2023-01-03, 10:01
Medlem
Gick på maxdosen av gabapentin för ett år sen på grund av nervsmärta. Om man inte inte vänjer kroppen med upptrappning så blir man snurrig och trött.. slutade med skitet så fort som möjligt.
Citera
2023-01-03, 16:58
Medlem
Står på 1800mg per dag och detta tappades upp och kände inte ett skit och känner inte ett skit.
Har testat äta hela dags dosen på en gång 1800mg ocv jag har testat att äta ett par dagsdoser på en gång och känner ändå inte av det.
Ska få det bland annat mot ångest men tycker inte det hjälper.
Är det lyr jag ska satsa på att få ut då eller ?
Citera
2023-01-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanne123
Står på 1800mg per dag och detta tappades upp och kände inte ett skit och känner inte ett skit.
Har testat äta hela dags dosen på en gång 1800mg ocv jag har testat att äta ett par dagsdoser på en gång och känner ändå inte av det.
Ska få det bland annat mot ångest men tycker inte det hjälper.
Är det lyr jag ska satsa på att få ut då eller ?

Räcker räcker 5000 mg för att bli lugn om man är stressad?
Maxdosen låg väl på 3600 mg eller något.
Så 6000mg borde väl inte vara skadligt iallafall.
Jag vill bara veta då jag känner att medicinen inte biter även när jag varit utan ett par veckor så började jag på samma dos jag avslutade och kände inget alls heller
Citera
2023-01-04, 18:19
Medlem
KringExs avatar
Får ni dålig mage på Gabapentin? Jag får så sjukt dåliga mage av det. Blir nästan orolig haha. Sprutlackering på toan jämt. Inte lika illa som på Phenibut, ni som har testat det, men att ack så illa.
Det märkliga är att det har kommit på senare tid. Någon som känner igen sig?
Jag tar väldigt höga doser per dag. Gärna 4000 - 6000 mg per dag om plånboken tillåter
Citera
2023-01-04, 22:26
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Får ni dålig mage på Gabapentin? Jag får så sjukt dåliga mage av det. Blir nästan orolig haha. Sprutlackering på toan jämt. Inte lika illa som på Phenibut, ni som har testat det, men att ack så illa.
Jag tar väldigt höga doser per dag. Gärna 4000 - 6000 mg per dag om plånboken tillåter
Vanligt vis inte. Men en gång fick jag jävla mag kramp på gabapentin vet inte varför. Jag tvingade mig att spy och då försvann det.
Citera
2023-01-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
På de doserna är det väl inte jättekonstigt att magen ballar ur.
För mig är det bara höga doser av cs som min mage reagerar likvärdigt.
Citera
2023-01-07, 04:19
Medlem
Hej,
Har frågor. Ska använda gabapentin mot opiat AT.

Hur känns ruset? Går det att likna vid benzo? Hjälper det mer än benzo? Kan man kombinera dom två? Hur mycket ska man ta? (Jag är smal och kort). Är det bättre med Lyrica istället för gabapentin? Vilken funkar bäst?
Tacksam för svar!
Citera
2023-01-07, 04:53
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Hej,
Har frågor. Ska använda gabapentin mot opiat AT.

Hur känns ruset? Går det att likna vid benzo? Hjälper det mer än benzo? Kan man kombinera dom två? Hur mycket ska man ta? (Jag är smal och kort). Är det bättre med Lyrica istället för gabapentin? Vilken funkar bäst?
Tacksam för svar!

Det har viss ångestdämpande effekt men att jämföra med benzo, nja… mer välbehag i såfall. Har du inte panikångest utan lindrigare ångest så kan det dock säkert hjälpa till en viss grad. Lyrica är en starkare version, har för mig att molekylstrukturen är snarlik, men typ 10x starkare (kan dock ha fel). Har testat båda och tycker dom är relativt lika i hur man mår. Men det är bara min erfarenhet.

Använd inte mer än nödvändigt, ett tips bara.
Citera
2023-01-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineSobotka
Min läkare rekommenderade Gabapentin idag, jag har dock en historia av Lyrica-missbruk i bagaget vilket gör mig ganska skeptisk till att påbörja en medicinering av gabapentin (som är lite av föregångaren till Lyrica om jag inte har uppfattat allt fel).
Enligt läkaren så ska detta preparat inte vara i närheten av lika beroendeframkallande - finns det någon som kan bekräfta detta?

Stesolid har fungerat tidigare, men tack vare en del tabbar med alkohol och stesolid och div. benso så är det uteslutet. Denna överjävliga ångest behövs dock dämpas med något annat än alkohol... flippar ur varenda fylla, LOB, slagsmål, skadegörelse. Det håller inte längre.

Man ska verkligen inte dricka alkohol när man tar Gabapentin. Detta beror på att både gabapentin och alkohol påverkar det centrala nervsystemet, varav alkohol kan öka de biverkningar som gabapentin kan orsaka i det centrala nervsystemet.

samt - Vissa personer kan också uppleva en nedsatt tankeverksamhet samt nedsatt omdömesförmåga.
och det var väl det du hade problem med vid urflippning , eller m så ta det lungt.
Citera
2023-01-13, 07:36
Medlem
Asså förvånar mig att se folk som tar 4000-5000+ mg dagligen! Det kanske inte är rätt substans för er?

Jag blir bra snurrig bara på 300mg, men jag vill dock bara använda gaba jför Ångest avslappning och då räcker 100-150mg om dagen.

Även diazepam fungerar 2,5mg varannan dag
Antar att det är inviduellt.

Tramadol dock får jag skyhög tolerans på väldigt fort och har kommit upp i 1500-2000mg flera tillfällen när det varit som värst.

Varför är det sån skillnad från medicin till medicin för mig?

Vill gärna höra från någon som också tar lågdos gavs och diazepam.

Blessings
Citera
2023-01-13, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGoyim
Asså förvånar mig att se folk som tar 4000-5000+ mg dagligen! Det kanske inte är rätt substans för er?

Jag blir bra snurrig bara på 300mg, men jag vill dock bara använda gaba jför Ångest avslappning och då räcker 100-150mg om dagen.

Även diazepam fungerar 2,5mg varannan dag
Antar att det är inviduellt.

Tramadol dock får jag skyhög tolerans på väldigt fort och har kommit upp i 1500-2000mg flera tillfällen när det varit som värst.

Varför är det sån skillnad från medicin till medicin för mig?

Vill gärna höra från någon som också tar lågdos gavs och diazepam.

Blessings
Samma här, 300-600 mg gör mig också märkbart påverkad. 150 mg räcker för att få bort eventuell ångest.
Citera
2023-01-14, 04:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Samma här, 300-600 mg gör mig också märkbart påverkad. 150 mg räcker för att få bort eventuell ångest.

Ni måste vara riktigt känsliga om 300mg gör er märkbart påverkade och inte är placebo, jag känner utan tolerans knappt av 1500mg. Man undrar hur ni reagerat av typ en rejäl lina tjack eller ett gäng oxynorm, ni hade förmodligen hamnat i koma. Men folk som går på 4000-5000+ lär vara helt lost i bollen, antigen så fungerar inte medicinen och ni får leta efter annat eller så är det kids som ska "knarka". Gabapentin är typ 10 gånger svagare än lyrica, extremt milt och säkerligen något man kunnat skriva ut till barn.

Ska ni knarka så smäll istället i er 5000mg lyrica, jag lovar er att det blir fett som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in