EXAKT24 avslöjar (!) att den äldre mannen och Tidningen Syre-journalisten Vergara hotar med vedergällning och repressalier mot en journalist om denne går ut med vilka pedofili-aktiga SMS som den mycket äldre mannen Vergara skickar till den yngre journalisten på nätterna:
https://twitter.com/AssarChristian/s...74087490486274
Citat:
”
Mitt i natten fick jag ett SMS från Daniel Vergara. Han meddelade att jag var en "billig sellout" och hotade med att skriva ännu en artikel med påhittade uppgifter som hämnd mot mig.”
Vedergällning och repressalier är en metodik som Vergara lånar av sin nära vän Henko (som nyligen våldförde sig mot en kvinnlig vakt i samband med att han stod åtalad för, och senare blev dömd för, förtal). Vännen Henko har tidigare blivit avslöjad med att ta kontakt med BO till vänners våldföring på kvinnor i syfte att hota dem till tystnad och hindra dem från att vända sig till Polisen.
EXAKT24s avslöjande stannar inte där! citat från den uppriktigt skärrade journalisten:
”
Situationen har eskalerat till den grad att jag nu har ansökt om kontaktförbud.”
Den äldre mannen Vergaras kontroversiella vän Henko har också tillsammans med ”komikern” Soneby, vars bolag länge haft en ökänd pedofil i sin styrelse, aktivt drivit en smutskastningskampanj mot pedofilbekämparna Dumpen.