Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-01, 12:34
  #445
Medlem
Madagascars avatar
Gott nytt år.

2023 kommer vara året då Trump faller.
Citera
2023-01-01, 12:59
  #446
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men politikerna skulle inte kunna driva systemet med bara ett parti. Det går att se på olika sätt

1. De amerikanska politikerna använder konservativ, republikansk politik för att driva landet medan CNN och andra media kablar ut progressiv, demokratisk politik som resten av världen tar efter och förstör sig själv. Man flyttar t.ex. abortlagstiftningen till delstaterna medan vi bara ser protesterna mot detta i våra medier. Biden stöds av våra medier och Trump motarbetas etc

2 I ett flerpartisystem kan politikerna samarbeta genom att prata stort om progressiva idéer men sedan låta andra politiker blockera detta. Biden kallade till stort internationellt möte om klimatet vilket publicerades i media. Men sedan lät han sina egna senatorer Manchin och Sinema blockera förslagen så USA slapp betala.

På samma sätt kan de svenska politikerna ge oss de mest folkfientliga delarna av varje block. Nu får vi högerbudget som injiceras med liberalernas kaos. Tidigare hade vi vänsterkaos som via Januariavtalet injicerades med högerbudget.

3. Politikerna vill gärna ha flerpartisystem för att inte avslöja att de samarbetar i ett enpartisystem.

4. Med ett enpartisystem skulle partiet behöva ta ansvar. Oppositionspartier skulle uppstå hos folket och kanske ha ärliga avsikter. Hos oss skapades SD tidigt med folkliga åsikter. Men allt vad tiden led så vek sig SD i fråga efter fråga, ju mer inflytande partiet fick. Nu har SD blivit helt likt de övriga partierna. Därför måste politikerna driva flera partier som de kan kontrollera. Politikerna driver därför själva en kontrollerad opposition. Kristersson har skämt ut sig rejält. Högern har svikt sina vallöften i Sverige och det stärker bara socialdemokraternas position.

Däremot ger man gärna en bild av att republikanerna håller på att kollapsa. Trump har stått inför olika utredningar sedan han tillträdde 2016 (Mueller, Ukraina, 6/1 ...) och enligt medierna har han praktiskt tagit varit på väg i fängelse hela tiden. Men han klarar sig fortfarande och är en möjlig president igen 2024. Riktigt så illa är inte mediebilden, som att partiet håller på att kollapsa. De tog hem Representanthuset i valet nyligen, men de motarbetas i media, "snart så" kollapsar de.

Kina har också flera partier men oppositionen där har blivit så svag att den nästan inte märks. Så i slutändan, när Europa och kanske USA kommer att fungera som diktaturen Kina så kanske vi också får enpartisystem. Men tills vidare kan vi nog räkna med att se minst två partier i USA.
CNN är bara sakliga och objektiva nyheter, och vi vet det är det som är problemet för trumpen, han kan inte ha någon som är objektiv.

Sen kan vi diskutera om deras Talkshows, dock ej nyheterna, då de är bara nyheter rätt och slätt.

Demokraterna är ingen sekt, så de folkvalda röstar som de själva vill, Mccain var den sista ärliga republikanen, än det skräp man nu ser.
Och att de målat in sig i hörnet på det viset S t A v A s trumpen.

MEN hur det blir med 2024 för trumpen, ja, det får man väl vänta och se.
Vad jag ser dock, det är hur man har börjat vända rumpen ryggen och intresset för trumpens försök till valfuska och stödja valfuskare inte faller den republikansk väljaren i smaken lika mycket längre.
För att samtliga kandidaterna trumpen stötte torskade på ställen de normalt sällan förlorar ens.
Och det var sjuka stolpskott också, så inte så konstigt att detta inte faller dom i smaken.(Men jag vet, många röstade på dom, men sekter fungerar så och avhopparna är det som sen är tummen på vågen.)
Och domen är, valförnekare försvinn.
Citera
2023-01-01, 13:28
  #447
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Gott nytt år.

2023 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2017 kommer vara året då Trump faller



Gott nytt år.


2018 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2019 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2020 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2021 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2022 kommer vara året då Trump faller
__________________
Senast redigerad av DRAVKCAB 2023-01-01 kl. 13:31.
Citera
2023-01-01, 14:24
  #448
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Gott nytt år.


2017 kommer vara året då Trump faller



Gott nytt år.


2018 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2019 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2020 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2021 kommer vara året då Trump faller


Gott nytt år.


2022 kommer vara året då Trump faller
Hur kan du få det så extremt fel om detta, för ingen har sagt detta ens.

Men jag är mer fundersam om de hinner klart med eventuella åtal 2023, för det är gigantiska arbeten de håller på med.
Men och andra sidan tålamod är inte din sak, för allt ska ju ske närmaste fredagen och sen aldrig händer.

Och sen även blir det en gratis present till demokraterna om man åtalar trumpen 2024, men det sker enbart pga att åtalen är så stora utredningsmässigt och det tar den tiden det tar.
Citera
2023-01-01, 14:27
  #449
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Men politikerna skulle inte kunna driva systemet med bara ett parti. Det går att se på olika sätt

1. De amerikanska politikerna använder konservativ, republikansk politik för att driva landet medan CNN och andra media kablar ut progressiv, demokratisk politik som resten av världen tar efter och förstör sig själv. Man flyttar t.ex. abortlagstiftningen till delstaterna medan vi bara ser protesterna mot detta i våra medier. Biden stöds av våra medier och Trump motarbetas etc

2 I ett flerpartisystem kan politikerna samarbeta genom att prata stort om progressiva idéer men sedan låta andra politiker blockera detta. Biden kallade till stort internationellt möte om klimatet vilket publicerades i media. Men sedan lät han sina egna senatorer Manchin och Sinema blockera förslagen så USA slapp betala.

På samma sätt kan de svenska politikerna ge oss de mest folkfientliga delarna av varje block. Nu får vi högerbudget som injiceras med liberalernas kaos. Tidigare hade vi vänsterkaos som via Januariavtalet injicerades med högerbudget.

3. Politikerna vill gärna ha flerpartisystem för att inte avslöja att de samarbetar i ett enpartisystem.

4. Med ett enpartisystem skulle partiet behöva ta ansvar. Oppositionspartier skulle uppstå hos folket och kanske ha ärliga avsikter. Hos oss skapades SD tidigt med folkliga åsikter. Men allt vad tiden led så vek sig SD i fråga efter fråga, ju mer inflytande partiet fick. Nu har SD blivit helt likt de övriga partierna. Därför måste politikerna driva flera partier som de kan kontrollera. Politikerna driver därför själva en kontrollerad opposition. Kristersson har skämt ut sig rejält. Högern har svikt sina vallöften i Sverige och det stärker bara socialdemokraternas position.

Däremot ger man gärna en bild av att republikanerna håller på att kollapsa. Trump har stått inför olika utredningar sedan han tillträdde 2016 (Mueller, Ukraina, 6/1 ...) och enligt medierna har han praktiskt tagit varit på väg i fängelse hela tiden. Men han klarar sig fortfarande och är en möjlig president igen 2024. Riktigt så illa är inte mediebilden, som att partiet håller på att kollapsa. De tog hem Representanthuset i valet nyligen, men de motarbetas i media, "snart så" kollapsar de.

Kina har också flera partier men oppositionen där har blivit så svag att den nästan inte märks. Så i slutändan, när Europa och kanske USA kommer att fungera som diktaturen Kina så kanske vi också får enpartisystem. Men tills vidare kan vi nog räkna med att se minst två partier i USA.

Ändå så håller du på Trump trots att densamme ingår i spelet = ett parti som låtsas vara två, som du precis beskrivit. Varför det?

Svar på Topic: Hade någon frågat mig för bara en månad sedan hade jag sagt att spelet är över för Trump, nu vet jag inte längre. Osvuret är bäst.
Citera
2023-01-01, 14:35
  #450
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ändå så håller du på Trump trots att densamme ingår i spelet = ett parti som låtsas vara två, som du precis beskrivit. Varför det?

Svar på Topic: Hade någon frågat mig för bara en månad sedan hade jag sagt att spelet är över för Trump, nu vet jag inte längre. Osvuret är bäst.
Du bara hittar på konstiga motfrågor numera. Vem som håller på vad etc. Demokrater och Republikaner är bara två sidor av samma korrupta mynt.

Skulle t.ex Trumps politik som han presenterar den genomföras i Sverige vore det en förbättring. En mur mot invandrarna, Sverige först, Ordna upp Sverige igen, Gå ur Parisavtalet etc. Men Trump kastas ju bara in en kort stund för att stoppa de värsta utgifterna, sedan får han skämma ut sig genom att inte erkänna Bidens seger eller ta avstånd från 6/1-upploppen, media smäller på allt de har mot honom etc

De kan komma att byta in Trump igen för att stoppa ev klimatutgifter.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-01 kl. 14:40.
Citera
2023-01-01, 14:48
  #451
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du bara hittar på konstiga motfrågor numera. Vem som håller på vad etc. Demokrater och Republikaner är bara två sidor av samma korrupta mynt.

Var det inte det jag skrev?

Citat:
Skulle t.ex Trumps politik som han presenterar den genomföras i Sverige vore det en förbättring. En mur mot invandrarna, Sverige först, Ordna upp Sverige igen, Gå ur Parisavtalet etc. Men Trump kastas ju bara in en kort stund för att stoppa de värsta utgifterna, sedan får han skämma ut sig genom att inte erkänna Bidens seger eller ta avstånd från 6/1-upploppen, media smäller på allt de har mot honom etc

De kan komma att byta in Trump igen för att stoppa ev klimatutgifter.

Jag frågar varför du håller på ena sidan när du kommit till konklusionen att Dems/Reps egentligen är samma parti. Varför spelar du med i ett skådespel som du menar dig ha avslöjat?

Trump är inte aktuell som statsminister i Sverige.

I USA kan Trump mycket väl komma tillbaka, det skulle inte förvåna mig längre. Jag håller förresten med om att Dems/Reps egentligen är ett parti som låtsas vara två.
Citera
2023-01-01, 14:57
  #452
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Var det inte det jag skrev?

Jag frågar varför du håller på ena sidan när du kommit till konklusionen att Dems/Reps egentligen är samma parti. Varför spelar du med i ett skådespel som du menar dig ha avslöjat?

Trump är inte aktuell som statsminister i Sverige.

I USA kan Trump mycket väl komma tillbaka, det skulle inte förvåna mig längre. Jag håller förresten med om att Dems/Reps egentligen är ett parti som låtsas vara två.
Jag skall inte upprepa mig mer, men jag tycker jag förklarar tydligt.

Trumps politik som han presenterar den är ofta vettig men den genomförs inte konsekvent, den manipuleras bort, han själv deltar i att smutskasta den. Han presenterar en vettig politik som sedan medierna smäller på mot och allt blir som förut, förutom att USA kan fortsätta vara världens största miljöbov, räknat i CO2-utsläpp per person samtidigt som den skenhelige Biden kallar till möte och uppmanar alla att släppa ut mindre. Detta eftersom Trump struntar i klimatåtgärder medan vi andra förgör oss själva i klimatregleringar.

Trumps stöd till NRA är fel. Biden håller känslosamma tal efter skolskjutningar men hans enda åtgärd är att kräva färre skott i magasinen. Värdens mäktigaste tafsare: "Jag har inget att säga till om. Andra bestämmer om vapnen." Biden är en hycklare.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-01 kl. 15:06.
Citera
2023-01-01, 14:59
  #453
Medlem
Ja gärna slut på kriget och ordning på ekonomin.

Sov gott sleepy Joe bidén.
Citera
2023-01-01, 15:06
  #454
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ja gärna slut på kriget och ordning på ekonomin.

Sov gott sleepy Joe bidén.
Trump kommer inte bli republikanernas kandidat.

Det är egentligen mer intressant hur demokraterna ska göra. Biden? Kamala? primärval?
Citera
2023-01-01, 15:39
  #455
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trump kommer inte bli republikanernas kandidat.

Det är egentligen mer intressant hur demokraterna ska göra. Biden? Kamala? primärval?
Kamala kan nog ge upp, det var inte mycket att hänga i granen.
Men och andra sidan har hon tagit en roll mer i bakgrunden, och det har inte varit till hennes fördel.

Med Kamala, så spelar det nog ingen som helst roll vem dom möter, så förlorar hon tror jag.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag skall inte upprepa mig mer, men jag tycker jag förklarar tydligt.

Trumps politik som han presenterar den är ofta vettig men den genomförs inte konsekvent, den manipuleras bort, han själv deltar i att smutskasta den. Han presenterar en vettig politik som sedan medierna smäller på mot och allt blir som förut, förutom att USA kan fortsätta vara världens största miljöbov, räknat i CO2-utsläpp per person samtidigt som den skenhelige Biden kallar till möte och uppmanar alla att släppa ut mindre. Detta eftersom Trump struntar i klimatåtgärder medan vi andra förgör oss själva i klimatregleringar.

Trumps stöd till NRA är fel. Biden håller känslosamma tal efter skolskjutningar men hans enda åtgärd är att kräva färre skott i magasinen. Värdens mäktigaste tafsare: "Jag har inget att säga till om. Andra bestämmer om vapnen." Biden är en hycklare.
trumpen har inte mycket politik som är vettigt, det mesta gick på göra de rikare rikare och det visade var sig att det var trumpens personliga önskning för sig själv pga dålig ekonomi företagen och gigantiska lån som förfaller om och om igen.
Utan presidentposten så hade trumpen var i konkurs redan.
Så att trumpen skulle göra allt för bli president igen och utöka spannet mot konkurs mer avlägset.

Varför pratar dom om Joe och när du har så fel?
Men och andra sidan du är redan medveten om att det du säger är nonsens, för du slänger in personliga påhopp på Joe istället för saklighet.(Kanske du inbillade dig ingen skulle märka bristerna?)

Sen verkar mer och mer vända rumpen ryggen, men vet hur sekter fungerar och det kan vända snabbt.
Men ett förlorat president val, med en stor förlust, sen backade upp kandidater som alla förlorade.
Det måste du väl förstå det berättar nått för oss alla och vad väljaren anser om trumpen och att han inte är bra nog för posten.(Inte undra på det gick dåligt heller, och med tanke på hur lite trumpen jobbade, och så klagade man på Obamas få golfrundor istället för att jobba )
Citera
2023-01-01, 16:12
  #456
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag skall inte upprepa mig mer, men jag tycker jag förklarar tydligt.

Trumps politik som han presenterar den är ofta vettig men den genomförs inte konsekvent, den manipuleras bort, han själv deltar i att smutskasta den. Han presenterar en vettig politik som sedan medierna smäller på mot och allt blir som förut, förutom att USA kan fortsätta vara världens största miljöbov, räknat i CO2-utsläpp per person samtidigt som den skenhelige Biden kallar till möte och uppmanar alla att släppa ut mindre. Detta eftersom Trump struntar i klimatåtgärder medan vi andra förgör oss själva i klimatregleringar.

Trumps stöd till NRA är fel. Biden håller känslosamma tal efter skolskjutningar men hans enda åtgärd är att kräva färre skott i magasinen. Värdens mäktigaste tafsare: "Jag har inget att säga till om. Andra bestämmer om vapnen." Biden är en hycklare.

Trump isolerade USA och startade ett handelskrig mot Kina, detta var negativt.

Trump startade inga ny krig och bjöd på mer fred i världen än någon annan amerikansk president i modern tid, samt att han fick fart på jobben i USA, detta var positivt.

Håller med om att stödet till NRA är fel. Han borde också ha tagit i ordentligt med hårdhandskarna mot BLM samt tech-plattformarna, men det fattade han aldrig och det var en anledning till att han blev utmanövrerad.

Biden är inte Topic.

Trump ligger inte särskilt bra till inom sitt eget parti längre. Han har en lång väg att gå om han ska komma tillbaka, men osvuret är som sagt bäst. Trump har överraskat förr.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback