Citat:
Ursprungligen postat av
Vannlilje
Ektepakt er et smalt og enkelt tema. Såpass enkelt at det ikke står som eget saksområde hos Larsen. Firmaet har likevel lang erfaring innenfor området. Les gjerne igjen hva Mette Yvonne Larsen sier om ektepakten til ekteparet Hagen - Tom Hagen ville blitt flådd, og det er riktig.
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-ektepakt-har-vaert-tema-i-avhor-med-tom-hagen/11445293/
Dette handler ikke om meg, men hva en erfaren advokat som MYL mener.
Jeg forsøker ikke løse denne saken med magen. Jeg peker på hvem som har motiv. Hvem som er tjent med at AEH mest sannsynlig har gått ut av tiden. Politiet har siktet TH, noe som også gir ham rettigheter, men siktelsen ville ikke blitt opprettholdt om det ikke var skjellig grunn til mistanke.
Du forsøker å løse denne saken ut fra din egen fantasi. Det går sjeldent bra
Dette med motiv, er jo noe som taler for seg i denne saken.
Jeg har sagt det før, at denne saken likner svært mye på Jemtland-saken.
Janne ville skille seg, og hadde spart opp rundt 30.000 for å kunne starte opp på nytt et annet sted.
Anne ville skille seg, og hadde nettopp gått over på alderspensjon fra nav. En fast inntekt.
Janne og Svein hadde vært ute på festlig lag kvelden før.
Anne og Tom hadde også vært ute kvelden før.
Janne og Svein ble kjørt hjem i taxi kvelden før.
Anne og Svein ble også kjørt hjem i taxi kvelden før.
Anne blir plutselig borte, og ektemannen Tom ringer politiet og sier at kona er borte.
Janne blir plutselig borte, og Svein ringer politiet og sier at kona er borte.
Svein viste seg å være i besittelse av en ulovlig russiskprodusert Makarov 9mm.
Tom viste seg å være i besittelse av bl.a. en svenskprodusert Husquarna 9mm pistol.
Det finnes flere likheter, bl.a. med manipuleringen rundt det hele. Jeg har mistanke om at også Svein er psykopat, men er litt forsiktig med å påstå dette, siden vi ikke har så mye å gå på.
Men dette med motiv er klart og tydelig. Skilsmisse.
Som en av disse som var i samme forening som AE sa; "så tilfeldig er ikke verden".
Anne hadde sagt at "nå er det nok", og hun virket tydelig bestemt på å ta ut skilsmisse.
2 uker etterpå var hun borte.
Det er ikke nødvendigvis primært det økonomiske ved skilsmissen, men også dette med psykopati, at han mister kontroll over personen som han skulle ha som offer eller slave eller hva man skal kalle det.
Anne hadde sikkert godtatt at hun hadde fått 20-30 millioner, slik andre koner av rike menn har godtatt, men TH ville tydeligvis ikke dette, enda hans inntekt er på rundt 20 millioner i måneden.