Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-03, 21:07
  #589
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Den ryska eliten verkar inte lida av sanktionerna. De åker visumfritt till Buenos Aires och föder barn. Sedan får de argentinskt medborgarskap extra enkelt eftersom de har ett argentiskt barn. Sedan kan de enkelt åka till USA eller EU!

https://www.theguardian.com/world/20...-to-give-birth

Det är bara vi själva som lider av EU:s sanktioner.

Våra tjejer har väl fullt upp med att protestera för aborträttigheter.

Ryssarna har ju bra nu, i alla fall de man träffar som har råd att åka utomlands. Det är hos oss man bygger upp ett nytt Sovjetunionen = EU

Nikkei Asia:

https://asia.nikkei.com/Business/Tra...mp-in-Thailand

Ryssarna åker till bra ställen som Buenos Aires och Thailand. De ryssar man träffar i "Pattaya" är ofta familjer som bor i Jomtien och gör som de flesta jag träffat i Thailand, de går inte till sex-distrikten.

Den svenska kronan har tappat på den ryska rubeln. Det har blivit dyrare för oss att åka utomlands. Pajassanktioner!

https://snipboard.io/QhuUDk.jpg
Det låter väl som att sanktionerna fungerar lite väl i överkant om ryssar känner sig tvingad att fly Ryssland för att föda?

Från artikeln: “Everyone is looking for options out with the current situation in Russia. By granting my child an Argentinian passport, I am giving him freedom.”

EU = nya Sovjetunionen?
Vi verkar klara oss fin-fint utan Ryssland. Imorgon kostar elen mindre än 1 kr kwh ex. Bensinen är kvar på under 20 kr/l.

Omställningen där Ryssland helt enkelt inte existerar går bra och verkar föra det goda med sig att den gröna omställningen läggs på is.
Citera
2023-01-03, 22:55
  #590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Det låter väl som att sanktionerna fungerar lite väl i överkant om ryssar känner sig tvingad att fly Ryssland för att föda?

Från artikeln: “Everyone is looking for options out with the current situation in Russia. By granting my child an Argentinian passport, I am giving him freedom.”

EU = nya Sovjetunionen?
Vi verkar klara oss fin-fint utan Ryssland. Imorgon kostar elen mindre än 1 kr kwh ex. Bensinen är kvar på under 20 kr/l.

Omställningen där Ryssland helt enkelt inte existerar går bra och verkar föra det goda med sig att den gröna omställningen läggs på is.
Läggs på is? Snarare påskyndas omställningen drastiskt av säkerhetsskäl.
Citera
2023-01-03, 23:07
  #591
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Om du är intresserad så kan du ju spana på källor utanför svt och Sverige som är symptomatiskt agendadriven lögnmedia.

https://youtu.be/AnE__G9oD_8

Tyskland ökar exporten till Ryssland efter sanktionerna exempelvis.

Det är många som frågar sig hur det nu är möjligt och det enkla svaret är att:

Svenska folket är dumma i huvudet och sväljer vad som helst så man slänger fram några sanktioner som gynnar tysk industri, men som missgynnar Svensk industri. Och så säljer man in det som något som kommer sänka hela Ryssland på 3 månader.

Samtidigt blir fattiga i Sverige och resten av Europa ohyggligt mycket fattigare och man ställer inte fram så mycket som ett jävla soppkök.

Jag har strömstöd i Norge och hade nästan 4000kw/h i mitt boende i december och jag märker inte av den kostnaden.

Samtidigt i Sverige om någon jävel ifrågasätter om sanktionerna verkligen är riktigt gjorda (eftersom de gynnar och missgynnar olika utan att egentligen slå mot Putin) så kallas man för rysstroll.

Samtidigt skrattar Biden och hans söner tillsammans med Zelensky hela vägen till banken och bara ökar på med oligarkvillor i Italien.

Svenskar är så jävla dumma. Fan så festlig jävla rövsax med historiskt stora varsel och inflation ni får nu 🥳 rätt åt er i erat dysfunktionella jävla otrygga land.

Varenda jävel som kastar ur sig ett "rysstroll" när någon försöker att nyansera debatten kan ju ta sig en funderare kring varför konsensus i Sverige lett fram till det ulandssverige vi ser idag. Folk vågar ju inte öppna käften.

Om någon frågar sig varför en intern konflikt i föredetta Sovjetunionen ska ta bort 20% levnadsstandard på 1 år; då är man rysstroll.

Nästa år när konflikten kommer ta bort 20% till. Är man då rysstroll?

2024, när ni är tillbaka på 1960-70talet: är det då också värt att kalla folk för rysstroll när man menar att sanktionerna bland annat kunde utformad annorlunda?


Du såg att jag länkade till IMF va? Inte sverige och SVT? Men gå du gärna med din foliehatt och tro att du vet sanningen.
Citera
2023-01-03, 23:31
  #592
Medlem
zergrushs avatar
Reuters har grävt lite i varför "tysk media" (läs: mindre aktörer med en tydlig agenda) så intensivt försöker sprida Kremls propaganda:
https://www.reuters.com/investigates...y-influencers/
Citat:
Pro-Putin operatives in Germany work to turn Berlin against Ukraine
In Germany some are clamouring for a change in course on Ukraine.

Reuters found that some of the loudest agitators for a change in German policy have two faces. Some use aliases, and have undisclosed ties to Russia and Russian entities under international sanctions, or to far-right organisations.
Förklarar trådstarten, och mycket av det dravel som Putinrunkare ofta repeterar här på Flashback.
Citera
2023-01-04, 00:08
  #593
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Om du är intresserad så kan du ju spana på källor utanför svt och Sverige som är symptomatiskt agendadriven lögnmedia.

https://youtu.be/AnE__G9oD_8

Tyskland ökar exporten till Ryssland efter sanktionerna exempelvis.

Det är många som frågar sig hur det nu är möjligt och det enkla svaret är att:

Svenska folket är dumma i huvudet och sväljer vad som helst så man slänger fram några sanktioner som gynnar tysk industri, men som missgynnar Svensk industri. Och så säljer man in det som något som kommer sänka hela Ryssland på 3 månader.

Samtidigt blir fattiga i Sverige och resten av Europa ohyggligt mycket fattigare och man ställer inte fram så mycket som ett jävla soppkök.

Jag har strömstöd i Norge och hade nästan 4000kw/h i mitt boende i december och jag märker inte av den kostnaden.



Samtidigt i Sverige om någon jävel ifrågasätter om sanktionerna verkligen är riktigt gjorda (eftersom de gynnar och missgynnar olika utan att egentligen slå mot Putin) så kallas man för rysstroll.

Samtidigt skrattar Biden och hans söner tillsammans med Zelensky hela vägen till banken och bara ökar på med oligarkvillor i Italien.

Svenskar är så jävla dumma. Fan så festlig jävla rövsax med historiskt stora varsel och inflation ni får nu 🥳 rätt åt er i erat dysfunktionella jävla otrygga land.

Varenda jävel som kastar ur sig ett "rysstroll" när någon försöker att nyansera debatten kan ju ta sig en funderare kring varför konsensus i Sverige lett fram till det ulandssverige vi ser idag. Folk vågar ju inte öppna käften.

Om någon frågar sig varför en intern konflikt i föredetta Sovjetunionen ska ta bort 20% levnadsstandard på 1 år; då är man rysstroll.

Nästa år när konflikten kommer ta bort 20% till. Är man då rysstroll?

2024, när ni är tillbaka på 1960-70talet: är det då också värt att kalla folk för rysstroll när man menar att sanktionerna bland annat kunde utformad annorlunda?

Man har aldrig hört i massmedia att polacker och (stor)ryssar bråkat om Ukraina massor med gånger under 1000 år.
Polackerna är främst uppbackad av Balterna, Finland, Sverige, UK och USA.
Ukraina betyder förresten "u"="vid" "kraj"="kant gräns", alltså "vid kanten eller vid gränsen".

Jag orkar inte argumentera för eller mot någon part utan konstaterar bara, "om (stor)ryssar och polacker inte kan dra jämt om inflytande i Ukraina, vad fan rör det mig och Sverige"???
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2023-01-04 kl. 00:11.
Citera
2023-01-04, 00:20
  #594
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Reuters har grävt lite i varför "tysk media" (läs: mindre aktörer med en tydlig agenda) så intensivt försöker sprida Kremls propaganda:
https://www.reuters.com/investigates...y-influencers/

Förklarar trådstarten, och mycket av det dravel som Putinrunkare ofta repeterar här på Flashback.
Precis, de flesta av aktivisterna i Tyskland som försöker driva kremls narrativ är ryssar , spioner, som har tagit tyska namn och försöker lura mindre begåvade och trasiga människor.
De lyckas inget vidare, samlar som mest 2000 förvirrade foliehattar.
Citera
2023-01-04, 19:08
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Ja exakt, då USA i smyg placerade kärnvapen på gränsen till Sovjet.

Aha, du tycker att dom gjort allt, du tror inte att USA har gjort allt för att trycka ned Ryssland?

Du vet, ska man göra affärer och ha bra relationer då måste man lära sig att respektera andra, det gör inte USA, dom dikterar och kräver hela tiden. Men om du som vi eller ännu mer tex Norge kryper för dom då är dom jättetillmötelsegående Men så kan man bara göra mot länder utan stolthet, tex inte mot Indien Kina Ryssland mfl

Du kan se på hur USA nu stänger ned mot Kina och tvingar lydstaterna att göra detsamma.
Väst har haft affärsrelationer med ryssarna som gagnat båda parter, samtidigt så utför ryssarna statsfinansierade hackerattacker mot vår it-infrastruktur. Kombinerat med trollfabriker för att spä på kaos i väst. Vad fan är det för jävla respekt? Putin och hans pack är en cancer för Ryssland och resten av världen. Vi höll god min och försökte behandla Ryssland på ett bra sätt länge men vi fick bara otack tillbaka.
Citera
2023-01-04, 22:23
  #596
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Väst har haft affärsrelationer med ryssarna som gagnat båda parter, samtidigt så utför ryssarna statsfinansierade hackerattacker mot vår it-infrastruktur. Kombinerat med trollfabriker för att spä på kaos i väst. Vad fan är det för jävla respekt? Putin och hans pack är en cancer för Ryssland och resten av världen. Vi höll god min och försökte behandla Ryssland på ett bra sätt länge men vi fick bara otack tillbaka.
ojoj, stackars väst som verkligen försökte! Behöver jag säga North stream som ett exempel på motarbetad
Citera
2023-01-05, 00:52
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Väst har haft affärsrelationer med ryssarna som gagnat båda parter, samtidigt så utför ryssarna statsfinansierade hackerattacker mot vår it-infrastruktur. Kombinerat med trollfabriker för att spä på kaos i väst. Vad fan är det för jävla respekt? Putin och hans pack är en cancer för Ryssland och resten av världen. Vi höll god min och försökte behandla Ryssland på ett bra sätt länge men vi fick bara otack tillbaka.

Haha, ja låt våra demokratiska politiker ta odebatterade beslut om att bomba fram lite mer demokrati i Ukraina och Ryssland!
Citera
2023-01-05, 19:01
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektfetto
Anledningen till att vi lider nu är väl pga en omställning som gör Ryssland helt obsolete till slut. Det enda Ivan har är fossila bränslen. USA gör nog sitt för att driva på utvecklingen och när Ryssland väl hamnar på efterkälken så har vår släde fått fart. Medans det eldas olja för att hålla värmen när glasrutorna gått sönder. ”Men oljan är iallafall billig” mhm

Nja, ryssarna har mer än bara bränslet. De har även konstgödsel som hela västvärlden är beroende av.
De har även en stor marknad för diverse varor som vi i väst har njutit av. Allt detta försvinner om vi försöker kapa bort Ryssland.

Ryssland vänder sig till Indien o Kina. Du vet de två länder som redan har sprungit om väst.
Väst stjärna har kanske redan nått sin topp o är nu på dekis?

Man får hoppas ledarna för alla länder kommer till sans och når något slags samförstånd. Utvecklingen som den är nu är inte hållbar för oss fotfolk.
Citera
2023-01-05, 19:03
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är ingen irrelevant liknelse, det är en mycket bra liknelse då Ryssland i skrivande stund våldtar det ukrainska folket/landet. Alla som besitter någon form av empatiförmåga offrar gladeligen några kronor i kampen mot våldtäktsmannen (Ryssland). Du och resterande ryssrunkare får finna er i den ekonomiska situation som dvärgen i Kreml skapat.

Återigen, du är en fegis som uppenbarligen inte skulle ingripa om du snubblade över en pågående våldtäkt. Det är enligt dig bättre att låta våldtäktsmannen få det han vill ha.

Du resonerar väldigt infantilt.
Håller man inte på den ena sidan så måste man tydligen hålla på den andra?

Jag är tämligen rationell och tänker på effekterna som blir på oss som lever här i Europa.
Dina tramsiga analyser och våldtäktsliknelser lämnar jag där de hör hemma, i papperskorgen.
Citera
2023-01-05, 20:37
  #600
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du resonerar väldigt infantilt.
Håller man inte på den ena sidan så måste man tydligen hålla på den andra?

Jag är tämligen rationell och tänker på effekterna som blir på oss som lever här i Europa.
Dina tramsiga analyser och våldtäktsliknelser lämnar jag där de hör hemma, i papperskorgen.
Det är en perfekt liknelse och det vet du. Du skulle inte ingripa om du snubblade över en pågående våldtäkt, åtminstone inte om ditt ingripande resulterade i temporärt högre elpriser. Jävla fegis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback