2023-01-01, 16:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Kamala kan nog ge upp, det var inte mycket att hänga i granen.
Men och andra sidan har hon tagit en roll mer i bakgrunden, och det har inte varit till hennes fördel.

Med Kamala, så spelar det nog ingen som helst roll vem dom möter, så förlorar hon tror jag.

trumpen har inte mycket politik som är vettigt, det mesta gick på göra de rikare rikare och det visade var sig att det var trumpens personliga önskning för sig själv pga dålig ekonomi företagen och gigantiska lån som förfaller om och om igen.
Utan presidentposten så hade trumpen var i konkurs redan.
Så att trumpen skulle göra allt för bli president igen och utöka spannet mot konkurs mer avlägset.

Varför pratar dom om Joe och när du har så fel?
Men och andra sidan du är redan medveten om att det du säger är nonsens, för du slänger in personliga påhopp på Joe istället för saklighet.(Kanske du inbillade dig ingen skulle märka bristerna?)

Sen verkar mer och mer vända rumpen ryggen, men vet hur sekter fungerar och det kan vända snabbt.
Men ett förlorat president val, med en stor förlust, sen backade upp kandidater som alla förlorade.
Det måste du väl förstå det berättar nått för oss alla och vad väljaren anser om trumpen och att han inte är bra nog för posten.(Inte undra på det gick dåligt heller, och med tanke på hur lite trumpen jobbade, och så klagade man på Obamas få golfrundor istället för att jobba )
Det jag stöder i Trumps politik är

* Han vill minska klimatregleringar
* Han vill minska invandring
* Han talar om att sätta sitt eget land främst
* Han vågar kritisera massmedia.
* Trumps politik ligger närmare det han talar om än t.ex. Bidens

Biden är en hycklare. Han talar stort om klimatet, men sedan råkar av en händelse två av hans egna senatorer (Manchin och Sinema) hoppa av och det blev bara pannkaka av hans stora klimatplan. (Sedan har vissa mindre förändringar utlovats.) Biden öppnade oljefält lika stora som Storbritannien, godkände kontroversiella pipelines, bad saudierna pumpa mer olja etc. Det är inget personargument. Han hycklar. Han säger en sak och gör en annan.
Senast redigerad av wwr 2023-01-01 kl. 17:05.
Citera
2023-01-01, 17:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det jag stöder i Trumps politik är

* Han vill minska klimatregleringar
* Han vill minska invandring
* Han talar om att sätta sitt eget land främst
* Han vågar kritisera massmedia.
* Trumps politik ligger närmare det han talar om än t.ex. Bidens

Biden är en hycklare. Han talar stort om klimatet, men sedan råkar av en händelse två av hans egna senatorer (Manchin och Sinema) hoppa av och det blev bara pannkaka av hans stora klimatplan. (Sedan har vissa mindre förändringar utlovats.) Biden öppnade oljefält lika stora som Storbritannien, godkände kontroversiella pipelines, bad saudierna pumpa mer olja etc. Det är inget personargument. Han hycklar. Han säger en sak och gör en annan.
Vilken idiot som helst fattar du stödjer trump, var dock aldrig något jag adresserade ens.
Så vad ska den halmgubbe ge oss?

Joe Joe Joe och åte Joe joe joe, hur hjälper det trumpen sakligt?
Eller är trumpen så kass du inte ens vill prata om hen?

Och igen får jag förklara dig att D är ingen sekt, och de får rösta som de vill och inget av detta har med Joe att göra ens på ett sätt.
Men antar fabulera är bra för ditt narrativ, blir dock aldrig rätt då.
Citera
2023-01-01, 19:09
Medlem
wwrs avatar
Då skall jag bara komplettera mitt Trump-omdöme utan att beröra den i tråden onämnbare president B (Flashbackare modererar mest andras inlägg numera när det går dåligt i diskussionerna och säger att man inte får jämföra med något annat)

Irans skärpte utrikesminister Zarif Twittrade om B-laget:
John Bolton
Bibi Netanyahu
prins Mohammed bin Salman

Om en nuvarande amerikansk president med namn som börjar på B hade varit aktuell då så hade president B säkert fått vara med i B-laget 🤣🤣🤣

Här är min summering av Trump med vissa citat inlagda

+ Trump vill minska klimatregleringar och gick ur Parisavtalet. Han kallade klimataktivister som Greta för "dåraktiga spåkärringar och domedagsprofeter" i ett stort tal
Citat:
But to embrace the possibilities of tomorrow, we must reject the perennial prophets of doom and their predictions of the apocalypse. They are the heirs of yesterday’s foolish fortune-tellers — and I have them and you have them, and we all have them, and they want to see us do badly, but we don’t let that happen.
+ Trump började bygga en mur mot invandrare (överdrivet), men han vill minska invandring
+ Han talar om att sätta sitt eget land främst, Make America Great Again
+ Han löste krisen med Nordkorea. Missilerna visslade över Japan. Han åkte dit och blev kompis med Kim. Nord och Sydkorea har legat i krig i 70 år men efter Trumps insats kramade ledarna varandra och de hade gemensamt hockeylag i OS.
Gemensam inmarsch och flagga i OS.
https://www.cheatsheet.com/wp-conten...remony-3-1.jpg
Det tidigare slutna Nordkorea blev på gott humör och skickade charmiga cheerleaders till OS.

https://www.youtube.com/watch?v=TOTnDs-AK38

+ Trump vågar kritisera massmedia.
Citat:
[journalists are] the most dishonest human beings on earth
...
The Fake News hates me saying that they are the Enemy of the People only because they know it’s TRUE. I am providing a great service by explaining this to the American People. They purposely cause great division & distrust. They can also cause War! They are very dangerous & sick
...
So funny to watch the Fake News, especially NBC and CNN. They are fighting hard to downplay the deal with North Korea. 500 days ago they would have “begged” for this deal-looked like war would break out. Our Country’s biggest enemy is the Fake News so easily promulgated by fools!
+ Trump är ganska burdus och ärlig. Hans politik ligger närmare det han säger än många andra politiker.
+ Han vågade kritisera krigshetsen och startade väl inga krig, vad jag kommer på. Han sade om sina medarbetare Bolton, Pompeo, Haspel:
Citat:
These people want to push us into a war, and it's so disgusting. We don't need any more wars

- Han provocerade Iran, men ingen dödades och inget krig resulterade. Han gjorde fel som gick ur JCPOA-avtalet.
- han provocerade palestinier genom att flytta ambassaden till jerusalem
- han erkände inte Bidens seger
- han tog inte tydligt avstånd från upploppen 6/1

Lägger man ihop detta är det ett mycket, mycket bra facit för en amerikansk president. Men jag medger att även han är del i ett system där han måste "följa reglerna". Jag har inte rösträtt där. Men jag skulle rösta på honom. Det gäller att rösta fram de som i alla är minst dåliga. I USA har man ju en president som i alla fall når fram lite i media. Han är dessutom en bättre talare än de flesta, även spontant.
Senast redigerad av wwr 2023-01-01 kl. 19:40.
Citera
2023-01-01, 19:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Då skall jag bara komplettera mitt Trump-omdöme utan att beröra den i tråden onämnbare president B (Flashbackare modererar mest andras inlägg numera när det går dåligt i diskussionerna och säger att man inte får jämföra med något annat)

Irans synnerligen skärpte utrikesminister Zarif Twittrade om B-laget:
John Bolton
Bibi Netanyahu
prins Mohammed bin Salman

Om en nuvarande amerikansk president med namn som börjar på B hade varit aktuell då så hade president B säkert fått vara med i B-laget 🤣🤣🤣

Här är min summering av Trump med vissa citat inlagda

+ Trump vill minska klimatregleringar och gick ur Parisavtalet. Han kallade klimataktivister som Greta för "dåraktiga spåkärringar och domedagsprofeter" i ett stort tal

+ Trump började bygga en mur mot invandrare (överdrivet), men han vill minska invandring
+ Han talar om att sätta sitt eget land främst, Make America Great Again
+ Han vågar kritisera massmedia.

+ Trump är ganska burdus och ärlig. Hans politik ligger närmare det han säger än många andra politiker.
+ Han vågade kritisera krigshetsen och startade väl inga krig, vad jag kommer på. Han sade om sina medarbetare Bolton, Pompeo, Haspel:

- Han provocerade Iran, men ingen dödades och inget krig resulterade. Han gjorde fel som gick ur JCPOA-avtalet.
- han provocerade palestinier genom att flytta ambassaden till jerusalem
- han erkände inte Bidens seger
- han tog inte tydligt avstånd från upploppen 6/1

Lägger man ihop detta är det ett mycket, mycket bra facit för en amerikansk president. Men jag medger att även han är del i ett system där han måste "följa reglerna". Jag har inte rösträtt där. Men jag skulle rösta på honom. Det gäller att rösta fram de som i alla är minst dåliga. I USA har man ju en president som i alla fall når fram lite i media. Han är dessutom en bättre talare än de flesta, även spontant.
Du glömmer av massor av sakligheter på en del av dessa extremt tokiga påståendena du gör, är det medvetet eller varför återger du inte det korrekt för?

Tänk det där minus, som borde ha 20 minus till framför, och hur hen rumpen tog bort Irans bojor för kärnvapen, och sen sitter hen trumpen och gråter för de börjar tillverka nukleärt material för kärnvapen.

Eller som statskuppsförsöket av trumpen, så var hen bara ledsen att kuppförsöket misslyckades.
Och det är många många mer saker, och om trumpen ställer upp så kommer han få svara på dessa frågor, och vi vet att det klarar hen aldrig av.

trumpen lyckades bygga 4,8km mur, och delar av den sträcka blåste ned av lite blåst

Och trumpen sätter bara en först, och det som ALLTID en sjuklig narcissist gör och det är sig själv i första rummet som ingen annan får vara, mer än komma in och prata hur bra trumpen är.

Är ett klart förlorat president val och de kandidater han stödde som förlorade en indikation, så är det redan över för trumpen.
Men jag underskattar aldrig sekter och deras konstiga och irrationella beteenden.
Citera
2023-01-02, 11:05
Medlem
wwrs avatar
Läser man en del stora tidningar så verkar i alla fall Trump vara den givne republikanske kandidaten. Och med tanke på Bidens svaga framträdanden där Biden i många fall uppträtt klart senilt så måste i alla fall republikanerna ges en god chans till presidentposten. Men ingen vet givetvis hur det går eller vem demokraterna utser denna gång.
Citat:
2024 Veepstakes: who will Donald Trump choose as his running mate?
From familiar faces to breakout Republican stars, 10 contenders for Trump’s vice-presidential pick for his third White House run
https://www.theguardian.com/us-news/...t-running-mate

Biden verkar i alla fall vilja ställa upp för omval.
Citat:
Jill Biden makes a tidal shift from her thoughts on another run at the White House

Updated 8:00 AM EST, Thu December 15, 2022

First lady Jill Biden, despite being so worn out from a recent circuit of White House events that she lost her voice, is now seriously looking ahead to her husband running for reelection in 2024. That’s a tidal shift from her position just three months ago.
https://edition.cnn.com/2022/12/15/p...ign/index.html
Senast redigerad av wwr 2023-01-02 kl. 11:09.
Citera
2023-01-02, 11:55
Avstängd
seppolundgrens avatar
Fox news Sean hannity inför en domstol :jag trodde inte för en sekund på Donald Trumps lögner om valfusk.

https://youtu.be/oqUxhi5TfNs
Citera
2023-01-02, 13:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Fox news Sean hannity inför en domstol :jag trodde inte för en sekund på Donald Trumps lögner om valfusk.

https://youtu.be/oqUxhi5TfNs
HAHAHA
Och så jävla många ggr de citerat in den lögnaren, undra om hannity nu blir en "quisling" istället och för han berättar i rätten att trumpen är en lögnare.
Citat:
Läser man en del stora tidningar så verkar i alla fall Trump vara den givne republikanske kandidaten. Och med tanke på Bidens svaga framträdanden där Biden i många fall uppträtt klart senilt så måste i alla fall republikanerna ges en god chans till presidentposten. Men ingen vet givetvis hur det går eller vem demokraterna utser denna gång.

https://www.theguardian.com/us-news/...t-running-mate

Biden verkar i alla fall vilja ställa upp för omval.

https://edition.cnn.com/2022/12/15/p...ign/index.html
Joe har moppat trumpen av golvet innan, och detta före folkets dom är att vi vill hellre ha Joe och att alla trumpens kandidater förlorade.
Du verkar leva i en fantasivärld, och en extrem besatthet av Joe, undrar varför du inte vill ens prata om trumpen och hans politik inför 2024.

Kan det vara så enkelt att ingen ens vet, ja, mer än att trumpen vill göra sig av med konstitutionen.(Som jag komiskt berättat om tidigare många ggr och att bananrepublikanerna ser konstitutionen som ett hinder.)
Citera
2023-01-02, 14:19
Medlem
wwrs avatar
Citat:
HAHAHA
Och så jävla många ggr de citerat in den lögnaren, undra om hannity nu blir en "quisling" istället och för han berättar i rätten att trumpen är en lögnare.

Joe har moppat trumpen av golvet innan, och detta före folkets dom är att vi vill hellre ha Joe och att alla trumpens kandidater förlorade.
Du verkar leva i en fantasivärld, och en extrem besatthet av Joe, undrar varför du inte vill ens prata om trumpen och hans politik inför 2024.

Kan det vara så enkelt att ingen ens vet, ja, mer än att trumpen vill göra sig av med konstitutionen.(Som jag komiskt berättat om tidigare många ggr och att bananrepublikanerna ser konstitutionen som ett hinder.)
På Flashback kastas personargument mot andra postare runt hur som helst. När obekväma sanningar presenteras börjar en del debattörer moderera trådarna och försöker förbjuda vissa områden för diskussion.

Biden är den minst populäre presidenten någonsin:
Citat:
About 60 percent of Americans disapprove of the president, according to FiveThirtyEight’s polling average. Just 38 percent of Americans approve. Biden's disapproval has risen and his approval has fallen by a few points in the last month, when he first became the most unpopular commander in chief in recorded history.
https://freebeacon.com/biden-adminis...nt-in-history/ (juli)

Bara att studera det tydliga diagrammet, hur Biden hela tiden förlorar väljarnas förtroende.
Citat:
U.S. President Joe Biden's public approval rating was steady at 39% this week, holding near the lowest level of his presidency,
https://www.reuters.com/graphics/USA...L/nmopagnqapa/
(21/12)

Och Biden har valt en lika värdelös partner. Numera är det tyst om henne.

Citat:
Kamala Harris is least popular US vice-president in at least 50 years
Disastrous ratings come after a series of stumbles, and a dwindling number of public appearances alongside President Joe Biden
https://www.telegraph.co.uk/world-ne...ars-according/ November 2021

Citat:
Kamala Harris one year: Where did it go wrong for her?
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60061473

Om Biden får sin vilja igenom är det möjligt att han och Trump möts i valet. Det är mycket relevant för att bedöma Trumps möjligheter 2024. Det kan inga personpåhopp på andra skribenter förändra.

Men det blir säkert mycket pajkastning på slutet och utgången är inte given.

...

Trumps politik under förra perioden har jag kommenterat här:

(FB) Trump 2024?

Jag kan lägga till ett annat mindre minus: Trump stöder NRA öppet. Men Biden håller känsolsamma tal efter skolskjutningar men sedan säger han att han inte kan påverka vapenlagstiftningen eller lägger någon meningslös proposition om mindre magasin i "assault rifles". Det Trump säger ligger hela tiden närmare det han gör, och det uppskattar folk.

Som helhet väger det positiva över för Trump men han är definitivt inte felfri, naturligtvis.
Senast redigerad av wwr 2023-01-02 kl. 14:34.
Citera
2023-01-02, 14:25
Avstängd
seppolundgrens avatar
Citat:
HAHAHA

Jag lovar följande.

Både Trump och hans sekt kommer inför 2024 anamma strategin
"Sean who?"

För dem handlar världen om maximal ilska nonstop. Det finns alltid någon eller något att hata i utbyte mot passiv ignorans över tex quisslingar
Citera
2023-01-02, 14:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag lovar följande.

Både Trump och hans sekt kommer inför 2024 anamma strategin
"Sean who?"

För dem handlar världen om maximal ilska nonstop. Det finns alltid någon eller något att hata i utbyte mot passiv ignorans över tex quisslingar
Jo, om trumpen kommer så långt i 2024, så kommeer de låtsas sin bästa kelgris inte ens existerar längre.
Undrar hur Joe Joe Joe Joe är till hjälp för trumpen 2024, det verkar som trumpen inte ens har politik längre.
Och Joe har ju sopat mattan en gång innan med trumpen, och då lämnade Joe knappt källaren och trumpen åkte runt som en galning och talade för miljoner och ändå åkte på stor däng.
Citera
2023-01-02, 17:11
Avstängd
MeppoLundgrens avatar
Vem är Trumps motståndare i nästa val? Demokraterna har fortfarande inte officiellt skakat fram någon kandidat i nästa presidentval.

Det ska bli intressant att se resultatet om Joe Biden ställer upp. Kommer valdeltagandet att öka lika mycket som i förra valet?

Citera
2023-01-02, 17:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Vem är Trumps motståndare i nästa val? Demokraterna har fortfarande inte officiellt skakat fram någon kandidat i nästa presidentval.

Det ska bli intressant att se resultatet om Joe Biden ställer upp. Kommer valdeltagandet att öka lika mycket som i förra valet?

Demokrater har inte börjat valkampanjande än, men det finns säkert nått datum som går hitta som de brukar starta vid.

Sen får vi väl se om det blir någon trumpen alls, det har gått extremt dåligt för trumpen ett tag nu.(Och pratar inget om han legala problem där, så ingen tror detta.)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback