Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-29, 20:25
  #409
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det fetade får du gärna utveckla. Har BlackRock lånat ut pengar till EU, och har du isf källa på det?
Du bara tar tag i någon perifer mening och börjar med motfrågor som vanligt. Jag har inte tid med det. Se helheten. Vi vet inte vem som gav de senaste lånen.

Om Bloomberg säger att BlackRock är regeringens fjärde gren i USA så lär vi inte komma undan dem. Och nu skall de alltså sköta Ukraina, som förväntat. Det var en av de huvudsakliga planerna med att förstöra Ukraina.

Citat:
When the Federal Reserve needed Wall Street’s help with its pandemic rescue mission, it went straight to Larry Fink. The BlackRock Inc. co-founder, chairman, and chief executive officer has become one of the industry’s most important government whisperers.

"In Fink We Trust" - De amerikanska topparna verkar i alla fall ha lite humor och skalle. Vi har bara fått B-laget, om ens det.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-29 kl. 20:50.
Citera
2022-12-29, 20:59
  #410
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du bara tar tag i någon perifer mening och börjar med motfrågor som vanligt. Jag har inte tid med det. Se helheten. Vi vet inte vem som gav de senaste lånen.

Om Bloomberg säger att BlackRock är regeringens fjärde gren i USA så lär vi inte komma undan dem. Och nu skall de alltså sköta Ukraina, som förväntat. Det var en av de huvudsakliga planerna med att förstöra Ukraina.

"In Fink We Trust" - De amerikanska topparna verkar i alla fall ha lite humor och skalle. Vi har bara fått B-laget, om ens det.

Vilka lån pratar du om?

Naturligtvis kommer vi inte undan BlackRock, de äger världen.
Citera
2022-12-29, 21:03
  #411
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilka lån pratar du om?

Naturligtvis kommer vi inte undan BlackRock, de äger världen.
Självklart talar jag om Coronalånen. Precis som referensen talar om de amerikanska Coronalånen. Du bara ställer frågor för att fråga.

Ena stunden frågar du om BlackRock lånat ut pengar till EU, nästa stund säger du att de äger världen, ena stunden stöder du Singapore, nästa talar du om hur dåligt de har det. Din teknik är att röra till diskussionerna och ställa motfrågor. Jag har helt enkelt inte tid att hålla på med det.

Kom med lite synpunkter istället för at göra som många gör numera på Flashback, bara vänta på att andra skall skriva något och gå in och peta i deras inlägg utan att ha någon egen åsikt. Se helheten. Jag spelar inte FPS, men jag tror det kallas sniping och är visst inte populärt där.

Ha en trevlig kväll! Jag tar lite paus.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-29 kl. 21:10.
Citera
2022-12-29, 22:09
  #412
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Självklart talar jag om Coronalånen. Precis som referensen talar om de amerikanska Coronalånen. Du bara ställer frågor för att fråga.

Ena stunden frågar du om BlackRock lånat ut pengar till EU, nästa stund säger du att de äger världen, ena stunden stöder du Singapore, nästa talar du om hur dåligt de har det. Din teknik är att röra till diskussionerna och ställa motfrågor. Jag har helt enkelt inte tid att hålla på med det.

Kom med lite synpunkter istället för at göra som många gör numera på Flashback, bara vänta på att andra skall skriva något och gå in och peta i deras inlägg utan att ha någon egen åsikt. Se helheten. Jag spelar inte FPS, men jag tror det kallas sniping och är visst inte populärt där.

Ha en trevlig kväll! Jag tar lite paus.

Du började prata om att EU tagit lån av BlackRock. Jag frågade om det och bad om källa.

Du började då babbla om Coronalån. Har EU tagit stora coronalån av eventuellt BlackRock alltså?

Du har fortfarande inte redovisat någon källa, eller förklarat vad du pratar om.

Jag har googlat och hittar inget om att EU tagit stora coronalån.

Hur ska jag kunna ha en synpunkt när jag inte vet vad du pratar om? Du brukar röra ihop saker och leva i en fantasivärld, och när du blir ifrågasatt så tar du en paus.

----

Apropå att jag skulle röra till diskussionen och dina exempel.

Ja BlackRock äger världen, skulle det utesluta dem som långivare till EU menar du?

Singapore är mitt ideal. Jag har aldrig påstått att Singapore är en dålig plats, du blandar ihop det med att jag påpekat att Hong Kong är Asiens främsta ekonomiska hub, inte Singapore (som är Hong Kongs främsta konkurrent).

----------

Apropå att röra till saker.

Jag postade nyss i den här tråden om Zelenskys möte med WEF och BlackRock i Davos i januari, du kom sedan in och skrev osammanhängande om att USA har bättre ledarskap, att EU tagit lån av BlackRock, och annat nonsens innan du skrev att du måste ta en paus eftersom du som vanligt inte klarar av att reda ut dina egna tankar.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2022-12-29 kl. 22:15.
Citera
2023-01-04, 21:56
  #413
Medlem
Efter att ha läst igenom tråden så måste jag säga att skribenten NyreggadJude går från klarhet till klarhet.

Det verkar finnas ett tänk hos alternativ media, fritänkare, nationalister osv att öst är "the good guys" medans väst är de onda (globalisternas högborg). Det hela är inte så olikt vänster och högerskalan som folk stirrar sig blind på inom det demokratiska styrelseskicket; och tror i sin enfald att den ena eller den andra sidan representerar sanningen. I själva verket är höger och vänster skalan en illusion och leder ingen vart. Det är teater. Och så är det såväl inom utrikespolitiken.

Precis som han nämner lever vi i en global värld där demokrati/jämlikhet/globalisering är det främste ledordet i princip varje land. Det är ett judaiserat idétänk som präglar hela världen idag och det leder oundvikligen till att mer och mer makt centraliseras hos fåtalet.

Och nuvarande Kina är ett land som etablerats genom "globalisterna". Kina är en "blueprint" för hur väst i längden ska bli/se ut med (med all övervakning och social credit system). Vilket jag tror att han poängterar med. Klockrent.

USA är en supermakt men har nu spelat ut sin roll. Man vill stjälpa landet och krossa dollarn. Och sprida ut makten globalt där öst tar en mer ledande roll. Med mål att inte låta ett land ha den största makten (så som nu) utan att sprida den och göra det mer jämlikt. För att sedan centralisera denna makt mer och mer hos "eliten". Kommunism på global nivå. Det hela är teater..

Världen behövs inte styras direkt alla gånger. Det sker även indirekt då marxism är så inpräglat i tänket hos alla idag att det i princip är en självgående organism vid det här laget.
__________________
Senast redigerad av Vagunder 2023-01-04 kl. 22:00.
Citera
2023-01-05, 17:20
  #414
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagunder
Efter att ha läst igenom tråden så måste jag säga att skribenten NyreggadJude går från klarhet till klarhet.

Det verkar finnas ett tänk hos alternativ media, fritänkare, nationalister osv att öst är "the good guys" medans väst är de onda (globalisternas högborg). Det hela är inte så olikt vänster och högerskalan som folk stirrar sig blind på inom det demokratiska styrelseskicket; och tror i sin enfald att den ena eller den andra sidan representerar sanningen. I själva verket är höger och vänster skalan en illusion och leder ingen vart. Det är teater. Och så är det såväl inom utrikespolitiken.

Precis som han nämner lever vi i en global värld där demokrati/jämlikhet/globalisering är det främste ledordet i princip varje land. Det är ett judaiserat idétänk som präglar hela världen idag och det leder oundvikligen till att mer och mer makt centraliseras hos fåtalet.

Och nuvarande Kina är ett land som etablerats genom "globalisterna". Kina är en "blueprint" för hur väst i längden ska bli/se ut med (med all övervakning och social credit system). Vilket jag tror att han poängterar med. Klockrent.

USA är en supermakt men har nu spelat ut sin roll. Man vill stjälpa landet och krossa dollarn. Och sprida ut makten globalt där öst tar en mer ledande roll. Med mål att inte låta ett land ha den största makten (så som nu) utan att sprida den och göra det mer jämlikt. För att sedan centralisera denna makt mer och mer hos "eliten". Kommunism på global nivå. Det hela är teater..

Världen behövs inte styras direkt alla gånger. Det sker även indirekt då marxism är så inpräglat i tänket hos alla idag att det i princip är en självgående organism vid det här laget.

Ska man ta sig för att måla med bred pensel så tror jag också att det ligger till ungefär så som Ts föreställer sig.

USA kommer att ta ett steg tillbaka och Kina kommer att träda fram som världens främsta ekonomi och ny världshegemon.
Enligt IMF är Kina redan världens främsta ekonomi:

https://cepr.net/china-is-the-worlds...y-get-over-it/

Citat:
There is little reason for this sort of speculation. China is already the world’s largest economy, its economy is more than 20 percent larger than the US economy, according to the IMF. Furthermore, it is growing considerably more rapidly (assuming they don’t continue their zero COVID-19 policy forever), so it is projected to be more than a third larger than the US economy by the end of the decade.

Då kommer också ett nytt auktoritärt system att introduceras, som kommer att konkurrera ut det gamla. Notera att dokumentären inleds med att Xi Jinping håller ett tal i Davos (WEF).

The world of China’s President Xi Jinping | DW Documentary

https://youtu.be/-DKIQpu4hhQ
Citera
2023-01-05, 17:30
  #415
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
USA kommer att ta ett steg tillbaka och Kina kommer att träda fram som världens främsta ekonomi och ny världshegemon.
Enligt IMF är Kina redan världens främsta ekonomi:

Då kommer också ett nytt auktoritärt system att introduceras, som kommer att konkurrera ut det gamla. Notera att dokumentären inleds med att Xi Jinping håller ett tal i Davos (WEF).

The world of China’s President Xi Jinping | DW Documentary

https://youtu.be/-DKIQpu4hhQ
Det har jag varit inne på en hel del. F.n. är det inte Kina som öppnas utan vi som stängs. Kina kör över Hong Kong med bara lama formella protester från de stora Västmakterna.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
...
Kina har också flera partier men oppositionen där har blivit så svag att den nästan inte märks. Så i slutändan, när Europa och kanske USA kommer att fungera som diktaturen Kina så kanske vi också får enpartisystem. Men tills vidare kan vi nog räkna med att se minst två partier i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
... Västvärlden är kaputt. Snart köper kineserna upp oss. (Visst ja, de äger redan den enorma amerikanska statsskulden och Volvo.)
Musk-kinesisk diktatur på företagen typ Twitter där de får ta med sig eget toa-papper till jobbet.
Citat:
Musk tells Twitter staff: Work ‘hardcore’ or leave
https://www.politico.eu/article/must...rder-or-leave/

Teknisk utveckling stannar upp och ersätts av politik och produktionsmål. Se hur det gick med de fyra stora kinesiska uppfinningarna:
kineserna uppfann krutet och fick stryk i opiumkrigen
kineserna uppfann papper och tryckkkonsten och sedan censuren
kineserna uppfann kompassen men fick sedan fråga arabiska sjömän hur man navigerade

USA har backat så mycket att de inte längre klarar att åka till månen och Europa har förstörts helt av EU efter en rad kriser och nu t.o.m. krig.

Hinner inte skriva så mycket mer just nu.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-05 kl. 17:58.
Citera
2023-01-05, 18:46
  #416
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det har jag varit inne på en hel del. F.n. är det inte Kina som öppnas utan vi som stängs. Kina kör över Hong Kong med bara lama formella protester från de stora Västmakterna.


Musk-kinesisk diktatur på företagen typ Twitter där de får ta med sig eget toa-papper till jobbet.

https://www.politico.eu/article/must...rder-or-leave/

Teknisk utveckling stannar upp och ersätts av politik och produktionsmål. Se hur det gick med de fyra stora kinesiska uppfinningarna:
kineserna uppfann krutet och fick stryk i opiumkrigen
kineserna uppfann papper och tryckkkonsten och sedan censuren
kineserna uppfann kompassen men fick sedan fråga arabiska sjömän hur man navigerade

USA har backat så mycket att de inte längre klarar att åka till månen och Europa har förstörts helt av EU efter en rad kriser och nu t.o.m. krig.

Hinner inte skriva så mycket mer just nu.

Du svartmålar gärna Kina, samtidigt som du förefaller föredra soptippar som USA och UK.

Min åsikt är tvärtom att den kinesiska modellen är djupt överlägsen den västerländska, något den gode Schwab tycks hålla med mig om.

Klaus Schwab says China is a "role model"

https://youtu.be/eVjBK_l5GoU

Jag postade nyligen detta inlägg om saken. USA och UK är soptippar på väg ner, och Kina är på väg upp estetiskt, vetenskapligt, militärt, ekonomiskt. Titta på dessa klipp och jämför Kinas renhet, trygghet, effektivitet med de laglösa soptipparna USA och UK.

(FB) Stora tråden om Kina
Citera
2023-01-05, 18:56
  #417
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du svartmålar gärna Kina, samtidigt som du förefaller föredra soptippar som USA och UK.

Min åsikt är tvärtom att den kinesiska modellen är djupt överlägsen den västerländska, något den gode Schwab tycks hålla med mig om.

Klaus Schwab says China is a "role model"

https://youtu.be/eVjBK_l5GoU

Jag postade nyligen detta inlägg om saken. USA och UK är soptippar på väg ner, och Kina är på väg upp estetiskt, vetenskapligt, militärt, ekonomiskt. Titta på dessa klipp och jämför Kinas renhet, trygghet, effektivitet med de laglösa soptipparna USA och UK.

(FB) Stora tråden om Kina
Kinas renhet. 🤣🤣🤣
Jag har inte sett propagandaklippen men jag har bott där ganska många år. Många västerlänningar som besöker, speciellt kvinnor, brukar ha med sig en parfymerad näsduk för att klara de offentliga toaletterna. Spottkoppar behövs inte, de spottar på gatan.

De uppsatser som skrivs har sedan historien handlat om att skrivas formellt korrekt. Allt nyskapande ger avdragspoäng. Vem kan skriva den mest formellt korrekta uppsatsen om hur man öppnar valnötter etc.

Schwabben vill naturligtvis stödja diktaturens utveckling.

Kina presterar ekonomiska resultat eftersom de har slavarbetare. Men ingen teknisk utvecklng, ännu i alla fall. Nu försöker väst skapa en liknande armé av zombies.

Risken att bli skjuten är dock högre i USA, det medges. Det som fungerade bäst var nordiska och europeiska samhällen före EU, samt tidigare NZ, Canada och några till

Skall man ranka hur det är för folk så är min uppfattning klar. Det gäller öven teknisk innovation där norden och USA båda legat jämnt. Det är väl en punkt där Sverige inte fallit ihop helt (som annars), vad jag förstår.

1. Norden innan EU
2. USA
3. Kina

En kandensisk kompis hade gift sig med en kinesiska. Det var svårare för henne att få tillstånd att lämna Kina än att komma in i Canada brukade de säga. Hon var rädd för att genomgå läkarundersökning via kanadensarna för hon trodde hon kunde bli stoppad! Hon fattade inte att det var för att hjälpa.

De har väl kvar systemet där man måste söka tillstånd för att byta bostadsort.

Inga vapen men lätt att åka på en snyting på gatan. Ingen ersättning för sveda och värk, bara för invaliditet. En kinesisk kompis fick båda underbenen avslagna av en biltjuv. Det var nog ett års trassel med långt sängläge etc. Hennes mor var nog tvungen att ge läkarna "rött kuvert" för att klassa det som skada tillräcklig för ersättning från försäkringar (hon blev helt bra, till slut). Jobba över när chefen begär, inget extra betalt.

Avslöjade ficktjuvar togs hand om direkt, domstolarna har inte tid med småsaker. Det såg man ibland på bussarna när någon låg ned och blev sparkad.

ibland besiktades skolorna av inspektörer från Beijing. Då hade skolan putsats i 6 månader och det fanns maträtter i matsalen som ingen tidigare sett. Så fort inspektörerna landat gick det ut mail med bilder på inspektörerna så att bara duktiga studenter gick i närheten. Mycket är bara yta och formella krav. En kompis var tvungen att klara längdhopp för att för ut lärarexamen! En avancerad maskin med laserstrålar mätte hoppens längd. Men bara några långa tjejer i klassen kunde hoppa det som begärdes. Så några långa tjejer tog alla klasskamraternas id-kort och matade in i maskinen och gjorde ett hopp för alla klasskamrater. Stenhård konkurrens och universitetsutbildning så kanske du får sitta och räkna pengar i luckan på banken. Pressen under gymnasiexamen är extrem. De kinesiska studenterna bodde ofta 6 eller fler i varje rum. Inga elektriska filtar i kylan, då gick propparna, bara varmvattenflaskor. (En kinesisk provinshuvudstad.) Under militärtjänsten var de så hungriga att det gjrde en räd in i köket på natten men puddingen de stal var så hård att besticken gick sönder. När det var idrottsdag sade några tjejer att de hade mens. "Då går vi in på toaletten direkt och kollar" sade den kvinnliga läraren.

Några västerländska influencers skulle inte klara en dag där.
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-05 kl. 19:49.
Citera
2023-01-05, 19:41
  #418
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kinas renhet. 🤣🤣🤣
Jag har inte sett propagandaklippen men jag har bott där ganska många år. Många västerlänningar som besöker, speciellt kvinnor, brukar ha med sig en parfymerad näsduk för att klara de offentliga toaletterna. Spottkoppar behövs inte, de spottar på gatan.

De uppsatser som skrivs har sedan historien handlat om att skrivas formellt korrekt. Allt nyskapande ger avdragspoäng. Vem kan skriva den mest formellt korrekta uppsatsen om hur man öppnar valnötter etc.

Schwabben vill naturligtvis stödja diktaturens utveckling.

Kina presterar ekonomiska resultat eftersom de har slavarbetare. Men ingen teknisk utvecklng, ännu i alla fall. Nu försöker väst skapa en liknande armé av zombies.

Risken att bli skjuten är dock högre i USA, det medges. Det som fungerade bäst var nordiska och europeiska samhällen före EU, samt tidigare NZ, Canada och några till

Skall man ranka hur det är för folk så är min uppfattning klar. Det gäller öven teknisk innovation där norden och USA båda legat jämnt. Det är väl en punkt där Sverige inte fallit ihop helt (som annars), vad jag förstår.

1. Norden innan EU
2. USA
3. Kina

En kandensisk kompis hade gift sig med en kinesiska. Det var svårare för henne att få tillstånd att lämna Kina än att komma in i Canada brukade de säga. Hon var rädd för att genomgå läkarundersökning via kanadensarna för hon trodde hon kunde bli stoppad! Hon fattade inte att det var för att hjälpa.

De har väl kvar systemet där man måste söka tillstånd för att byta bostadsort.

Inga vapen men lätt att åka på en snyting på gatan. Ingen ersättning för sveda och värk, bara för invaliditet. En kinesisk kompis fick båda underbenen avslagna av en biltjuv. Det var nog ett års trassel med långt sängläge etc. Hennes mor var nog tvungen att ge läkarna "rött kuvert" för att klassa det som skada tillräcklig för ersättning från försäkringar (hon blev helt bra, till slut). Jobba över när chefen begär, inget extra betalt.

Avslöjade ficktjuvar togs hand om direkt, domstolarna har inte tid med småsaker. Det såg man ibland på bussarna när någon låg ned och blev sparkad.

Vad har detta med världsordningen att göra?

Kina utvecklas snabbt från misär till futuristisk och ren stat. Titta på klippen och håll trut.

Kina har en egen rymdstation, överlägsen den internationella. Kina har världens snabbaste tåg. Kina har vapen som är överlägsna de amerikanska. Men inga tekniska framsteg sker?

Som jag skrev i Stora tråden om Kina som jag refererar till så har inte landsbygden hängt med (och det är väl där du hållit hus).

Kinesiska elever rankades nyligen som världens bästa, hur går det ihop med dina uppgifter om det kinesiska skolsystemets uselhet?

https://fortune.com/2019/12/03/china...rvey-smartest/

Futuristisk kinesisk arkitektur som siktar mot att placera Kina i centrum av världen, som man har för avsikt att dominera.

https://youtu.be/KfgNT4tqJCw

Föga förvånande är Xi Jinping hatad av Soros, som själv vill styra världen, men uppenbarligen inte av Klaus Schwab. Ännu ett svårförklarligt mysterium för de som tror att den internationella judendomen unisont har som ambition att styra världen (jag tror som bekant att NWO är något annat).

Poängen är att Kina är på frammarsch och soptipparna USA/UK på nedgång.
Citera
2023-01-05, 19:43
  #419
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vad har detta med världsordningen att göra?

Kina utvecklas snabbt från misär till futuristisk och ren stat. Titta på klippen och håll trut.

Kina har en egen rymdstation, överlägsen den internationella. Kina har världens snabbaste tåg. Kina har vapen som är överlägsna de amerikanska. Men inga tekniska framsteg sker?

Som jag skrev i Stora tråden om Kina som jag refererar till så har inte landsbygden hängt med (och det är väl där du hållit hus).

Kinesiska elever rankades nyligen som världens bästa, hur går det ihop med dina uppgifter om det kinesiska skolsystemets uselhet?

https://fortune.com/2019/12/03/china...rvey-smartest/

Futuristisk kinesisk arkitektur som siktar mot att placera Kina i centrum av världen, som man har för avsikt att dominera.

https://youtu.be/KfgNT4tqJCw

Föga förvånande är Xi Jinping hatad av Soros, som själv vill styra världen, men uppenbarligen inte av Klaus Schwab. Ännu ett svårförklarligt mysterium för de som tror att den internationella judendomen unisont har som ambition att styra världen (jag tror som bekant att NWO är något annat).

Poängen är att Kina är på frammarsch och soptipparna USA/UK på nedgång.
Kina kör om väst. Men det är bara på ren diktatur och kontroll av massorna och på västerländsk woke-självförstörelse. Shanghai är den enda fabrik som går ihop för Musk. Västerländska jobbare är lata, har han sagt.
Citat:
Elon Musk praised Chinese workers for working long shifts and criticized American workers for “trying to avoid going to work at all” during a recent interview.
https://news.yahoo.com/elon-musk-pra...210152398.html
__________________
Senast redigerad av wwr 2023-01-05 kl. 19:57.
Citera
2023-01-05, 21:23
  #420
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Kina kör om väst. Men det är bara på ren diktatur och kontroll av massorna och på västerländsk woke-självförstörelse. Shanghai är den enda fabrik som går ihop för Musk. Västerländska jobbare är lata, har han sagt.
https://news.yahoo.com/elon-musk-pra...210152398.html

Du medger alltså att diktatur och kontroll av massorna är en överlägsen modell?

"Västerländsk woke-självförstörelse"

Nej Kina och Indien har historiskt varit världens mest framstående ekonomier, så det är knappast bara därför.

En ytterligare iakttagelse förefaller vara att mänskligheten vid en viss nivå av civilisation börjar självförstöra. Det verkar dessvärre vara något fel på våran hårdvara ..

Apropå Musk så har jag noterat ditt hat mot densamme och att du förunderligt nog förefaller tro att han har något med NWO att göra. För mig är det uppenbart att han inte har det.

Varför?

Musk har den senaste tiden gjort en hel del allvarliga avslöjanden om hur Twitter opererade innan Musks övertagande av Twitter, bl a om hur man censurerat aktörer som tänkt på ett sätt som inte harmoniserar med globohomo. Detta förtigs av MSM med följdverkningen att nästan ingen som saknar intresse för saken känner till sakernas tillstånd.

Addera till detta att tech-plattformarna är så mäktiga att de kunde censurera och stänga av USAs då sittande president (Trump), men när Musk köper en av de största plattformarna och framför kritik mot globohomo så noteras det inte av MSM. Makten finns någon annanstans och har inte med tech-plattformarna eller Musk att göra.
__________________
Senast redigerad av Sinestro 2023-01-05 kl. 21:26.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback