Citat:
Ursprungligen postat av
Trivselgruppen
Nej. Läs en gång till. Läs sedan ditt eget inlägg.
Nu var det ju du som påstod att riksdagen beslutade om att frånta Carl Philip titeln som kronprins. Du verkade vara i behov av att få veta vad de faktiskt beslutade. Nu vet du, tack vare att jag hjälpte dig. Du behöver inte tacka.
Ja jösses, det ena korkade påståendet efter det andra. Du skrev vad du skrev precis som jag gjorde, det förändrar eller förändras på inget vis av mitt påstående. Du påstod detsamma.
Mitt påstående påstår inte alls det du påstår, istället är det återigen du som inte förstår vanlig enkel svenska. Jag tar det väl på lågstadienivå då, så får vi se om du har åtminstone IQ nog att förstå då.
Jag skrev alltså att han fråntogs sin titel "
genom ett riksdagsbeslut", jag skrev inte det som du påstår, eller tycks mena, att riksdagen tog just beslutet att kronprinsen skulle fråntas sin titel. Beslutet ledde till att han fråntogs sin titel, något som riksdagsledamöterna så klart var fullt medvetna om. Alltså
genom det, medvetna, beslutet så fråntogs kronprinsen sin titel.
Var det tillräckligt enkelt förklarat för att till och med en imbecill som du skall kunna förstå? (I am not holding my breath...), annars får du nog faktiskt backa några klasser i din skolgång och gå om några år på ett lägre stadie, och lära dig lite vanlig enkel läsförståelse. För du har väl ändå passerat lågstadiet, eller?