Citat:
Ursprungligen postat av
YeeNaaldloshii-
Gick inte röra sig mer än varannan minut i början!

Minst sagt en väldigt rörig early access-release med en hel del downtime tyvärr men det är väl något man får tåla i och med att det är early access.
Gillar buff-ändringarna så folk inte är beroende av clerics och uppmuntrandet det har haft till att skapa parties med alla klasser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashbackwards
Kan man jämföra detta spel med något annat i genren? Ett spel alltså som har mkt likheter med detta.
Hmm tror inte det. Rose är väldigt gammalt (~2005) och på den tiden var det vad jag minns WoW, Tibia, Runescape och Maple Story som gällde, iallafall blad mina kompisar. Inget av det där liknar Rose och får inte upp något annat modernare spel som liknar Rose i huvudet heller.
Annars är Rose i princip som vilken MMO som helst egentligen. Tidskrävande, questing, farma gear, material för gems och annat och pengar, pvp, dungeons och sånt. Är inte insatt i Evo Rose (den som är igång nu) men gamla iRose som jag har spelat mycket är väldigt basic i jämförelse med de flesta MMOs som folk känner till. Fanns liksom bara en ras med 8 klasser, gick att maxa alla skills, det fanns bara ett set av max level gear med 3 kombinationer av stats att sikta på och då krävdes inte ofantliga timmar av dungeons utan man fick det som drop av vanliga monster osv osv. Går liksom inte ens att jämföra med längderna man måste gå i WoW för att få maxade grejer.