2022-12-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Enda jag kan säga om J, förutom swinger videos och allmänt WT är:
DOM T2693-21, DOM FT604-21, DOM FT294-21, DOM T2065-20,DOM FT1536-20, DOM T1227-20, DOM FT1226-20, DOM T2245-19, DOM T1500-20 alla uteslutande handlar om skulder till diverse långivare plus en vräkning.

Första domen föll sommaren 2020.. vräkning.
Innan dess vet jag inte vad som hänt. En del domar försvinner ju efter 5år?

Är oklart vem den yngre mannen år som suttit anhållen. Två namn figurerar. Eftersom ingen av dem begärdes häktade tror jag inte det går att få ut namn i detta läget?

Själv inte bosatt men har anknytning dit.
Det finns några områden runt Kvissleby/Njurunda/Essvik/Nolby som det bor individer som drar ner allt i skiten. 99% är arbetande eller pensionärer. Iaf det intryck man får. Områdena har växt i populäritet sedan E4an byggdes om (lättare att ta sig dit) och bostadspriserna har ökat kraftigt.

Men Ica Kvantum, eller utanför, verkar vara nav för mycket skit. På kvällarna rör sig mycket ungdomar i området kring Kvissleby/Njurunda då det finns gott om ställen att leva rövare på med a-traktorerna

Skulle gärna höra vad som hänt J innan 2020.. det verkar vara upploppet till allt.

Hon levde som gift. Gjorde en GBP och ett tag senare spårade det.
Citera
2022-12-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Till alla dina frågor finns svaren redan listade i tråden och jag rekommenderar att du gör vad alla andra får göra - läs! om du verkligen är intresserad.
Både bakgrundsinfo, civil status, olika inblandade parter och geografin finns angivna och man får sålla, som med allt annat på FB.
Har läst allt och är mycket medveten om att det ska göras innan man skickar ut en fråga här..tycker inte det står så mycket skrivet om T o J , mer än olika beroenden och nån form av inspelad sexakt..Tänkte på mer runt om...Det står mer om Ts man än om henne själv tex..
Senast redigerad av Magnolia23 2022-12-22 kl. 16:55.
Citera
2022-12-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
Hon levde som gift. Gjorde en GBP och ett tag senare spårade det.

en vilsen själ kommer ofta välja de mest destruktiva och farliga vägar och sätt över att söka hjälp, för en sådan person så finns det ingenting som skrämmer mer än mötet med spökena och demonerna i deras huvuden.

--

tycker f.ö att grävandet i 'bakgrund' helt går att lägga åt sidan. då det är irrelevant och på intet sätt unikt. det går att klipp / klistra från åtskilliga hundratals tidigare historier. det är inte 'criminal minds' där varje 'unsub' har en unik bakgrund och metodik som hämtat från en serietidning. ord på vägen till nyfikna tittare ni anar inte hur snabbt det kan gå och hur lite som krävs för att ni skall bli en av 'dessa personer'
Citera
2022-12-23, 00:23
Medlem
Har läst hela tråden & följt allt.
Skulle inte bli ett dugg förvånad om "J" skulle ha ställt till med detta ?
Hon är fullkomligt galen den människan vad jag har fått förklarat.
Denna kvinna skiljer sig från mängden där rim & ranson tillfaller & det är absolut ingen någon av oss ska underskatta.
Borderline, Boiplär, psykopat eller något annat?
Hon är riktigt sjuk & dansar du inte efter hennes pipa får du rejäla problem.
Allt snack om henne & swingers osv, men bejaka hennes vålskapital, hon är helt utan spärrar & totalt gränslös.
En mycket sjuk kvinna tyvärr.
Vi inväntar obduktionen, skulle inte bli förvånad om J var inblandad.
Lider med er anhöriga.
Citera
2022-12-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterSarkasm
Okej, nu gör jag en 360 och är väl medveten om att det motsäger mina tidigare tänkbara scenarion.
Men om vi utgår ifrån att T hade för avsikt att lämna A och de två grälar om detta under fredagseftermiddagen. A tar Ts telefon ifrån henne under dispyten (det finns faktiskt inget konkret underlag på att telefonen varit någon annanstans än i hemmet, dvs den behöver inte ha varit ute på vift/blivit tappad/upphittad/hämtad - endast A som hävdar det) varpå T sätter sig i sin egen bil och åker till J för att få distans, inte i syfte att bälja i sig sprit.

Kan det då inte vara så att J, i ett försök att skydda T och som sagt låta henne få lite space från A, bara påstår att T dragit från henne när A hör av sig på lördagen och efterfrågar henne?
Liksom ”jag har ingen aning om var hon är, det var stökigt igår så hon ringde efter skjuts nånstans”, för att A helt enkelt inte ska veta var T befinner sig.

Efter As smsförfrågan vankas det däremot party, ett ganska slutet sällskap samlas hos J och sysselsätter sig med sådant de normalt sett gör till helgen. Under kvällen drar T i sig för mycket, överdoserar men anses bland sällskapet bara som odräglig varför J tillsammans med man/pojke X skickar ut henne - ser till att hon inte tar sig in igen - T kvävs av sina egna spyor (inga yttre skador har rapporterats och inte heller något blodvite) i en snödriva utanför huset och hittas av förbipasserande en liten stund senare, då död.

Inget våld. Inte konstigt. Inte på något sätt komplicerat. Bara alkoholiserade människor som på storfyllan har noll konsekvenstänk och ingen överblick för vad som sker runt omkring dem.

Ihop med att J och man/pojke X nu är släppta men att misstankarna för åtminstone grovt vållande till annans död kvarstår så är det väl inte ett helt orimligt händelseförlopp?

Det scenariot är nog inte alltför otänkbart, förutom att polisen inte borde anhållit personer misstänkta för mord/dråp/vållande till annans död om det skulle varit så. Om man då istället tänker sig ditt scenario men att det även uppstått något sorts bråk eller slagsmål på festen och TB får ett slag som orsakar någon inre skada? Hon inser inte det själv men mår dåligt, går ut och kollapsar i snön? Hon skulle kunnat drabbats av sprucken mjälte, nån aneurysm eller liknande?

Är det någon i tråden som vet var i förhållande till JAs hus som kroppen hittades?
Citera
2022-12-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Det scenariot är nog inte alltför otänkbart, förutom att polisen inte borde anhållit personer misstänkta för mord/dråp/vållande till annans död om det skulle varit så. Om man då istället tänker sig ditt scenario men att det även uppstått något sorts bråk eller slagsmål på festen och TB får ett slag som orsakar någon inre skada? Hon inser inte det själv men mår dåligt, går ut och kollapsar i snön? Hon skulle kunnat drabbats av sprucken mjälte, nån aneurysm eller liknande?

Är det någon i tråden som vet var i förhållande till JAs hus som kroppen hittades?

Finns bilder länkade några sidor bak
Citera
2022-12-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowersnrainbows
Finns bilder länkade några sidor bak

Tack! Har jobbat och ser nu att det skrivits mer än jag trodde sedan jag var inne i tråden. Håller på att läsa ikapp mig. ☺️
Citera
2022-12-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabatron
Har läst hela tråden & följt allt.
Skulle inte bli ett dugg förvånad om "J" skulle ha ställt till med detta ?
Hon är fullkomligt galen den människan vad jag har fått förklarat.
Denna kvinna skiljer sig från mängden där rim & ranson tillfaller & det är absolut ingen någon av oss ska underskatta.
Borderline, Boiplär, psykopat eller något annat?
Hon är riktigt sjuk & dansar du inte efter hennes pipa får du rejäla problem.
Allt snack om henne & swingers osv, men bejaka hennes vålskapital, hon är helt utan spärrar & totalt gränslös.
En mycket sjuk kvinna tyvärr.
Vi inväntar obduktionen, skulle inte bli förvånad om J var inblandad.
Lider med er anhöriga.

sluta göra dig själv björntjänster genom att använda komplexa diagnoser (med ännu mer komplexa kriterier) som slagord på internet.

samt gör resten av forumkategorin en tjänst och sluta posta i ett ämne där till och med barnbassängs versionen är dig vatten över huvudet.

den sortens problematik och personer som innefattar dessa diagnoser har historier som går att följa genom hela deras liv. ser du mycket här i tråden om denna personen du 'hört saker om' som innefattar händelser eller beteenden längre än ens ett decennium bak i tiden? domarna som postats är inte ens 5 år gamla. du blir inte bipolär, psykopat eller utvecklar borderline helt plötsligt i vuxen ålder.
Citera
2022-12-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Märkligt att A har tagit bort T som vän på FB.

Det brukar vara rätt vanligt när du är sorgsen och ledsen.
Vet av andra i nära relation som bara vill bli av med allting när ens partner gått bort, för att man inte för stunden vill bli påmind.
Citera
2022-12-23, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 852lv5
Det brukar vara rätt vanligt när du är sorgsen och ledsen.
Vet av andra i nära relation som bara vill bli av med allting när ens partner gått bort, för att man inte för stunden vill bli påmind.

Fast om man nu älskar någon så vill man väl ha kvar allt man kan, sen är ju han en störd individ
Citera
2022-12-23, 15:39
Medlem
Följer tråden och vet inte om jag blir speciellt klokare. Kan vi inte bara avskriva att J är en farlig kvinna med stort våldskapital, dom som känner henne vet ju faktiskt bättre än så, dom som hört det ryktesvägen byt källa.

Kvinnan må vara mkt men som det står så hängs hon ju ut som Aileen Wuornos, fast ingen vet vad som hänt!

Hela historien är som sagt va oerhört sorglig!
Senast redigerad av CrazySwede88 2022-12-23 kl. 16:30.
Citera
2022-12-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazySwede88
Följer tråden och vet inte om jag blir speciellt klokare. Kan vi inte bara avskriva att J är en farlig kvinna med stort våldskapital, dom som känner henne vet ju faktiskt bättre än så, dom som hört det ryktesvägen byt källa.

Kvinnan må vara mkt men som det står så hängs hon ju ut som Aileen Wuornos, fast ingen vet vad som hänt!

Hela historien är som sagt va oerhört sorglig!

Fast vi som har stött på henne vet ju hur sjuk hon är, men du vill skydda din vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in