2022-12-22, 08:37
Medlem
Om vi ska hålla ihop tråden lite...Finns det inte nån som kan bidra med ren fakta? Eller berätta lite om de inblandade personerna..Vad gjorde de innan, jobbat med tex och när o varför började det gå fel...om det nu har gjort det..
Känner inte till Sundsvall nämnvärt och det är så många orter' det skrivs om , får svårt att hålla ihop det när det ändå är mil emellan och landsbygd.
När ni skriver känns det ändå mindre..ni vet precis vad som menas med spåret, känner igen folk osv...är det så att man känner folk över många småorter? Var är själva navet? Vart ses ni liksom eller känner ni igen alla namn sen förr?
Citera
2022-12-22, 09:08
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia23
Om vi ska hålla ihop tråden lite...Finns det inte nån som kan bidra med ren fakta? Eller berätta lite om de inblandade personerna..Vad gjorde de innan, jobbat med tex och när o varför började det gå fel...om det nu har gjort det..
Känner inte till Sundsvall nämnvärt och det är så många orter' det skrivs om , får svårt att hålla ihop det när det ändå är mil emellan och landsbygd.
När ni skriver känns det ändå mindre..ni vet precis vad som menas med spåret, känner igen folk osv...är det så att man känner folk över många småorter? Var är själva navet? Vart ses ni liksom eller känner ni igen alla namn sen förr?

Enda jag kan säga om J, förutom swinger videos och allmänt WT är:
DOM T2693-21, DOM FT604-21, DOM FT294-21, DOM T2065-20,DOM FT1536-20, DOM T1227-20, DOM FT1226-20, DOM T2245-19, DOM T1500-20 alla uteslutande handlar om skulder till diverse långivare plus en vräkning.

Första domen föll sommaren 2020.. vräkning.
Innan dess vet jag inte vad som hänt. En del domar försvinner ju efter 5år?

Är oklart vem den yngre mannen år som suttit anhållen. Två namn figurerar. Eftersom ingen av dem begärdes häktade tror jag inte det går att få ut namn i detta läget?

Själv inte bosatt men har anknytning dit.
Det finns några områden runt Kvissleby/Njurunda/Essvik/Nolby som det bor individer som drar ner allt i skiten. 99% är arbetande eller pensionärer. Iaf det intryck man får. Områdena har växt i populäritet sedan E4an byggdes om (lättare att ta sig dit) och bostadspriserna har ökat kraftigt.

Men Ica Kvantum, eller utanför, verkar vara nav för mycket skit. På kvällarna rör sig mycket ungdomar i området kring Kvissleby/Njurunda då det finns gott om ställen att leva rövare på med a-traktorerna

Skulle gärna höra vad som hänt J innan 2020.. det verkar vara upploppet till allt.
Citera
2022-12-22, 09:26
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent11
Det känns som det här ärendet kommer flamsas bort helt.Tips,titta på statistiken så har dom gärningsmannen.Allt kommer klarna när obduktionsrapporten blir klar.
Kan dock vara en tragisk olycka.

Det här kan mycket väl komma att avskrivas som olycka. Om man somnar på fyllan eller däckar av nån anledning i -16° så kan det gå rätt fort. Polisen säger att inga tillhyggen används. Vad antyder då på Mord/dråp.
Kan det vara strypmärken eller tydliga märken efter slag mot huvud?

Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Enda jag kan säga om J, förutom swinger videos och allmänt WT.

Swinger Videos?
Citera
2022-12-22, 10:16
Medlem
paulie_walnutss avatar
Märkligt att A har tagit bort T som vän på FB.
Citera
2022-12-22, 10:26
Medlem
J är bara en gammal alkis men då kroppen inte orka supa men brukar beroendet bytas ut, hennes sex vanor hör inte hit, vi alla har olika, å ni som verkar vara så intresserade av hennes, ut med era isf.
Citera
2022-12-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annanaspajj
J är bara en gammal alkis men då kroppen inte orka supa men brukar beroendet bytas ut, hennes sex vanor hör inte hit, vi alla har olika, å ni som verkar vara så intresserade av hennes, ut med era isf.

ja det är smått fascinerande att 'swingers' skrivs ut titt som tätt på ett smått sensationellt vis. som om detta skulle vara något som bara tillskrivs 'wt' känns som huvudet skulle snurra på många här om dom visste hur vanligt det är bland par och att det skär rätt igenom allt vad samhällsklasser heter. för att inte tala om 'kinks' i allmänhet, tumregeln är att ju mer välbärgad en person är desto mer 'udda vanor' har dom.

---
Citera
2022-12-22, 13:35
Medlem
downbelows avatar
Jag har hört rykten att dom hade hittat henne i en källartrapp utomhus.
Kan tänka mig det är svårt se en person som ligger i en trapp om man inte är riktigt nära.
Dock vet jag inte hur området där ser ut.
Citera
2022-12-22, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulie_walnuts
Märkligt att A har tagit bort T som vän på FB.

Han har kvar T-s mamma på vänlistan, dessutom tycker jag inte om att han har bilder på barnen på sin sida. och frågan kvarstår: Om han nu åkte för att hämta telefonen, oavsett var, hade han barnen med sig eller ? Han har ju enligt egen utsago varit med barnen i helgen..... Mystiskt....
Citera
2022-12-22, 14:06
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretadenheta
Han har kvar T-s mamma på vänlistan, dessutom tycker jag inte om att han har bilder på barnen på sin sida. och frågan kvarstår: Om han nu åkte för att hämta telefonen, oavsett var, hade han barnen med sig eller ? Han har ju enligt egen utsago varit med barnen i helgen..... Mystiskt....

Tycker att det verkar luta allt mer som att den där telefonen inte varit ute på vift överhuvudtaget, den har varit med A hela helgen.
Sen om T lämnade den hemma medvetet, glömde den eller fick den ”beslagtagen” av A när hon åkte till J spelar ingen roll - han eller någon annan har inte hittat den utomhus, på Alnö eller 2 km från Js adress.
Citera
2022-12-22, 14:45
Medlem
SysterSarkasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia23

Till alla dina frågor finns svaren redan listade i tråden och jag rekommenderar att du gör vad alla andra får göra - läs! om du verkligen är intresserad.
Både bakgrundsinfo, civil status, olika inblandade parter och geografin finns angivna och man får sålla, som med allt annat på FB.
Citera
2022-12-22, 15:11
Medlem
Men vilken hampus pratas det om, p*kkanen eller k*ppinen?
Citera
2022-12-22, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Men vilken hampus pratas det om, p*kkanen eller k*ppinen?

P*kkanen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in