Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-02, 12:20
  #1
Medlem
Sanningen är att kärlek är varenda möjlig distinktion inom sig själv, vilket leder till motsättningar, gränstaganden, politik, fängelsestraff, ibland för korta och ibland för långa. Ibland är kärlek att skydda sin bror eller syster på bekostnad av ens egna liv. På grund av kärlek.

Ibland är kärlek att tveka inför hur man känner i förhållande till vad som enligt normen är okej eller inte. Ibland är kärlek ren dekadens och kan uppfattas som smuts enligt rådande norm.

Ibland sker kärlek och ibland på bekostnad av någonting. Uppoffringar är kärlek. Död är kärlek. Liv är kärlek. Kärlek är kärlek.

Det är vad det är, tills vi får Guds överblick på varför din existens krävs. För det gör den, oavsett vad du tror eller inte. Din tro är inte Gud, Gud är vad som tillåter din tro. Du kan se bortom varenda trosuppfattning och se Gud för vad Gud är. Men det är klart att varenda människa som läser detta kommer ha olika infallsvinklar och tolkningar, regler och inlärda religioner som måste "stämma överens" med vad jag skriver. Gör det inte det så far jag per definition med osanning enligt dem, uppfattas som ego, fast det i själva verket är tvärtom.

Gud är Gud och Gud är och förblir gränslös kärlek, någonting varje del inom Gud omöjligt kan mäta sig med.
__________________
Senast redigerad av All. 2023-01-02 kl. 13:09.
Citera
2023-01-02, 12:26
  #2
Avstängd
Den.Heligaste...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Sanningen är att kärlek är varenda möjlig distinktion inom sig själv, vilket leder till motsättningar, gränstaganden, politik, fängelsestraff, ibland för korta och ibland för långa. Ibland är kärlek att skydda sin bror eller syster på bekostnad av ens egna liv. På grund av kärlek.

Ibland är kärlek att tveka inför hur man känner i förhållande till vad som enligt normen är okej eller inte. Ibland är kärlek ren dekadens och kan uppfattas som smuts enligt rådande norm.

Ibland sker kärlek och ibland på bekostnad av någonting. Uppoffringar är kärlek. Död är kärlek. Kärlek är kärlek.

Det är vad det är, tills vi får Guds överblick på varför din existens krävs. För det gör den, oavsett vad du tror eller inte. Din tro är inte Gud, Gud är vad som tillåter din tro. Du kan se bortom varenda trosuppfattning och se Gud för vad Gud är. Men det är klart att varenda människa som läser detta kommer ha olika infallsvinklar och tolkningar, regler och inlärda religioner som måste "stämma överens" med vad jag skriver. Gör det inte det så far jag per definition med osanning enligt dem, uppfattas som ego, fast det i själva verket är tvärtom.

Gud är Gud och Gud är och förblir gränslös kärlek, någonting varje del inom Gud omöjligt kan mäta sig med.


Kärlek är inte skam...
Så, enkelt var det...
Citera
2023-01-02, 12:30
  #3
Medlem
SexgalenZombies avatar
Kärlek för kvinnor är pengar och status. Bara män sålänge mannen är nyttig och han berikar henne. Alltid enbart vad han gör, men aldrig för vad han är.

Kärlek för män är omhändertagande, av kvinnor, av barn, av samhälle.

Kvinnor älskar män på samma sätt de älskar en bil (de gillar den sålänge den fungerar felfritt).
Män älskar kvinnor så som fäder älskar sina egna barn (förutsättningslöst).

Kvinnor älskar bara sina barn till den grad att barnen höjer hennes status i ögonen på omgivningen: om barnen är duktiga, i skolan, i idrott, eller i musik eller konst, så modern kan skryta).

Kärlek är hormoner inuti kroppen, som stänger av de vettiga delarna av våra hjärnor, så vi blir blinda och tror någon annan är precis allt det vi önskar dom är (vilket de i själva verket inte alls är).
__________________
Senast redigerad av SexgalenZombie 2023-01-02 kl. 12:36.
Citera
2023-01-02, 12:37
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Heligaste...
Kärlek är inte skam...
Så, enkelt var det...

Kärlek är varenda möjlig uppfattning av skam i verkligheten. Det är precis vad kärlek är. Och oändligt mycket mer.
Citera
2023-01-02, 12:42
  #5
Avstängd
Den.Heligaste...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Kärlek är varenda möjlig uppfattning av skam i verkligheten. Det är precis vad kärlek är. Och oändligt mycket mer.

Kärlek är en signalsubstans (oxytocin), saknas denna signalsubstans i hjärnan, så saknar du kärlek.
Skam är en annan blandning signalsubstanser som manipulerar folk till att bli "energi-slavar" ("vita-riddare")...

Så den går vi inte på, denna gången...
Citera
2023-01-02, 12:50
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Kärlek för kvinnor är pengar och status. Bara män sålänge mannen är nyttig och han berikar henne. Alltid enbart vad han gör, men aldrig för vad han är.

Kärlek för män är omhändertagande, av kvinnor, av barn, av samhälle.

Kvinnor älskar män på samma sätt de älskar en bil (de gillar den sålänge den fungerar felfritt).
Män älskar kvinnor så som fäder älskar sina egna barn (förutsättningslöst).

Kvinnor älskar bara sina barn till den grad att barnen höjer hennes status i ögonen på omgivningen: om barnen är duktiga, i skolan, i idrott, eller i musik eller konst, så modern kan skryta).

Kärlek är hormoner inuti kroppen, som stänger av de vettiga delarna av våra hjärnor, så vi blir blinda och tror någon annan är precis allt det vi önskar dom är (vilket de i själva verket inte alls är).

Håller med i mångt och mycket av vad du skriver. Kvinnor som grupp är ute på väldigt, väldigt tunn is när de fått för sig att de generellt kan mäta sig med manligt generellt psyke. Den biten kan de glömma. Vi män vet om det och kan se det, medan det generella kvinnliga psyket lever i villfarelsen om att manligt ego måste utforskas istället för att på ett generellt plan accepteras.

Sen får människor och i synnerhet kvinnor tolka detta hur fan de vill. Men gränsen dras hos mannen, så länge mannen är intellektuell nog att förstå varför så är fallet. Minst 90% av män i Sverige gör det inte, uppskattningsvis.
__________________
Senast redigerad av All. 2023-01-02 kl. 13:13.
Citera
2023-01-02, 12:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Heligaste...
Kärlek är en signalsubstans (oxytocin), saknas denna signalsubstans i hjärnan, så saknar du kärlek.
Skam är en annan blandning signalsubstanser som manipulerar folk till att bli "energi-slavar" ("vita-riddare")...

Så den går vi inte på, denna gången...

Kärlek är vad du precis kommit fram till. Kärlek är din egna text. Kärlek är din egna tanke kring att hjärnan är någonting verkligt som behöver upplevas. Motsatsen till kärlek är ingen definition av någonting. Eller rättare sagt ingenting. Inte ens ordet.
Citera
2023-01-02, 13:00
  #8
Avstängd
Den.Heligaste...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Kärlek är vad du precis kommit fram till. Kärlek är din egna text. Kärlek är din egna tanke kring att hjärnan är någonting verkligt som behöver upplevas. Motsatsen till kärlek är ingen definition av någonting. Eller rättare sagt ingenting. Inte ens ordet.

För kvinnor är kärlek en handling,
För män är kärlek en känsla...
Citera
2023-01-02, 13:07
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Heligaste...
För kvinnor är kärlek en handling,
För män är kärlek en känsla...

Uteslut inte möjligheten att det varit tvärtom, även i din egna uppfattning, så kommer närmare sanning.
Citera
2023-01-02, 13:12
  #10
Avstängd
Den.Heligaste...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All.
Uteslut inte möjligheten att det varit tvärtom, även i din egna uppfattning, så kommer närmare sanning.

Mina handlingar formade av kärlek skapas av kärleken jag känner, inte av skammen som tvingar mig...

huUuUÄäÄh
Citera
2023-01-02, 13:13
  #11
Medlem
Mjälls avatar
Alla ekar har kärl, iaf de som lever
Citera
2023-01-02, 13:19
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den.Heligaste...
Mina handlingar formade av kärlek skapas av kärleken jag känner, inte av skammen som tvingar mig...

huUuUÄäÄh

Ingen skam tvingar just din del? Men förstå att skam är någonting som måste finnas, om ditt jag ska vara gällande just nu. För titta, du har definitionen inom dig och förstår vad det är? Annars hade det inte existerat för din del inom allting som för närvarande råder. Jag hade inte skrivit med dig just nu, om "skam" som begrepp inte fanns. Det är ju rådande i samma nue som Gud är och har skapat?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback