2022-12-30, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag prenumererade på Bulletin. Jag var optimistisk med sådana som Ivar Arpi och Lars Åberg.

Men allt gick åt skogen enligt deras initiala planer.

Många bra röster finns där fortfarande dock.

Men deras betalningsmodell måste de se över. Som prenumerant fastnade jag i en prenumerationsförnyelse som bok-/skivkubbar och Bonnier kört med. Det är lätt att gå med men svårt att gå ur.

I denna tid bör man hitta bättre sätt. Försök inte hålla fast vid prenumeranter som inte vill vara med längre. Gör det lätt att komma in och gå ur.

Efter jag fick mecka med att gå ur via Bulletins klena kontaktmöjligheter kan jag inte rekommendera nån att börja prenumerarera på Bulletin.

Metoderna känns likt bondfångeri.

Bulletin bör skaffa nåt enkelt sätt, typ Swish. ”On-Off” utan bindning.
De har ju en ny chefredaktör och en ny ansvarig utgivare. Förhoppningsvis är det bättre nu. Man kan ju prenumerera per månad om man känner för det.
Citera
2022-12-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hoppas de fortsätter förbättras.

Man ser lite reklam också så det är ju bra. Måste ha reklam.
Och jag ser att folk på Facebook länkar till dem mer senaste månaderna. Viktigt att få denna "buzz".

Jag känner att jag inte vill betala för det riktigt än dock, eftersom
1. Kommer Bulletin finnas kvar om sex månader?
2. Har de något förtroende? De har inga A-kändisar längre. Skogskär, Korn, Ahmed, Gustafsson, kanske skriver bra men är inte personer vars åsikter jag skulle betala för.
3. Lite för spretigt fortfarande. Ska de vara som en seriös nyhetssida typ Expressen men ta ut svängarna till höger? Eller är de mer som Samnytt med lite seriösa artiklar insprängda? Men jag tror ingen använder Bulletin som sin enda källa för nyheter ändå.

Så just nu ser jag ingen anledning betala för Bulletin. Men jag kan tänka mig att det finns två områden där Bulletin har en nisch andra medier inte har. Det ena är scoop som andra medier inte vill skriva om för det är för känsligt, och som alt-medier inte har kompetens skriva om. Det andra är debattartiklar som inte ges utrymme i MSM, som av Elsa Widding.

Om de får in någon skribent eller poddare jag faktiskt vill betala för tror jag också de hade höjt sig. Vad Sverige behöver är en högre nivå i debatten. Kvartal har visat att det finns möjlighet.
Det här var ett bra inlägg. Hoppas Bulletin kämpar på. Bonniers och Schibstedts produktioner är en katastrof för det svenska folket. De så kallade alternativmedia på tidningssidan är tyvärr inte så spännande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback