2022-12-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Utifrån dina elaka svar måste jag säga att du verkar helt sakna förmåga till normal och human empati. Jag tycker synd om dig du måste vara väldigt ensam.

Jag har i alla fall mina barn boende hos mig!
2022-12-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ren lögn 36 000 efter skatt per barn. Sen ska de diagnostisera barnen för att få 5500 kr extra per månad. Detta vet jag från skatteverket så du ljuger.

Vad är ditt problem ska man få röva bort hur många barn som helst och döda barn menar du?

Vad har du snortat i dig i kväll? Karlssons klister?
Du drömmer.
2022-12-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikkigirl
Men vadå 36 000kr efter skatt? Jag har själv ansökt att få bli familjehem! Och jag får ca 8000kr för ett barn och då kommer jag gå ner med 25% i arbetet. Skulle jag få 36000kr skulle väl alla bli familjehem?!!! Det är ju ren lögn. Kolla fakta först!!
Ett av skälen till att det är så svårt att hitta familjehem är för att ersättningen är så låg, skulle det ligga på 36 000 kr efter skatt skulle mängder med människor gladeligen ställa upp och ta emot barn i sitt hem särskilt barn som är i skolåldern för då skulle de kunna jobba utanför hemmet också medan barnet är i skolan eller driva ett eget mindre företag som inte ens behöver vara särskilt lönsamt
2022-12-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Alternativet till familjehem är den sorts barnhem vi hade förr och som han har i en massa länder runt om i världen.
Ersättning för familjehem ligger alls inte på några 36 000 kr i månaden efter skatt utan på helt andra summor enligt de tabeller som finns för detta : arvode barn mellan 0-12 6 620 kr till max vid förhöjt arvode 14 854 , det förhöjda arvodet är när barnet har mer vårdbehov och stöd än barn i allmänhet arvodet är skattepliktigt ,
till detta kommer ersättning för kostnader som ligger mellan 4 428 - 6 239 kr detta är skattefritt om barnbidrag kommer från fk dras detta belopp av från kostnadsersättningen

Det säger SKR verkligheten är en annan. Konsultbolagen som tillhandahåller hem som stjäl barn debiterar 3000 per dygn och betalar betydligt mer än vad SKR föreskriver. Ska ta ut exakta siffror nästa vecka.
2022-12-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Jag har i alla fall mina barn boende hos mig!

Hoppas du är snäll mot dom i allafall.
2022-12-24, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikkigirl
Men vadå 36 000kr efter skatt? Jag har själv ansökt att få bli familjehem! Och jag får ca 8000kr för ett barn och då kommer jag gå ner med 25% i arbetet. Skulle jag få 36000kr skulle väl alla bli familjehem?!!! Det är ju ren lögn. Kolla fakta först!!

I så fall tar konsultbolaget resten dvs 92000 per månad.
2022-12-24, 22:31
Medlem
Tror inte riktigt du vet vad du pratar om. Samma sak på dina live. Förstår varför dununge är lämplig att ha dina barn hos dig
2022-12-24, 22:32
Medlem
Citat:
I så fall tar konsultbolaget resten dvs 92000 per månad.

Tror inte riktigt du vet vad du pratar om. Samma sak på dina live. Förstår varför dununge är lämplig att ha dina barn hos dig
2022-12-24, 22:40
Medlem
Citat:
Det säger SKR verkligheten är en annan. Konsultbolagen som tillhandahåller hem som stjäl barn debiterar 3000 per dygn och betalar betydligt mer än vad SKR föreskriver. Ska ta ut exakta siffror nästa vecka.
Vad konsultbolagen tar ut från kommunerna är något helt annat än vad familjehemmet får, de bakar ju in sina kostnader i bolaget när de fakturerar kommunen.
2022-12-24, 22:47
Medlem
Citat:
Hoppas du är snäll mot dom i allafall.

Hur lyckas man bli av med flera av sina barn?
2022-12-24, 22:49
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Utifrån dina elaka svar måste jag säga att du verkar helt sakna förmåga till normal och human empati. Jag tycker synd om dig du måste vara väldigt ensam.

Det mest förvånande är att många av mammorna initialt själva begärt hjälp från samhället. När de sen får hjälp är de missnöjda och tror att de själva skulle få bestämma vad hjälpen skall bestå av. Det är barnet soc fokuserar på att hjälpa och mammorna har själva deklarerat sig som otillräckliga då de initialt begärde hjälp.
2022-12-25, 02:09
Medlem
Lillamig72s avatar
Family United Sofia Palms desinformation… 🙄
Vad har adopterade barn från Chile att göra med tvångsomhändertagande av barn boende i Sverige?
Och vad har adopterade barn från Chile med att göra med vårdnadstvister mellan föräldrar i Sverige?
Svar. Inget…😳

https://frihetsnytt.se/family-united-granska-vara-fall/

Urklipp från intervju med Sofia Palm.
”Hur det kommer sig att omhändertaganden ökar explosionsartat tror du?
En viktig punkt som vi har sett var när ”Uppdrag granskning” tog upp fallen där svenska ”Adoptionsbyrån” hade stulit en massa barn från Chile. Detta uppdagades och den chilenska regeringen startade en nationell granskning där de kom fram till att oegentligheter hade försiggått och under 40 års tid hade alltså barn tagits från Chile till Sverige. Chiles regering vände sig då till Lena Hallengren och ville samarbeta för att ta reda på vad som hade hänt i Sverige beträffande detta. Men ingenting vidare händer på denna front.

Sedan dess har omhändertagandena ökat med det dubbla. Även vårdnadstvister där en förälder förlorar sitt barn, har ökat enormt.”
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-25 kl. 02:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in