har så mye å gå på.
Men dette med motiv er klart og tydelig. Skilsmisse.
Som en av disse som var i samme forening som AE sa; "så tilfeldig er ikke verden".
Anne hadde sagt at "nå er det nok", og hun virket tydelig bestemt på å ta ut skilsmisse.
2 uker etterpå var hun borte.
Det er ikke nødvendigvis primært det økonomiske ved skilsmissen, men også dette med psykopati, at han mister kontroll over personen som han skulle ha som offer eller slave eller hva man skal kalle det.
Anne hadde sikkert godtatt at hun hadde fått 20-30 millioner, slik andre koner av rike menn har godtatt, men TH ville tydeligvis ikke dette, enda hans inntekt er på rundt 20 millioner i måneden.
Citera
2023-01-15, 18:20
Medlem
THs egne forklaringer viser at det er en god del ting som ikke henger sammen.

Et eksempel er lunsjen og hvor lenge den varte. Her er det et spenn på 1,5 time.
I et avhør forklarer TH at den startet kl. 11.30. I et annet at den varte til kl. 13.00.

Innimellom skal han ha vært alene på rommet med massasjestolen, uvisst hvor lenge.

Interessant nok er det i dette tidsrommet det også blir et lengre opphold i anropene.
Etter anropet kl.11.17 går det nesten 2 timer før TH gjør et nytt anrop kl. 13.06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in