Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Trump kommer inte bli republikanernas kandidat.
Det är egentligen mer intressant hur demokraterna ska göra. Biden? Kamala? primärval?
Kamala kan nog ge upp, det var inte mycket att hänga i granen.
Men och andra sidan har hon tagit en roll mer i bakgrunden, och det har inte varit till hennes fördel.
Med Kamala, så spelar det nog ingen som helst roll vem dom möter, så förlorar hon tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag skall inte upprepa mig mer, men jag tycker jag förklarar tydligt.
Trumps politik som han presenterar den är ofta vettig men den genomförs inte konsekvent, den manipuleras bort, han själv deltar i att smutskasta den. Han presenterar en vettig politik som sedan medierna smäller på mot och allt blir som förut, förutom att USA kan fortsätta vara världens största miljöbov, räknat i CO2-utsläpp per person samtidigt som den skenhelige Biden kallar till möte och uppmanar alla att släppa ut mindre. Detta eftersom Trump struntar i klimatåtgärder medan vi andra förgör oss själva i klimatregleringar.
Trumps stöd till NRA är fel. Biden håller känslosamma tal efter skolskjutningar men hans enda åtgärd är att kräva färre skott i magasinen. Värdens mäktigaste tafsare: "Jag har inget att säga till om. Andra bestämmer om vapnen." Biden är en hycklare.
trumpen har inte mycket politik som är vettigt, det mesta gick på göra de rikare rikare och det visade var sig att det var trumpens personliga önskning för sig själv pga dålig ekonomi företagen och gigantiska lån som förfaller om och om igen.
Utan presidentposten så hade trumpen var i konkurs redan.
Så att trumpen skulle göra allt för bli president igen och utöka spannet mot konkurs mer avlägset.
Varför pratar dom om Joe och när du har så fel?
Men och andra sidan du är redan medveten om att det du säger är nonsens, för du slänger in personliga påhopp på Joe istället för saklighet.(Kanske du inbillade dig ingen skulle märka bristerna?)
Sen verkar mer och mer vända rumpen ryggen, men vet hur sekter fungerar och det kan vända snabbt.
Men ett förlorat president val, med en stor förlust, sen backade upp kandidater som alla förlorade.
Det måste du väl förstå det berättar nått för oss alla och vad väljaren anser om trumpen och att han inte är bra nog för posten.(Inte undra på det gick dåligt heller, och med tanke på hur lite trumpen jobbade, och så klagade man på Obamas få golfrundor istället för att jobba

)