2023-01-12, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
https://www.expressen.se/noje/hon-satt-med-i-lastbilen-vid-bilolyckan-nar-patrick-grimlund-dog/

Publicerades för några minutrar sedan. Läs mellan raderna så förstår förhoppningsvis du också att det var självmord
Haha du är verkligen i stöten med att få det till att det var ett solklart självmord

Exakt vad i artikeln bekräftar dina argument?
Citera
2023-01-12, 17:46
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Låter sannolikt. En två komma fem ton tung Porsche (jag har själv kört vägsträckan vid kollisionen efter händelsen) på en lätt böjd raksträcka där det inte är några problem att få hög fart, det finns streck som kan påverka systemen.

Är det som vittnen påstår, att Porschen i hög fart svängande tvärt över vägbanan och rakt in i lastbilen som ändå försökte styra undan, med en sådan kraft att hjulaxeln på lastbilen vred sig. Då har det gått skapligt fort och inga system i världen hinner bromsa farten på bilen.

Det finns ingen tvär kurva där han smällde.

Allt skvaller, och många fakta, pekar absolut till ett medvetet agerande.

Han måste indikerat lastbilen långt innan smällen på rakan. Och det var ingen bredsida in eller nån halvträff, utan front mot front.
Citera
2023-01-12, 17:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Hur som helst ger jag inte mycket för ditt påstående . Skulle han varit bakis under Lyxfällans sändningar så skulle han högst troligt fått sparken omgående .
Haha ha..du måste skämta. Varenda djävel på TV3 lär umgås med kollegor och dricker både på och utanför jobbet. Dom är ju bakfulla själva och skiter i hur dom på Lyxfällan ser ut. Är du verkligen så naiv? Framkommer ju ständigt hur kändisar super ihjäl sig om dom inte dör av knark. Herregud, människa vad du är verklighetsfrånvänd.
Citera
2023-01-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Haha du är verkligen i stöten med att få det till att det var ett solklart självmord

Exakt vad i artikeln bekräftar dina argument?

Från intervjun

Citat:

Minnesbilden är tydlig.
Jag tänker bara ”sväng, sväng, sväng”. När jag inser att den inte kommer svänga då tänker jag bara att det här kommer göra ont. Sen smäller det.
Efter kollisionen var hon snabbt ute ur lastbilen. Hon var också själv en av de som ringde 112.

Citera
2023-01-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Haha ha..du måste skämta. Varenda djävel på TV3 lär umgås med kollegor och dricker både på och utanför jobbet. Dom är ju bakfulla själva och skiter i hur dom på Lyxfällan ser ut. Är du verkligen så naiv? Framkommer ju ständigt hur kändisar super ihjäl sig om dom inte dör av knark. Herregud, människa vad du är verklighetsfrånvänd.
Och du har naturligtvis belägg på att TV3:s personal super både såväl på arbetstid som utanför?
Citera
2023-01-12, 17:51
Medlem
Citat:
Från intervjun
Och hur vet du att PG inte fick sladd på bilen och försökte undvika smällen? Du är så känslomässigt styrd att jag får ut en vettigare diskussion med min hallspegel .
Citera
2023-01-12, 18:09
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Karln var för mig fullständigt obekant. Det är en överraskning för mig att så många är engagerade i att en medelmåttig programledare i ett mediokert program i en usel kanal har dött, men många engagerade är ni

Helt rätt enda anledningen det vevas om denna nobody i media är att alla klägg ryggdunkar varandra. Ett skitprogram i en smal kanal som väl knappt hade tittare.
Citera
2023-01-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fingercuffs
Vaddå frun ingen bil? XC90 är väl en bil? Även den står skriven på företaget
Om du inte har någon inkomst på företaget så är det svårt att motivera två bilar. Skulle inte min revisor godkänna. Du måste ändå skatta för dem mm. Rena förlustaffären.
Citera
2023-01-12, 18:16
Medlem
Om en förare tittar åt sidan precis innan kollision är det sannolikt självmord. Om inte, dvs försöker hitta en utväg, olycka. Såklart får Flashback aldrig reda på detta.

Att han inte jobbat så mycket 2021(2022?) kan tyda på depression.
Citera
2023-01-12, 18:18
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/noje/hon-satt-med-i-lastbilen-vid-bilolyckan-nar-patrick-grimlund-dog/

Publicerades för några minutrar sedan. Läs mellan raderna så förstår förhoppningsvis du också att det var självmord

Ett tips till dig är att läsa raderna istället för mellan raderna då din hjärnkapacitet verkar vara begränsad.
Citera
2023-01-12, 18:19
Medlem
2 alternativ eftersom han låg i fel fil flera sekunder och inga bromsspår.
1. Självmord. Någon skandal på festen, han orkar inte en skandal till.
2. Rattsurfar alternativt somnade bakom ratten. Trött efter fest, lätt att somna.
Citera
2023-01-12, 18:19
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Men jag är 99% säker på att han hade en jäkla massa problem och det som hände på kvällen innan gjorde att allt rann över kanten, så på morgonen med jordens ågren frun sagt sitt och han var på väg därifrån så blev kanske blev det en impuls när lastbilen dök upp!

Jag tror nämligen inte att han skulle vilja medverka i kändisfällan på TV själv med allt avslöjat.
Enligt vittnet i lastbilen ska han ju ha "vinglat" med bilen över på fel sida. Det tolkar jag som att han inte hade kontroll på sin bil. Hade han varit beslutsam att krocka med flit så borde han kört stadigt utan vingel rakt in i andra fordonet.

Sedan det här med att det inte skulle funnits bromsspår... Är det såpass blixthalka att han inte fått väggrepp, då borde det även vara rimligt att det blir noll bromsspår hur mycket han än bromsar.
Senast redigerad av Borasare1980 2023-01-12 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in