Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-11, 00:55
  #121
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Ja då har jag rätt till envarsgripande av de som kör om med farthållare också då?
Nä de följer ju lagen
Citera
2023-01-11, 00:55
  #122
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Man kunde tro varannan bilist har en döende i baksätet. Varför ringer folk inte efter ambulansen istället? Bilister har rätt göra envarsgripande mot de som kör vårdslöst och riskerar andras liv. Kanske en farfar ser en fartdåre och tänker på sin dotter och lägger sig då i vänsterfilen.


Dessutom, farfar måste vara dement med tanke på att han i samma ögonblick försätter föraren i höger fil i livsfara.
Citera
2023-01-11, 00:57
  #123
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Nä de följer ju lagen

Läs gärna på om vilka polisen i Stockholm försöker göra något åt. Vänsterfilsförarna
Citera
2023-01-11, 01:06
  #124
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Dessutom, farfar måste vara dement med tanke på att han i samma ögonblick försätter föraren i höger fil i livsfara.
Fartdåren har ju valt att begå en brottslig handling
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Läs gärna på om vilka polisen i Stockholm försöker göra något åt. Vänsterfilsförarna
Mycket märkligt polisen vill hjälpa fortkörare..
Citera
2023-01-11, 01:12
  #125
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Fartdåren har ju valt att begå en brottslig handling

Mycket märkligt polisen vill hjälpa fortkörare..


Problemet är att färre hade varit tvungna att köra in tid om det inte vore för stoppklossarna. (Oavsett vad farfar tycker om att köra in tid) Fartdåren är störst fara för sig själv, stoppklossen för alla på vägen.
Citera
2023-01-11, 01:16
  #126
Avstängd
llundberg57s avatar
Det som får mig att see illrött är folk som leker polis och ska hindra andra att köra fortare än dom själva. Då kommer mordviljan ut och jag tappar all kontroll. Den som orsakar det får skylla sig själv.
Annars är jag 100% tolerant.
Citera
2023-01-11, 01:16
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Att bevisa min tes? Den bevisades av förekommen anledning i TS, pucko.

Att ligga konstant vänsterfil är inte lovligt.

Jo, om du ligger i vänsterfilen, eller mittfilen, utan att aktivt köra om någon till höger om dig så är det olagligt. Lagen föreskriver att man alltid skall ligga i den högra/innersta filen så långt som det är möjligt när man kör på vägar med hastighetsgräns 70 km/h eller högre.

Det där kan du riskera att åka dit på om du okynneskör konstant i vänsterfilen på motorvägar, motortrafikleder, etc.
__________________
Senast redigerad av mtflash 2023-01-11 kl. 01:20.
Citera
2023-01-11, 01:18
  #128
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Fartdåren har ju valt att begå en brottslig handling

Mycket märkligt polisen vill hjälpa fortkörare..
De som vägrar att hålla till höger förtjänar att bli halstrade över kol. Jag prejar dom när det behövs.
Det är förresten olagligt att inte hålla till höger. De borde bli av med körkortet och få bilen skrotad.
Citera
2023-01-11, 01:21
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
De som vägrar att hålla till höger förtjänar att bli halstrade över kol. Jag prejar dom när det behövs.
Det är förresten olagligt att inte hålla till höger. De borde bli av med körkortet och få bilen skrotad.

Samma sak här. Brukar djävlas tillbaka med de (när jag har tid och är på rätt humör för det).
Citera
2023-01-11, 01:26
  #130
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
De som vägrar att hålla till höger förtjänar att bli halstrade över kol. Jag prejar dom när det behövs.
Det är förresten olagligt att inte hålla till höger. De borde bli av med körkortet och få bilen skrotad.
Är det lagligt köra för fort och preja andra av vägen som håller hastigheten?
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Samma sak här. Brukar djävlas tillbaka med de (när jag har tid och är på rätt humör för det).
Jävlas någon med mig tar jag bilnumret och går dit på natten och punkterar däcken
__________________
Senast redigerad av swentr.site 2023-01-11 kl. 01:29.
Citera
2023-01-11, 01:35
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Är det lagligt köra för fort och preja andra av vägen som håller hastigheten?

Jävlas någon med mig tar jag bilnumret och går dit på natten och punkterar däcken

Är det verkligen lagligt att punktera andras däck?

Min bil filmar hela tiden alla andra bilar. Kan lätt backa tillbaka i loggfilmerna, ta ut dit bilnummer och ge igen 10x värre för din punktering. Har även övervakningskameror över hela tomten och alla parkeringsplatser. Så den där räcker inte. Du får mångdubbelt igen. Du kommer ångra dig så att du gråter.
__________________
Senast redigerad av mtflash 2023-01-11 kl. 01:37.
Citera
2023-01-11, 02:31
  #132
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
TS la sig väl demonstrativt en halvmeter bakom istället för att tagga ned vilket efterföljande tutande och blinkande indikerar. Bilisten framför ville därför jävlas. Ja, det händer hela tiden.
Fullt förståeligt i så fall. Dampare som tutar och blinkar ska bara tagga ner. Det är de som är trafikfaror och skapar stress och irritation för andra.

Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Jo, lite så är det nog. Senast häromdagen låg jag i angiven hastighetsbegränsning men ändå skulle en idiot köra om. Det var en tvåfilig väg som precis skulle övergå i en fil. Idioten gasade som fan för att hinna köra om och jag är tvungen att bromsa in för att han inte skulle krascha in i räcket. Då ljustutade jag efter denna galna omkörning, alltså flashade med helljuset för att det var en mycket farlig situation. Idioten kör om och lägger sig framför för att sedan bromsa in, breakchecka mig två gånger
Jag har kört en del mellan Stockholm och Norrland. Ibland kan jag hålla på sådär som du beskriver att han gjorde bara för att det är så förbaskat själsdödande att sitta motorväg i många timmar. Jag ser det som att det är bättre än att jag håller på att somna. Testar om jag hinner innan två filer blir en. Någon gång för ett par år sen var det lite för nära när jag tryckte mig in precis framför en husvagn. Men jag skulle ändå säga att jag har goda marginaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Vi kör jämsides för att vara den som ligger först och kommer upp i hastigheter jag aldrig kört på svenska vägar varesig förr eller senare 🤣 jag låg några meter framför när mötte en polis med blåljus i mötande, och han svängde av på närliggande avfart…

Barnsligt, men då kan jag checka streetrace från min bucketlist. Jag var dryga 20, så har växt ifrån den där ensvisheten nu (lite iallafall)

Edit ; Det jag ser i endast Sthlm är att man inte fattar att de flesta i vänsterfilen väntar på samma stoppkloss, det är inte bilen LÄNGST BAK i kön som stoppar upp
Alla som kört bil har nog gjort både en och annan barnslig grej, oftast när man varit ganska ny med körkort och fart var något nytt och spännande. Jag hade ett riktigt varmblod bredvid mig på E4 genom Stockholm en gång. Fyra filer och han ligger i högerfilen och jag i vänsterfilen. Emellan oss sporadiskt med bilar. Jag märker att idioten i högerfil kör lika fort som mig i vänsterfil som ligger i 130. Så jag gasar på och den jäveln utmanar. Han är ju syndaren nummer ett men vi låg jämsides i 160 en bra bit.

Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Nejnej, inte om man väljer sina tillfällen serru. Det är därför jag säger till TS att ha is i magen
Självklart kan man köra om i högerfil. Tänk om det ligger en idiot och kör 80 i vänsterfil och som vägrar öka farten. Då är det inte rimligt att alla andra skulle bilda en enda lång kö bakom honom för att kunna komma förbi. Är det fyra filer så varierar det helt enkelt vilken fil som går fortast. Vissa härinne verkar dock tro att man blir av med körkortet så fort man råkar ha högre hastighet än någon som ligger till vänster om en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback