Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-29, 00:21
  #973
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Är du på fel tråd för åklagaren har väl inget på hyenorna? Har ni märkt att det verkar inte finnas några krypterade chattar med dom? Eller menar du att FLG ska ha skrivit om det här på chattarna? T o m legat bakom det? Men det hände mycket den här perioden, var dödsskjutningar både i Husby och Spånga. NOA säger att det finns hur mycket som helst och fler Sky rättegångarna kommer.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/...lopp-i-beslag/

Husby rapparen p.low rappar i låten ”världsklass”

”Vi nås på Encro eller Sky”

Dock tror jag att mordet på fayye Husby kommer att lösas. Det verkar ha skrivit mycket om det mordet från Farre och andra sky pins kopplade till Shottaz’sfären
Citera
2022-10-29, 08:50
  #974
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicago163
Husby rapparen p.low rappar i låten ”världsklass”

”Vi nås på Encro eller Sky”

Dock tror jag att mordet på fayye Husby kommer att lösas. Det verkar ha skrivit mycket om det mordet från Farre och andra sky pins kopplade till Shottaz’sfären

Hört den låten men det finns väl ingen rättegång om krypterande telefoner gällande HH? Om det har använts har dom lyckats komma undan eller att rättsväsendet inte lyckats koppla några alias till hyenorna.

Men när det gäller FLG verkar det som att åklagaren planerar för åtal.
Citera
2023-01-03, 10:27
  #975
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infofinnslen
Det var flush som klippte kapten.
Det var han som satt häktad misstänkt för mordet till o med.
Har någon suttit häktad för det här mordet?
Citera
2023-01-03, 11:37
  #976
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Har någon suttit häktad för det här mordet?

Greps inte Abz i en tryckarlägenhet tillsammans med andra HH. Vapnet hittades väl också om jag inte är helt ute och cyklar här. Om det ledde till häktning är oklart.
Citera
2023-01-03, 14:40
  #977
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Greps inte Abz i en tryckarlägenhet tillsammans med andra HH. Vapnet hittades väl också om jag inte är helt ute och cyklar här. Om det ledde till häktning är oklart.
Just det, tror du har rätt! Typ i Solna? Om jag minns rätt greps han dock i annat ärende, men de fick träff på vapnet? Får väl plöja tråden igen..

Edit: Hade skrivit svaret själv:
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Tror inte Chicago trollar, utan har missförstått ett FUP-utdrag (eller liknande) som cirkulerar på Instagram. Kan inte garantera dess äkthet, men det är daterat 8 januari 2021 (alltså svårligen vapnet som använts här..) och konstaterar att ett vapen som anträffats på Hagalundsgatan 5 förekommit i två andra skjutningar:

  • 9 mars 2020, Tensta: Lägenhet beskjuts, yngre man kopplad till Rinkeby 1 (FLG/SSA) skriven på adressen.
  • 13 augusti 2020: Yngre man (Kapten) skjuts ihjäl i Rinkeby.
__________________
Senast redigerad av ManetManet 2023-01-03 kl. 14:42.
Citera
2023-01-03, 14:45
  #978
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
I Expressens nya podd, Krimrummet nämns det att polisen gjorde en husrannsakan i en lägenhet i Solna några veckor efter det här mordet. I lägenheten fanns medlemmar i Husby Hyenor bla Abz som sitter häktad för mordet på Kardo. Polisen hittade också ett mordvapnet som ska ha använts på en FLG medlem.

Det kan ha diskuterats här inne. Har det tillslaget en egen tråd här?
Och du med!
Citera
2023-01-03, 15:12
  #979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManetManet
Just det, tror du har rätt! Typ i Solna? Om jag minns rätt greps han dock i annat ärende, men de fick träff på vapnet? Får väl plöja tråden igen..

Edit: Hade skrivit svaret själv:

Just det så var det. Var det en lägenhet på allé som blev beskjuten?
Citera
2023-06-09, 15:51
  #980
Medlem
är det känt vem som var på motorcykeln förutom abz?
Citera
2023-06-17, 02:57
  #981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamantios
är det känt vem som var på motorcykeln förutom abz?
ja det va trolle
Citera
2023-06-17, 16:36
  #982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
ja det va trolle
så trolle fanns för både kb och kardo?
Citera
2023-06-20, 06:51
  #983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamantios
så trolle fanns för både kb och kardo?
aha ja råka blanda ihop dedär mb, finns det bild eller något från när kb skjöts? på skyttarna/moppen när dom flydde eller nåt
Citera
2023-06-23, 16:23
  #984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flush55
aha ja råka blanda ihop dedär mb, finns det bild eller något från när kb skjöts? på skyttarna/moppen när dom flydde eller nåt
Nahh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback