2023-01-14, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nå er det vel nettopp du som har messet om alt mulig som GM har handlet inn billig.

Men når "argumentet" ditt rakner fullstendig så inntar du et helt annet standpunkt.
Plutselig hopper du bukk over hele "poenget" ditt og går inn for at varene ble stjålet.
Kryptorigget er ikke like lett å stjele.
Citera
2023-01-14, 01:31
Medlem
Når det gjelder GHHs besøk i S4 på kvelden mandag 29. oktober 2018, så sier det seg selv at siden dette angivelige styremøtet ble holdt i huset til TH, så må møtet ha vært initiert av TH.

Blir feil å kaste mistanker mot GHH for dette.

Skal noen mistenkes her, må det være TH.

GHH, som på den tiden ikke var ansatt hos TH, kan ikke bestemme at de skal møtes i hjemmet til Tom Hagen.
Citera
2023-01-14, 01:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Når det gjelder GHHs besøk i S4 på kvelden mandag 29. oktober 2018, så sier det seg selv at siden dette angivelige styremøtet ble holdt i huset til TH, så må møtet ha vært initiert av TH.

GHH, som på den tiden ikke var ansatt hos TH, kan ikke bestemme at de skal møtes i hjemmet til Tom Hagen.

For ordens skyld var tanken om GHH i retning av ham som medhjelper til TH, ikke som selvstendig GM.

Men jeg tror ikke nødvendigvis han er involvert, trass i hans noe merkelige hentydninger til DNA.
Citera
2023-01-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
GHH alias "Doktor DNA". Han har vel vært behørig analysert i tråden.
Kjenner ikke hans økonomiske forutsetninger, men han har vel lært ett
og annet av sin "mester".

Synes forøvrig Sneve er interessant, dog. Alle sier han er så skikkelig, men tenker
jo at ingen normale mennesker kan drive business i over tjue år med TH, og
attpåtil flyte gjennom denne saken som om ingenting har hendt. I tillegg har
han altså fartstid som forlovet med datteren, og attpåtil visstnok bekjente i
noen lugubre kretser. "En blanding av forbrytelse og børs", var det visst en
eks-politimann-som-ble-krimforfatter som sa.

Sneve synes å ha gått under radaren her i tråden.

Tidlig i saken har noen nevnt at Sneve investerte i, og handlet aktivt med, kryptovaluta.

Uten "guttungen" RU og villedning i retning RUs venner og bekjente, ville nok Sneve ha fått mye mer oppmerksomhet som THs mulige kilde til informasjon og kunnskap om kryptovaluta.
Citera
2023-01-14, 01:39
Medlem
Citat:
For ordens skyld:

Hun sier "Det å bli bortført og sannsynligvis drept fra sitt eget hjem er noe av det mest alvorlige en kan tenke seg".
Hun vektlegger ikke noen hypotese i sin uttalelse, men ved å sitere delvis tar du det ut av kontekst.

Du påsto nylig i et innlegg at utskiftningen av etterforskningsledelse var basert på en endring i hypotese.
Dette stemmer overhodet ikke. Hvis du har fulgt med, har du kanskje fått med deg at det omhandler
økonomiske og ressursmessige prioriteringer innad i politiet, noe Kornblomst presenterte et eksempel på
for ikke mange dager siden.

Siktelsene i saken er fremdeles for drap eller medvirkning til drap. Dette inkluderer også siktelsen av PSS.
Altså er den rådende hypotesen at hensikten med forbrytelsen var å drepe.
Ingenting av det du lirer av deg kan endre de faktiske forhold.
Ja, nei jeg oppfatter at hun mener AEH ble bortført og sannsynligvis drept og at det da er den siste hypotesen, ikke at hun ble drept i huset.

Når det gjelder «Du påsto nylig i et innlegg at utskiftningen av etterforskningsledelse var basert på en endring i hypotese.» så må du nok dokumentere det.
Citera
2023-01-14, 01:47
Medlem
Citat:
For ordens skyld var tanken om GHH i retning av ham som medhjelper til TH, ikke som selvstendig GM.

Men jeg tror ikke nødvendigvis han er involvert, trass i hans noe merkelige hentydninger til DNA.

Jeg har også vanskelig for å tro at GHH er involvert på noen måte.

Det at GHH jobbet for et annet selskap i perioden da AE forsvant, men nå visstnok skal være tilbake igjen i sin gamle jobb for Tom Hagen, hinter til at GHH kjenner TH så godt at TH foretrakk å ha GHH vekke fra kontorlokalene på Futurum i tiden rundt forsvinningen.

Men selvfølgelig, dersom TH har noe ekstremt inkriminerende på GHH, så kan han ha tvunget GHH til å være medhjelper i en eller annen form.

Men, jeg synes ikke det virker sannsynlig.
Citera
2023-01-14, 02:05
Medlem
Citat:

Jeg ser ikke bort fra at to personer, begge opptatt av sitt dna i boligen, ikke nødvendigvis hadde noe styremøte som ble initiert av den eller eller den andre. Formålet med treff i boligen kan ha vært å ha en plausibel forklaring på mulig senere funn av dna etter ugjerningen som skulle finne sted et par dager senere.

Om ikke politiet har tenkt den tanken om et slikt «styremøte», så hjelpes Fru Hagen.
Citera
2023-01-14, 02:06
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg har også vanskelig for å tro at GHH er involvert på noen måte.

Det at GHH jobbet for et annet selskap i perioden da AE forsvant, men nå visstnok skal være tilbake igjen i sin gamle jobb for Tom Hagen, hinter til at GHH kjenner TH så godt at TH foretrakk å ha GHH vekke fra kontorlokalene på Futurum i tiden rundt forsvinningen.

Men selvfølgelig, dersom TH har noe ekstremt inkriminerende på GHH, så kan han ha tvunget GHH til å være medhjelper i en eller annen form.

Men, jeg synes ikke det virker sannsynlig.

Har tenkt noenlunde det samme. Han var vel for tett på. VE sin inntreden er også merkelig.
Forlot topplønn til fordel for onkel gnitapung.
Citera
2023-01-14, 02:18
Avslutad
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jasså, kan du da forklare hvordan du kan være så sikker på at TH er skyldig? Dersom du overfører samme resonnement ift dine egne uttalelser om saken, så ligger du stygt til.

Du trenger ikke svare, for alle som ønsker at saken skal bli løst, klarer å se hvordan du vrir og vender på ting. Direkte løgner blir det, når du fremstiller din tro som fakta.

Oss imellom

Er det ikke mulig for deg å la folk som tror TH er skyldig, tro det så mye de vil.

Du kommer jo mest med dårlige personangrep når andre skriver noe du ikke liker.

Du skrev nylig at du mener dette nye vitnet kan ha troverdig informasjon, så da kan
du vel heller argumentere for det, istedet for å spamme ned tråden med sure oppstøt.

Jeg har aldri nektet noen å tro hva de vil. Jeg tviholder ikke på kun 1 hypotese, slik du gjør.
Jeg skrev; "Direkte løgner blir det, når du fremstiller din tro som fakta."
Du har ekstremt kort lunte forstår jeg. Men hvorfor eksploderte du, egentlig? Det var ikke deg jeg henvende meg til?
Spar meg for din gaslighting! Sannheten er stikk motsatt.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg synes det nye vitnet virker sannferdig nok, utifra opplysningene som er gitt.

Feyyaz Öztürk er opprinnelig fra Tyrkia, og har italiensk pass, ergo er han italiensk statsborger. Det skal sånn sett være praktisk talt umulig å søke asyl i Norge (ref Dublin-Schengen-avtalen).

Opplysningene eks-agenten har gitt politiet må selvsagt undersøkes. Gjenopprettelse av WhatsApp-chatteloggen hans, tror jeg kan ha bidratt i den forbindelse.

Eks-agenten meldte seg selv for politiet I Østerrike 15. september 2020.

Det betyr at Feyyaz Öztürk allerede har blitt etterforsket i flere år (antageligvis av både østerrikske, italienske og amerikanske myndigheter).

Saken er ikke ferdig behandlet, så han kan fremdeles risikere 2 års fengsel. Mannen har hatt egen advokat underveis ifm med saken sin, fra han selv meldte seg for politiet i Østerrike 15. september 2020 (TH har på ingen måte bidratt i den forbindelse).

Eks-agenten ble utvist fra Østerrike, fordi myndighetene ikke hadde nok til å holde ham i varetekt. Dette var en avgjørelse som ble tatt av myndighetene, for at "mannen i gata" skulle føle seg trygg.

Det må vel bety at mannen (til en viss grad, i det minste) snakker sant.

Slik jeg ser det, kan opplysningene som er gitt løse saken, uavhengig av hva som er eks-agentens agenda.

Opplysningene han har gitt, er jo ubrukelig for ham, dersom disse ikke kan verifiseres. Jeg tror derfor at hans motivasjon er å øke sin egen troverdighet ifm sin egen sak, hvor han selv meldte seg for politiet i Østerrike. Han har innrømmet at han fryktet for sitt eget liv, og at det var årsaken til at han kontaktet politiet i Østerrike.

Kilde:

https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364

https://www.nytimes.com/2020/10/13/world/europe/turkey-austria-erdogan-assassin.html

(...)

One afternoon last month, a man claiming to be a Turkish intelligence operative walked into a police station in Vienna. His confession was explosive: The man said he had been ordered to shoot a Kurdish-Austrian politician, which he did not want to do, and asked for police protection.

He also said that he had been forced to give false testimony used to convict an employee at the American Consulate in Istanbul.

If true, the claims by the man, who identified himself as Feyyaz Ozturk, provide new insight into how far President Recep Tayyip Erdogan of Turkey is prepared to go to pursue his foes.

Mr. Ozturk’s confession, detailed in a police report which was obtained by The New York Times, could blow a hole in the conviction of Metin Topuz, who worked for the U.S. State Department and the Drug Enforcement Administration in Istanbul. In June, Mr. Topuz was sentenced by a Turkish court to more than eight years in prison on charges of aiding an armed terrorist group.

(...)

The Topuz case is one of several against American citizens and U.S. government employees that American officials have said are groundless and that they see as an attempt by Mr. Erdogan to exert leverage in his increasingly antagonistic relations with the United States.

(...)

When Mr. Ozturk turned himself in on Sept. 15, he told the police that he was retired from a long career at the Turkish intelligence agency, known as the M.I.T., but had recently been tasked to carry out an attack on Aygul Berivan Aslan, a former Green Party lawmaker of Kurdish descent and a vocal Erdogan critic.

(...)

Then in August, he said, he was contacted on WhatsApp by a man who told him to travel to Belgrade, Serbia, and meet a contact in a Turkish coffee shop.

“It doesn’t matter if she dies or is only injured,” his contact told him there, Mr. Ozturk recounted to the Austrian police. The main point was “that the politician gets the message,” he reported that the contact had said, telling him to travel to Vienna and await further instructions.

Asked in the police interview why he had turned himself in, Mr. Ozturk said it was perhaps to save himself.

“The Austrian police could catch me afterward,” he continued. “I don’t like this kind of thing. I am no contract killer.”

(...)
Citat:
Du skrev nylig at du mener dette nye vitnet kan ha troverdig informasjon, så da kan
du vel heller argumentere for det, istedet for å spamme ned tråden med sure oppstøt.
Begrunnelsen, pluss mye mer, har vært tilgjengelig hele tiden. Jeg har lenket til innlegget flere ganger, da begrunnelsn ble forespurt. Du må faktisk lese mer enn første setning. Begrunnelsen starter i andre setning og slutter i siste.
Citera
2023-01-14, 02:23
Medlem
Citat:
Har tenkt noenlunde det samme. Han var vel for tett på.

For tett på til hva?
Citera
2023-01-14, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Høyrehånda kan være et alternativ. Sikkert gjennom 25 år lært opp til å spare på alt i alle sammenhenger. Fra blyanter til viskelær.
Jeg tenkte en litt mer perifer person. Føler på meg at revisorer er litt sånne folk som liker å stikke nesen i andres saker. Glad i sladder og har mye denslags å tilby.
Stort fokus på penger. Næh.. vet ikke..?!

Senast redigerad av Havhest 2023-01-14 kl. 02:50.
Citera
2023-01-14, 04:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ikke i følge trusselbrevet. Fremstår som opptatt av å ta ned risiko.
Jeg tolker ikke trusselbrevet bokstavelig. Anonymitet var selvsagt viktig (språk, evt annet). Jeg tenker formuleringen av trusselbrevet, valg av ord, trusler, håp, navn, beløp, osv, er ment som virkemiddel for å manipulere, få kontroll, sørge for at TH og familien gjør slik kidnapperne ønsker.

"Pisk og gulrot" (true og berolige).F.eks. det som er skrevet ang rettferdighet, tror jeg er skrevet for å skape tillit og håp. Kidnapperne fremstilte seg på den måten mer humane, familien fikk servert "gulrot", mens de ventet på at TH kunne betale løsepengene og få AE tilbake. Det kunne ta litt tid å skaffe så store beløp i monero. Samme gjelder forklaringene på hvordan dette skulle gjøres. Det å være behjelpelig og hyggelig gir tillit og håp. Panikk kunne medføre at politiet ble kontaktet.
Hvor effektive disse virkemidlene ville være i praksis, kunne ikke GM vite på forhånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in