2022-12-24, 19:25
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hans egna pengar sa han att det var
Då var det alltså inget magiskt med att han fick ut dessa pengar efter han filmat inne på banken?
2022-12-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Då var det alltså inget magiskt med att han fick ut dessa pengar efter han filmat inne på banken?
Vet faktiskt inte om han fått ut dessa pengar eftersom brevet säger att banken inte kan godkänna fakturan på 180 000 kr till dödsboet från Tom , han var tydligen inte lyckats visa att dessa pengar löste lån på traktor
2022-12-24, 20:41
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Vet faktiskt inte om han fått ut dessa pengar eftersom brevet säger att banken inte kan godkänna fakturan på 180 000 kr till dödsboet från Tom , han var tydligen inte lyckats visa att dessa pengar löste lån på traktor

Så var det slut på julen 2022 och vi kan återgå till att studera Tom's bravader.

Pengarna Tom fick ut tidigare var hans sparpengar, de gick åt för att bla betala en hel hög fakturor. Pengarna Tom använde för att lösa traktorlånet med lär han inte få ut förrän arvskiftet sker. Först måste boutredningsmannen verifiera dessa grav gentemot dödsboet. Dödsbodelägarna får inte ut något förrän vid arvskiftet. Tom har på något märkligt sätt blandat ihop sin privatekonomi med dödsboet.
2022-12-24, 21:00
Medlem
Den senaste live videon Tompilompa gjort är han hemma hos en kompis med hund. Hunden visar tydligt att den ställer sig över Tom och Tom sätter sig direkt som underlydande. Detta ser man bland annat på hundens slickande på Tom. Som vanligt missar Tom alla signaler och gör en fulständigt fel slutsats.
2022-12-24, 21:13
Medlem
Citat:
För att hon är i konflikt med socialtjänsten säger hon .Hon säger att det finns någon otäck historia i bakgrunden som har med pappan att göra , något som när hon berättat fått poliser att gråta dock verkar det inte som detta otäcka har lett till något ingripande

Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Hamnade på en live hon har just nu. Hon och en man är hos polisen och gör en gruppanmälan för alla möjliga saker som skett i hela Sverige. Hon anmäler allt från vållande till annans död och misshandel till ekonomisk brottslighet, tortyr och kidnappning av oskyldiga barn. Vem som gjort vad framgår inte.
Nu anmäler hon även SVT, men för vad har hon inte sagt.

Utifrån hennes beteende så framgår det tydligt att hon inte riktigt har förstått hur samhället fungerar...

Du följde inte liven om du inte tror jag vet hur det fungerar. Inget fungerar. Självklart ska det finnas fungerande tillsyn över våra korrupta myndigheter och domstolar. Dock lägger åklagare och polisen ner näst intill varje anmälning om brott när det gäller tjänstemän eller de som arbetar för det allmänna.

Barn dör av samhällets hemska psykiska misshandel som leder till att otaliga barn och föräldrar valt att ta sitt liv. När barn dör och de politiker i nämnderna som har hela ansvaret inte tar sitt ansvar då är de skyldiga till alla dessa dödsfall.

Många föräldrar dör av åkommor som hjärtattack eller cancer på grund av samhällets fruktansvärda behandling.

Socialtjänsten har ett uppdrag de ska hjälpa alla. De ska inte leta efter barn att röva bort. Placering av barn ska inte vara en lukrativ bransch som kostar miljarder varje år. Bara SiS (Statens institutions styrelse) "fängelse för barn" kostar mer än tre miljarder och där lidar idaf minst tusen barn. Resterande 31 200 barn utöver alla som nu vårdnadsöverflyttas kostar även dessa cirka 3000 kr per dygn och barn.

Vakna
2022-12-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Family United låter som den där tokföreningen BRY som dom hade ett helt Dokument Inifrån om förra året. Det handlade om en mamma som kidnappade sin son och försvann ut i spenaten. Kommer i håg hennes advokat som inte en var jurist utan svamlade om att han jobbat på FN mm.

Utifrån dina elaka svar måste jag säga att du verkar helt sakna förmåga till normal och human empati. Jag tycker synd om dig du måste vara väldigt ensam.
2022-12-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Du följde inte liven om du inte tror jag vet hur det fungerar. Inget fungerar. Självklart ska det finnas fungerande tillsyn över våra korrupta myndigheter och domstolar. Dock lägger åklagare och polisen ner näst intill varje anmälning om brott när det gäller tjänstemän eller de som arbetar för det allmänna.

Barn dör av samhällets hemska psykiska misshandel som leder till att otaliga barn och föräldrar valt att ta sitt liv. När barn dör och de politiker i nämnderna som har hela ansvaret inte tar sitt ansvar då är de skyldiga till alla dessa dödsfall.

Många föräldrar dör av åkommor som hjärtattack eller cancer på grund av samhällets fruktansvärda behandling.

Socialtjänsten har ett uppdrag de ska hjälpa alla. De ska inte leta efter barn att röva bort. Placering av barn ska inte vara en lukrativ bransch som kostar miljarder varje år. Bara SiS (Statens institutions styrelse) "fängelse för barn" kostar mer än tre miljarder och där lidar idaf minst tusen barn. Resterande 31 200 barn utöver alla som nu vårdnadsöverflyttas kostar även dessa cirka 3000 kr per dygn och barn.

Vakna
Då ska ingen vård vara lukrativ , en plats på en vårdavdelning på sjukhus, äldreboende och LSS kostar också 3000-4000 kr per dygn eller mer för de där det krävs mycket insatser , kostnader för assistenter i hemmet kostar också många tusen kronor per dygn .Dygnskostnader på alla typer av boenden och vid olika insatser ska täcka mängder av saker förutom lön och sociala avgifter för personal .

Slår man ut ersättning på timmar för familjehem får de en mycket låg timpeng och skulle kunna välja att istället jobba på någon form av boende för barn, gruppboende eller för äldre och bara behöva utföra jobb schemalagt 8 timmar per dag och ha fritid resten av dygnet och tjäna betydligt mer jämfört med att vara familjehem
2022-12-24, 21:28
Medlem
Citat:
Då ska ingen vård vara lukrativ , en plats på en vårdavdelning på sjukhus, äldreboende och LSS kostar också 3000-4000 kr per dygn eller mer för de där det krävs mycket insatser , kostnader för assistenter i hemmet kostar också många tusen kronor per dygn .Dygnskostnader på alla typer av boenden och vid olika insatser ska täcka mängder av saker förutom lön och sociala avgifter för personal .

Slår man ut ersättning på timmar för familjehem får de en mycket låg timpeng och skulle kunna välja att istället jobba på någon form av boende för barn, gruppboende eller för äldre och bara behöva utföra jobb schemalagt 8 timmar per dag och ha fritid resten av dygnet och tjäna betydligt mer jämfört med att vara familjehem

Ren lögn 36 000 efter skatt per barn. Sen ska de diagnostisera barnen för att få 5500 kr extra per månad. Detta vet jag från skatteverket så du ljuger.

Vad är ditt problem ska man få röva bort hur många barn som helst och döda barn menar du?
2022-12-24, 22:03
Medlem
Men vadå 36 000kr efter skatt? Jag har själv ansökt att få bli familjehem! Och jag får ca 8000kr för ett barn och då kommer jag gå ner med 25% i arbetet. Skulle jag få 36000kr skulle väl alla bli familjehem?!!! Det är ju ren lögn. Kolla fakta först!!
2022-12-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ren lögn 36 000 efter skatt per barn. Sen ska de diagnostisera barnen för att få 5500 kr extra per månad. Detta vet jag från skatteverket så du ljuger.

Vad är ditt problem ska man få röva bort hur många barn som helst och döda barn menar du?
Alternativet till familjehem är den sorts barnhem vi hade förr och som han har i en massa länder runt om i världen.
Ersättning för familjehem ligger alls inte på några 36 000 kr i månaden efter skatt utan på helt andra summor enligt de tabeller som finns för detta : arvode barn mellan 0-12 6 620 kr till max vid förhöjt arvode 14 854 , det förhöjda arvodet är när barnet har mer vårdbehov och stöd än barn i allmänhet arvodet är skattepliktigt ,
till detta kommer ersättning för kostnader som ligger mellan 4 428 - 6 239 kr detta är skattefritt om barnbidrag kommer från fk dras detta belopp av från kostnadsersättningen
2022-12-24, 22:10
Medlem
Citat:
Utifrån dina elaka svar måste jag säga att du verkar helt sakna förmåga till normal och human empati. Jag tycker synd om dig du måste vara väldigt ensam.

Jag har i all fall mina barn boende hos mig!
2022-12-24, 22:10
Medlem
Citat:

Men vadå 36 000kr efter skatt? Jag har själv ansökt att få bli familjehem! Och jag får ca 8000kr för ett barn och då kommer jag gå ner med 25% i arbetet. Skulle jag få 36000kr skulle väl alla bli familjehem?!!! Det är ju ren lögn. Kolla fakta först!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in