Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-10, 06:29
  #9265
Medlem
Hur ofta hittar man självdöda djur numera i skogen ? Aldrig om man har tur ngn benknota. Det är därför försvinna sällan hittas.
De tas omhand i sin helhet av naturen.
Rävar är duktiga asätare.

Jag har dumpat döda boskap i naturen och de försvann på några dagar ibland. Typ kalv på 50 kg.
Citera
2023-02-20, 01:47
  #9266
Medlem
Tråden verkar ganska död nu år 2023.. har man gett upp om Patrik? Vad tror ni hände honom? Tänkte på dödsförklaringen av hans föräldrar, också. Snart är de mars månad och han kommer inte dyka upp tills dess och vad händer när han kommer att dödförklaras? Bodde han hemma hos sina föräldrar?
Citera
2023-02-20, 02:27
  #9267
Medlem
Föresten tror jag inte att de är föräldrarna som har ansökt om dödsförklaringen på Patrik. Läs om kungörelsetext. De är Skatteverket som KRÄVER en anmälan av Patrik eftersom han senast sågs levande 2017. Dom gör så efter 5år minst, och de har ju gått 5år efter patriks försvinnande. Måste vara jobbigt för familjen att gå runt och veta att Patrik inte kommer att skicka in en anmälan till dom så att han kommer att dödförklaras.. stackars familj. Kärlek och respekt till dom <3
Citera
2023-02-20, 10:21
  #9268
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ingen söker längre aktivt efter fem år.

Citat:
Ursprungligen postat av kallamigkungeen
Tråden verkar ganska död nu år 2023.. har man gett upp om Patrik? Vad tror ni hände honom? Tänkte på dödsförklaringen av hans föräldrar, också. Snart är de mars månad och han kommer inte dyka upp tills dess och vad händer när han kommer att dödförklaras? Bodde han hemma hos sina föräldrar?

Ja jag tror att man har givit upp on Patrick efter fem år och ingen söker längre aktivt efter honom.

Jag kan förstås precis som alla andra enbart spekulera. Ingen vet vad orsaken var eller var någonstans han slutligen hamnade. Däremot vet vi alla att han numera är avliden. Avled troligtvis i samband då han försvann.
Citera
2023-02-21, 20:30
  #9269
Medlem
Kan man inte gå med metalldetektor ute i skogen för att försöka hitta mobilen? För att sedan kunna centrera sig mera och kanske hitta en hel kropp.. en Samsung med limegrönt skal ska de vara tydligen. Känns inte som att vildsvin eller andra djur käkar upp en hel mobil direkt. Iallafall inte skalet som är i plast eller i annat hårt material, tänker jag. Dom är nog mer intresserade av att käka på kvarlevorna i sånt fall. De kommer att ta tid att hitta nånting men om man ger sig fan på’t så borde de gå. Dessutom är de ett LIMEGRÖNT skal. I skogen så kan de vara svårt att se mobilen med blotta ögat, för de är mycket grönt där..
Citera
2023-02-26, 01:34
  #9270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallamigkungeen
Kan man inte gå med metalldetektor ute i skogen för att försöka hitta mobilen? För att sedan kunna centrera sig mera och kanske hitta en hel kropp.. en Samsung med limegrönt skal ska de vara tydligen. Känns inte som att vildsvin eller andra djur käkar upp en hel mobil direkt. Iallafall inte skalet som är i plast eller i annat hårt material, tänker jag. Dom är nog mer intresserade av att käka på kvarlevorna i sånt fall. De kommer att ta tid att hitta nånting men om man ger sig fan på’t så borde de gå. Dessutom är de ett LIMEGRÖNT skal. I skogen så kan de vara svårt att se mobilen med blotta ögat, för de är mycket grönt där..

Vilka personer har metalldetektorer?
Borde väl vara beordrat av polis för längesen att kolla upp detta om de inte har såna själv..
Citera
2023-02-26, 01:36
  #9271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotomduvill
Vilka personer har metalldetektorer?
Borde väl vara beordrat av polis för längesen att kolla upp detta om de inte har såna själv..

Sen vet man inte om någon redan hittat den som inte lämnat in den.
Citera
2023-02-26, 01:40
  #9272
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja jag tror att man har givit upp on Patrick efter fem år och ingen söker längre aktivt efter honom.

Jag kan förstås precis som alla andra enbart spekulera. Ingen vet vad orsaken var eller var någonstans han slutligen hamnade. Däremot vet vi alla att han numera är avliden. Avled troligtvis i samband då han försvann.

Vadå vet att han är avliden?
Ja vi kan spekulera men vet är det väl ingen som gör!
Eller?
Citera
2023-02-26, 03:07
  #9273
Medlem
Men har någon tittat noga i den järnvägstunnel som någon såg han bredvid. Att krypa in i en tunnel ger både skydd mot väder och vind, och man blir osynlig. Även om han är upplöst borde kängorna finnas kvar.
Citera
2023-02-26, 10:43
  #9274
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Vet" att så är fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Trotomduvill
Vadå vet att han är avliden?
Ja vi kan spekulera men vet är det väl ingen som gör!
Eller?

Det går inte att bevisa men PL avled på något sätt efter att han hade stigit av tåget i Hallsberg..

Då skriver jag så här i stället: "vet". Det enda som hittades var hans bagage.
Citera
2023-02-26, 21:02
  #9275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det går inte att bevisa men PL avled på något sätt efter att han hade stigit av tåget i Hallsberg..

Då skriver jag så här i stället: "vet". Det enda som hittades var hans bagage.

Jag tror att orsaken inget hittats hittills är inte han rört sig långt till otillgänglig plats eller utsatts för något dödligt brott och begravts.

Det mest logiska hittills är helt enkelt att han och de flesta kläder har blivit uppätna av as.

Som jag skrev har jag erfarenhet av döda kalvar som dött i lagård som dumpats i skogen. Dessa blev uppätna på några dagar, inga spår alls kvar varken ben eller päls. En kalv väger nog mer än PL. Så är det märkligt att han försvunnit spårlöst om man tittar hur naturen fungerar. Nej faktiskt inte. För asätare är hans kropp samma sak som ett dött djur.
Citera
2023-03-04, 06:38
  #9276
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-utanfor-kumla

I barndomshemmet i Malmö finns en minneshylla, snart sex år efter att Patrik gick av tåget i Hallsberg – och försvann. I ett kalkbrott mellan Kumla och Hallsberg har likhundar markerat spår efter mänskliga kvarlevor, men trots det har polisen avbrutit sökandet.
– Det kan vi inte acceptera. Det kan ju vara Patrik som ligger där, säger pappa Jörgen Linfeldt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback