2022-12-12, 22:46
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Spännande, kommer testa. Hoppas det blir mycket folk

Fattar dock inte hur de tänker, med ca 21h kvar går spelet fortfarande inte att ladda ner. Brukar inte sluta bra när väldigt många ska ladda ner skiten samtidigt precis innan release...

Ja, vi får hoppas det går att ladda ner åtminstone några timmar innan släppet, väldigt många som joinar discorden nu så det lär bli rätt packat när alla ska logga in.
Citera
2022-12-12, 23:09
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Ja, vi får hoppas det går att ladda ner åtminstone några timmar innan släppet, väldigt många som joinar discorden nu så det lär bli rätt packat när alla ska logga in.

Synd med tajmingen för min del bara... varit ledig 5 dagar och ny jobbcykel börjar just imorgon

Men vilka klasser är det som gäller för evo för pvp?

Pre-evo var knights väldigt eftertraktade för pvp och wars. Hade man en maxad scout så dödade man alla oavsett om man fick in en stunn... Men vilka klasser är det som gäller i evo?

Om det är så som devs säger att cleric inte kommer behövas för att komma nånstans så har jag tänkt köra antingen knight eller scout + bourg.
Citera
2022-12-12, 23:20
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Synd med tajmingen för min del bara... varit ledig 5 dagar och ny jobbcykel börjar just imorgon

Men vilka klasser är det som gäller för evo för pvp?

Pre-evo var knights väldigt eftertraktade för pvp och wars. Hade man en maxad scout så dödade man alla oavsett om man fick in en stunn... Men vilka klasser är det som gäller i evo?

Om det är så som devs säger att cleric inte kommer behövas för att komma nånstans så har jag tänkt köra antingen knight eller scout + bourg.

Tror både Raider och Scout är bra för pvp men inte speciellt eftertraktade vid leveling. Annars är sword Champs bra för pvp, tror även Bourg är ganska bra i pvp även om de flesta gör dem för pvm, ska själv göra en Bourg.
Citera
2022-12-13, 01:34
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Tror både Raider och Scout är bra för pvp men inte speciellt eftertraktade vid leveling. Annars är sword Champs bra för pvp, tror även Bourg är ganska bra i pvp även om de flesta gör dem för pvm, ska själv göra en Bourg.

Allright… sugen på scout för att jag gillar att vara ranged men lutar mer åt knight just nu eftersom har ej spelat knight så mycket alls. Jaja, hinner känna efter lite mer tills imorgon då det är dags.
Citera
2022-12-13, 05:04
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Allright… sugen på scout för att jag gillar att vara ranged men lutar mer åt knight just nu eftersom har ej spelat knight så mycket alls. Jaja, hinner känna efter lite mer tills imorgon då det är dags.

Clienten finns iallafall att ladda ner nu.
Citera
2022-12-13, 20:29
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Clienten finns iallafall att ladda ner nu.

Helvete så mycket folk

Vore kul om det håller i sig nu.
Citera
2022-12-14, 01:21
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Helvete så mycket folk

Vore kul om det håller i sig nu.

Gick inte röra sig mer än varannan minut i början!
Citera
2022-12-19, 19:48
Medlem
Kan man jämföra detta spel med något annat i genren? Ett spel alltså som har mkt likheter med detta.
Citera
2022-12-22, 13:03
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Gick inte röra sig mer än varannan minut i början!

Minst sagt en väldigt rörig early access-release med en hel del downtime tyvärr men det är väl något man får tåla i och med att det är early access.

Gillar buff-ändringarna så folk inte är beroende av clerics och uppmuntrandet det har haft till att skapa parties med alla klasser.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Kan man jämföra detta spel med något annat i genren? Ett spel alltså som har mkt likheter med detta.

Hmm tror inte det. Rose är väldigt gammalt (~2005) och på den tiden var det vad jag minns WoW, Tibia, Runescape och Maple Story som gällde, iallafall blad mina kompisar. Inget av det där liknar Rose och får inte upp något annat modernare spel som liknar Rose i huvudet heller.

Annars är Rose i princip som vilken MMO som helst egentligen. Tidskrävande, questing, farma gear, material för gems och annat och pengar, pvp, dungeons och sånt. Är inte insatt i Evo Rose (den som är igång nu) men gamla iRose som jag har spelat mycket är väldigt basic i jämförelse med de flesta MMOs som folk känner till. Fanns liksom bara en ras med 8 klasser, gick att maxa alla skills, det fanns bara ett set av max level gear med 3 kombinationer av stats att sikta på och då krävdes inte ofantliga timmar av dungeons utan man fick det som drop av vanliga monster osv osv. Går liksom inte ens att jämföra med längderna man måste gå i WoW för att få maxade grejer.
Citera
2022-12-22, 13:26
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards

FlyFF och Ragnarok Online är andra koreanska MMO's som har ett liknande koncept, inte minst när det gäller hur de olika klasserna är uppbyggda. Först en klass för nya karaktärer som sedan väljer en ny klass (av fyra möjliga) som i sin tur senare har möjlighet att välja ytterligare en av två klasser.

Citat:
Minst sagt en väldigt rörig early access-release med en hel del downtime tyvärr men det är väl något man får tåla i och med att det är early access.

Gillar buff-ändringarna så folk inte är beroende av clerics och uppmuntrandet det har haft till att skapa parties med alla klasser.

Japp, så är det men det var knappast oväntat heller. Nya buggar som upptäcks och andra problem som t.ex folk som vill hacka, botta, dupa items osv. Lika bra att det fixas nu och det var väl själva tanken med Early Access/Open Beta. Jag gillar också ändringarna för Cleric, mer parties istället för solo farm med en buffslave vid sidan om, roligare så. Är rätt sugen på att testa göra en battle cleric senare.

Citat:
Hmm tror inte det. Rose är väldigt gammalt (~2005) och på den tiden var det vad jag minns WoW, Tibia, Runescape och Maple Story som gällde, iallafall blad mina kompisar. Inget av det där liknar Rose och får inte upp något annat modernare spel som liknar Rose i huvudet heller.

Annars är Rose i princip som vilken MMO som helst egentligen. Tidskrävande, questing, farma gear, material för gems och annat och pengar, pvp, dungeons och sånt. Är inte insatt i Evo Rose (den som är igång nu) men gamla iRose som jag har spelat mycket är väldigt basic i jämförelse med de flesta MMOs som folk känner till. Fanns liksom bara en ras med 8 klasser, gick att maxa alla skills, det fanns bara ett set av max level gear med 3 kombinationer av stats att sikta på och då krävdes inte ofantliga timmar av dungeons utan man fick det som drop av vanliga monster osv osv. Går liksom inte ens att jämföra med längderna man måste gå i WoW för att få maxade grejer.

Numera finns det åtminstone lite mer dungeons och liknande, har själv dock inte någon vidare erfarenhet av Evo Rose, spelade iRose och NA-Rose innan det blev Evo.
Citera
2022-12-22, 13:43
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Jag gillar också ändringarna för Cleric, mer parties istället för solo farm med en buffslave vid sidan om, roligare så. Är rätt sugen på att testa göra en battle cleric senare.

Frågan är bara hur bra det kommer funka sen när den initiala rushen är över, det blir större lvl gaps bland spelarna och kartorna inte är proppade till bristningsgränsen med folk att köra party med.
Citera
2022-12-22, 13:58
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Frågan är bara hur bra det kommer funka sen när den initiala rushen är över, det blir större lvl gaps bland spelarna och kartorna inte är proppade till bristningsgränsen med folk att köra party med.

Ja det är frågan, får väl hoppas på att det alltid kommer finnas ett antal spelare på kartorna som kan köra party tillsammans så går det iallafall levla någorlunda snabbt, solo är rätt segt och kostsamt för de flesta klasserna. Det är nästan 11k medlemmar i kanalen på Discord nu så vi får väl hoppas att det blir så. Fler som börjar spela för första gången, gamla spelare som upptäcker servern eller folk som gör nya karaktärer. Servern känns ändå väldigt befolkad när den väl ligger uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in