Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-02, 19:06
  #469
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Demokrater har inte börjat valkampanjande än, men det finns säkert nått datum som går hitta som de brukar starta vid.

Sen får vi väl se om det blir någon trumpen alls, det har gått extremt dåligt för trumpen ett tag nu.(Och pratar inget om han legala problem där, så ingen tror detta.)

Joe Biden har väl hävdat att han ska ställa upp, men det finns ännu ingenting officiellt från Demokraterna.

Det står här att Trump ska ställa upp i valet.

https://en.wikipedia.org/wiki/2024_U...ntial_election
Citera
2023-01-06, 19:42
  #470
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Han har ridit ut Mueller, Ukraina, 6/1 och kommer bara ut starkare. Ett tag hade Demokraterna 13 utredningar mot honom på gång samtidigt. Han har i princip alltid varit misstänkt för något men ändå alltid klarat sig. Han är en vinnare! Trump 2024!


Hur då?
Citera
2023-01-06, 20:20
  #471
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Hur då?
Det var en lite bred fråga på ett inlägg från förra året. En hel del av svaret finns i det du citerade. Hinner tyvärr inte utveckla mer just nu. Ha en trevlig kväll!
Citera
2023-01-06, 21:19
  #472
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det var en lite bred fråga på ett inlägg från förra året. En hel del av svaret finns i det du citerade. Hinner tyvärr inte utveckla mer just nu. Ha en trevlig kväll!

Nej just det. En omöjlig fråga eftersom det är en omöjlig kandidat.
Detsamma
Citera
2023-01-06, 21:50
  #473
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Nej just det. En omöjlig fråga eftersom det är en omöjlig kandidat.
Detsamma

Det snabba svaret är att Trump är körd inför presidentvalet 2024. Jag har haft fel tidigare och med den erfarenheten är jag försiktig med att vara tvärsäker.

Rimligtvis borde inte Trump ha skuggan av chans att tillträda presidentposten igen. Jag utvärderar inte alla hans åsikter, han hade säkert både bra åsikter och dåliga åsikter. Det som diskvalificerar Trump är hans person. Att försöka med alla till buds stående medel i kraft av sitt ämbete försöka undergräva den amerikanska konstitutionen och sätta sitt ego främst gör att han inte är lämplig. För att uttrycka det milt: Trump är ett fall för mentalvården.
Citera
2023-01-07, 00:35
  #474
Medlem
DjPuttes avatar
Problemet är Republikanska partiet vill ha ngt annat är Trump som president kandidat och man ser det är en kamp mellan olika delar av partiet, Han kommer ha svårt få partiet bakom sig denna gång även Mighty Mike har börjat knorra och vill se annat än Trump!
Citera
2023-01-07, 13:50
  #475
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Det snabba svaret är att Trump är körd inför presidentvalet 2024. Jag har haft fel tidigare och med den erfarenheten är jag försiktig med att vara tvärsäker.

Rimligtvis borde inte Trump ha skuggan av chans att tillträda presidentposten igen. Jag utvärderar inte alla hans åsikter, han hade säkert både bra åsikter och dåliga åsikter. Det som diskvalificerar Trump är hans person. Att försöka med alla till buds stående medel i kraft av sitt ämbete försöka undergräva den amerikanska konstitutionen och sätta sitt ego främst gör att han inte är lämplig. För att uttrycka det milt: Trump är ett fall för mentalvården.
Underskatta inte sekters nycker, även om trumpen valda KATASTROFER som kandidater i mellanårsvalen.
Så är det fortfarande en sekt, och sekter kan ändra sig på en fråga totalt från en dag till annan.

Så jag har inte alls räknat ut trumpen alls, utan jag tror när de väl står dör och hör skräpet, så står dom och hurrar igen, och sen börjar snöbollen rulla igen.

DOCK så finns ju det andra kandidater som kan utmana, och desantis är en som profilerat sig som en utmanare som faller dom i smaken, sen efter detta är det svårare och det är en satans massa dårar.
Och dårar har man berättat man inte vill veta av.

trumpens legala problem kommer uppenbar sig eller inte om kanske 10-20 månader, då det tar tid och utforma åtal om sett sådant sker.(Tid är det tar med åtal, TDS-trumpnissarna inbillar sig alltid annat, men jag misstänker elitismen räddar trumpen.)
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är Republikanska partiet vill ha ngt annat är Trump som president kandidat och man ser det är en kamp mellan olika delar av partiet, Han kommer ha svårt få partiet bakom sig denna gång även Mighty Mike har börjat knorra och vill se annat än Trump!
Man ska inte underskatta en bondfångare eller sekter, de är duktiga att rätta in sig i leden snabbt om det så krävs.
Citera
2023-01-07, 14:23
  #476
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
trumpens legala problem kommer uppenbar sig eller inte om kanske 10-20 månader, då det tar tid och utforma åtal om sett sådant sker.(Tid är det tar med åtal, TDS-trumpnissarna inbillar sig alltid annat, men jag misstänker elitismen räddar trumpen.)
Jovisst, snart så tar de honom ... (förmodligen samtidigt som Nordpolens is smälter. "Om sju år" sade Gore när han fick Nobelpriset 2007)

Citat:
Mueller's Investigation Lasted 674 Days
https://time.com/5557332/mueller-rep...cial-counsels/

🤣🤣🤣
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-07 kl. 14:29.
Citera
2023-01-07, 14:43
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Vem är Trumps motståndare i nästa val? Demokraterna har fortfarande inte officiellt skakat fram någon kandidat i nästa presidentval.

Två korta poänger.

1. Att Trump kandiderar till 2024 innebär inte per automatik att han blir Republikanernas presidentkandidat. I dagsläget talar betydligt mer mot än för att han kommer bli detta. Men Trump är ju ett speciellt fenomen i amerikansk politik så man ska vara försiktig med att uttala sig för kategoriskt.

2. Det är långt till valet 2024. Att Trump var tidig med att tillkännage sin kandidatur innebär inte att Demokraterna är sena.

Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Joe Biden har väl hävdat att han ska ställa upp, men det finns ännu ingenting officiellt från Demokraterna.

Biden här väl, mig veterligen, ännu inte meddelat huruvida han kommer ställa upp eller inte. Han skulle återkomma efter julledigheten efter att ha övervägt och diskuterat saken med sin familj. Enligt källor nära presidenten får det dock anses sannolikt att han kommer ställa upp.
Citera
2023-01-07, 16:44
  #478
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jovisst, snart så tar de honom ... (förmodligen samtidigt som Nordpolens is smälter. "Om sju år" sade Gore när han fick Nobelpriset 2007)


https://time.com/5557332/mueller-rep...cial-counsels/

🤣🤣🤣
Nuv et vi redan att Rekommendationerna är åtala för statskuppsförsöket.
Dock tar det tid, men som jag sagt många ggr, och att det är troligt att trumpens elitism som ex president räddar honom.

Och med Mueller, så har vi än idag inget svar varför så många ryssar cirkulerade kring trumpen tower.
Så svar har vi inte, och det saknas 1000 sidor för veta vad Mueller kom fram till i sin helhet.

Och sen har vi de stulna dokumenten, där vet vi inte heller om det blir nått.
Men vi vet vad man normalt brukar göra, och det är att man får en dom vid en sådan hantering, och denna omfattningen och annan än ex president, så hade personen redan varit häktad.

Men vi får svar om kanske ett år vilket det blir, så vi får helt enkelt vänta tills de är klara.
Och varför förekomma något vi inte ens vet, för vi vet redan att det var stulna hemliga dokument, och vi vet redan det var ett statskuppsförsök.
Citera
2023-01-10, 22:56
  #479
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nuv et vi redan att Rekommendationerna är åtala för statskuppsförsöket.
Dock tar det tid, men som jag sagt många ggr, och att det är troligt att trumpens elitism som ex president räddar honom.

Och med Mueller, så har vi än idag inget svar varför så många ryssar cirkulerade kring trumpen tower.
Så svar har vi inte, och det saknas 1000 sidor för veta vad Mueller kom fram till i sin helhet.

Och sen har vi de stulna dokumenten, där vet vi inte heller om det blir nått.
Men vi vet vad man normalt brukar göra, och det är att man får en dom vid en sådan hantering, och denna omfattningen och annan än ex president, så hade personen redan varit häktad.

Men vi får svar om kanske ett år vilket det blir, så vi får helt enkelt vänta tills de är klara.
Och varför förekomma något vi inte ens vet, för vi vet redan att det var stulna hemliga dokument, och vi vet redan det var ett statskuppsförsök.
J6-kommitén var en jävla fars och de hittade inte ett skit på Trump och nu när de upplöses så vill de plombera de smaskigaste dokumenten och videorna i 30-50 år för att ingen ska granska Pelosis och FBIs roll.
Släpp russia hoax 1 o 2 alla vet att det var fake.
Och Mar-a-lago radien, om det skulle hittat nått så hade de pushat det i varenda tidning. Han declassade allting så han är lugn.

Det roliga är att tillbakakakan kommer nu när republikanerna har makten i huset. De kommer granska skiten ur Fauci, Pelosi, Biden, woke generalen Milley och Hillary mfl.
Citera
2023-01-10, 23:02
  #480
Medlem
Japhys avatar
Efter att Biden blivit påkommen med att förvara stulna säkerhetsklassade dokument i en garderob på kontoret tillhörande en Kina-finansierad tankesmedja måste jag säga att Trumps möjlighet att återigen bli presidentkandidat ökat betydligt.

LOL!

Det är nästan som om Gud fader själv ingriper för att sätta stopp för den illegitime barnsniffaren.

"Never underestimate Bidens ability to FUCK THINGS UP!" - Obama.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback