2023-01-14, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
skyggeadvokat
Da har du ikke valgt advokat selv. Etter straffeprosessloven § 94, kan en som er siktet fritt velge hvilken advokat som skal være dennes forsvarer. Den samme retten er også nedfelt i den Europeiske Menneskerettighets konvensjon artikkel 6.
Citera
2023-01-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kan du forklare hva du mener med dette;"när Tom H. Lägger näsan i vädret, då kommer notan."?

Sikkert et uttrykk jeg ikke kjenner til - eller?
Ok, det jag mener är. Den dagen du dör så kommer frågan om hur du levt ditt liv.
Allt ont du gjort i ditt liv kommer du att få stå till svars för. Det gäller oss alla.
Det finns en dimension till, och jag har upplevt den, en gång. Jag er 100% sikker på dette, trots att jag ikke er kyrklig.
Gör gott i livet är mitt råd, jag försöker men är ikke 100% sjölv.
Citera
2023-01-14, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
For tett på til at TH kunne gjennomføre planen uten å bli sett i kortene, kanskje?
Han hadde jo vært der i 25 år, dag ut og dag inn. "Høyre hånd".
Leser vel sjefen sin som en åpen bok, tenker jeg.

Spekulasjon, selvsagt. Men faktum er at han sluttet før drapet, og kom tilbake en tid etterpå.

Jeg lurer på hva denne høyrehånda kunne skilte med når han i sin tid fikk THs fortrolighet til å ta roret i en ekstremt vanskelig tid for TH, om jeg har forstått det rett.

Kjente de hverandre fra før? Kjente TH til? Ble han headhuntet til oppgaven? Hvilken utdannelse hadde han? Tidligere arbeidserfaring?
Citera
2023-01-14, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Ok, det jag mener är. Den dagen du dör så kommer frågan om hur du levt ditt liv.
Allt ont du gjort i ditt liv kommer du att få stå till svars för. Det gäller oss alla.
Det finns en dimension till, och jag har upplevt den, en gång. Jag er 100% sikker på dette, trots att jag ikke er kyrklig.
Gör gott i livet är mitt råd, jag försöker men är ikke 100% sjölv.
Takk for forklaringen!
Litt sånn som dette bibelverset kanskje?

"Gud var en vredaktig og nidkjær gud, som straffet fedrenes ondskap på barnene i tredje og fjerde ledd."

Dette er bibelske ord, hentet fra 2. Mosebok. Men det er også et sitat fra boken "Hellemyrsfolket", skrevet av Amalia Skram.

PS! Jeg har hentet sitatet fra et innlegg skrevet av brukeren "agvvv".
Citera
2023-01-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det er kun et menneske i dette dramaet som er sadist, manipulerende, ikke redd for å ta risiko, og som bar på et inderlig hat til AEH. Vedkommende er hovedmistenkt og siktet i saken, og det vil han fortsette å være inntil politiet har samlet nok indisier og beviser til å ta ut tiltale🧐

Det er litt underholdende å lese flere debattanters innlegg hvor de kommer med personkarakteristikker av en GP som stemmer godt overens med den siktede TH uten at de virker helt klar over akkurat det.
Citera
2023-01-14, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det kan også være slik at TH straks ringer politiet, fordi politiet er det første GM skriver en del om i brevet. Dvs. at GM straks leder THs tanker til politiet. Virker også som TH ikke en gang leser videre i brevet, men straks ringer politiet.

Dette stemmer dårlig overens med opplysninger TH selv har gitt i saken, men det vet du sikkert.
Citera
2023-01-14, 18:52
Medlem
Citat:
Takk for forklaringen!
Litt sånn som dette bibelverset kanskje?

"Gud var en vredaktig og nidkjær gud, som straffet fedrenes ondskap på barnene i tredje og fjerde ledd."

Dette er bibelske ord, hentet fra 2. Mosebok. Men det er også et sitat fra boken "Hellemyrsfolket", skrevet av Amalia Skram.

PS! Jeg har hentet sitatet fra et innlegg skrevet av brukeren "agvvv".
Måhända? Livet är en prövning där man blir testad. Makt och guld är inget värt om man har ett dåligt samvete.
Citera
2023-01-14, 18:54
Medlem
Citat:
Hittil kjenner vi til, at politiet har siktet 4 personer. Første siktelsen allerede før saken ble kjent for offentligheten (en mann i 20-årene).

Jeg tror saken blir løst.
Det tror ikke jag. Anne kommer aldrig att hittas.
Citera
2023-01-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Dette stemmer dårlig overens med opplysninger TH selv har gitt i saken, men det vet du sikkert.
Nei, hvilken opplysninger er det ?
Citera
2023-01-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Også det at GM bortfører og dreper AEH, passer inn i alt skal være så billig så mulig teorien. Hvis det nå var det som skjedde ?

I følge brevet, skal jo AEH dø, nærmest uansett hvilket feiltrinn TH gjør.

Godt observert! Kan tyde på at de/den som forfattet trusselbrevet visste at dette var Fru Hagens skjebne og hadde det i bakhodet under skriveriene. Dette handlet altså meget mulig ikke om noen kidnapping i det hele tatt, men et planlagt drap. Da forsøkt fordekt som en kidnapping de ikke hadde et ønske om å måtte følge opp og risikere noe med i den forbindelse.

Hadde politiet rykket ut til den boligen den dagen, helikoptere og bikkjer blitt brukt i letingen så skal vi nok ikke se bort fra at de straks hadde meddelt at de hadde drept henne for å ta ned risiko. Men den planen gikk i vasken. Ikke noe godt synlig politi, ingen bikkjer og ingen helikoptre ble satt inn.
Citera
2023-01-14, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Det er litt underholdende å lese flere debattanters innlegg hvor de kommer med personkarakteristikker av en GP som stemmer godt overens med den siktede TH uten at de virker helt klar over akkurat det.
Årsaken er vel at det finnes flere moduskandidater, og det er ikke stuerent "å elle-melle-du-fortelle".

• TH har alibi
• motivet som "de som ser" presenterer i TH-skyldig-hypotesene, er ikke overbevisende.
• vet heller ikke om ryktene stemmer

Da er det ikke så lett. Har man gjort andre mennesker vond, så får man gjerne uvenner. Det må også inn i regnestykket.

Og da er vi muligens tilbake til "revisoren"?!
Citera
2023-01-14, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Det tror ikke jag. Anne kommer aldrig att hittas.
Det kommer litt an på hvordan det har blitt gjort. Politiet finner stadig noen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in