2022-12-20, 07:39
Medlem
Sr_71s avatar
Tack för era svar
Citera
2022-12-20, 08:34
Medlem
Jahaudus avatar
Varför tar du inte en taxi eller ringer efter ambulans in till beroendeakuten? Där får du stöd med både avgiftning och ångest. Uppenbarligen vill du ha hjälp och du måste ju inte reda ut det här själv. Det är ett aktivt val.
Citera
2022-12-20, 09:21
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sr_71
Hej! Behöver lite råd. Har druckit i två veckor. Vaknade upp i dag helt väck med en djävulsk ångest, sprang in på Coop och köpte ett sexpack öl. Ligger nära att det tar 2 minuter.
Orkar inte gå på bolaget, för långt känns det som, och på grund av att jag skakar som ett asplöv. Måste nog in på Coop igen för folköl biter ju inte efter all fylla. Min sambo ligger på sjukhus och är döende. Ingen bortförklaring men älskar henne så mycket. Varit tillsammans i 40 år och har två barn tillsammans. Men vi har just nu ett dåligt förhållande för att jag dricker när deras mamma kämpar för sitt liv. Och det förstår jag eftersom jag beter mig som som ett svin.
Någon som har liknande erfarenheter? Vill bara försvinna från denna jävla planet. Behöver hjälp med lite råd hur fan jag ska klara detta? Måste jobba på måndag, men som det känns nu klarar jag det inte. Har varit sjukskriven 2 veckor så kommer jag inte på måndag är det kört med jobbet.
Någon som ett råd? hade varit väldigt tacksam.

Kontakta vården, det finns hjälp att få och ju längre du väntar desto mer riskabel kommer väntandet på mötestider och utredning m.m. att bli.

Det handlar inte om dig och din partner utan era barn.
Citera
2022-12-21, 17:56
Medlem
Citat:
jag tar mitt liv nu
Usch fy satan vad du måste mått dåligt Ser att du varit aktiv idag så hoppas du lever än och mår i alla fall lite bättre än igår.

Sök hjälp hos vården!
Citera
2022-12-22, 06:03
Medlem
Sr_71s avatar
Blev desperat och handlade lite handsprit för att dämpa den värsta ångesten. Jag vet att det inte låter klokt men jag får stå mitt kast. Blir inte speciellt full men det värmer ialllafall. På något sätt måste jag tillbaka på banan igen. Tack för era svar!
Citera
2022-12-22, 06:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckTGR
Jag har varit i ungefär samma situation och det råd jag har att ge kanske inte är det du vill höra. Just nu mår du skit och vill bara att ångesten och skakningarna ska upphöra och du vet att mer alkohol dämpar tillfälligt men också gör det ännu värre i längden. Vill du rädda ditt förhållande till barnen och finnas där för din fru så måste du agera nu och klippa alkoholen. Inte imorgon, inte efter nästa sexpack när du mår bättre, utan NU.
Det är alkoholens fel att du mår som du gör just nu och mer av den varan kommer självklart inte att mirakulöst vända situationen igen.

Kontakta vården och förklara situationen. Du måste avgiftas, förmodligen med hjälp av benzo några dagar för att undvika delirium. Sluta cold turkey är aldrig smart.
Har du bara tagit första steget så rullar det på i rätt riktning därefter. Då har du agerat för att lösa detta långsiktigt istället för att släcka bränder dag för dag med mer alkohol och hoppas på att allt ska lösa sig av sig självt, för det gör det inte.

Ja, du kommer få krypa till korset och skämmas när du ber folk i din omgivning om ursäkt, du kommer få kämpa för att rädda relationer och jobb, det kommer bli jobbigt men vet du, när du ser tillbaka om ett år kommer du inse att det var så jävla värt det! Det finns ett bättre liv att leva än att vara slav under alkoholen, tro mig.
Genom ditt rop på hjälp har du redan insett att detta inte fungerar längre så du har egentligen bara två val: kämpa för ett bättre liv eller sup ihjäl dig. Jag hoppas du väljer det första alternativet och kommer ut på andra sidan som en ny och lyckligare människa!

Avgiftas efter 2 veckor med alkoholintag ? Okej om vi snackar 1 år men snälla ?
Citera
2022-12-22, 06:13
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Blev desperat och handlade lite handsprit för att dämpa den värsta ångesten. Jag vet att det inte låter klokt men jag får stå mitt kast. Blir inte speciellt full men det värmer ialllafall. På något sätt måste jag tillbaka på banan igen. Tack för era svar!

Har du supit i en längre period eller snackar vi nu bara denna tid som du haft tråden ?

Jag tycker mtp dina senaste inlägg här i tråden att du MÅSTE berätta för dina nära och även ta kontakt med vården.

Känns som ditt största problem är det som händer din fru nu och alkohol gör känslorna bara värre. Du måste göra det jag säger nu för dina barns skull, du är fortfarande en pappa och din förbannade skyldighet till dem säger att du ska ta dig ur detta.

Kom ihåg hur mycket bättre du mådde som några dagar nykter, nå dit igen !
Citera
2022-12-22, 07:48
Medlem
Sr_71s avatar
Jag har en fru och två underbara barn och två barnbarn. Tyvärr så min fru döende i njursvikt. Det är ingen ursäkt men jag älskar henne så mycket. Jag vet inte vad som är fel men jag känner inget för mina barn direkt. Dom hatar mig för vad jag har ställt till det. Vill inte läggas in på sjukhus, tar mitt liv istället. Har haft en jävla ångest i hela mitt liv och fick temesta i 30 år. Men dom har bytt ut det mot stesolid och det funkar inte. Det var därför jag började dricka. Aldrig druckit innan när jag fick temesta. Hoppas att du förstår lite mer om min bakgrund.
Citera
2022-12-22, 08:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jag har en fru och två underbara barn och två barnbarn. Tyvärr så min fru döende i njursvikt. Det är ingen ursäkt men jag älskar henne så mycket. Jag vet inte vad som är fel men jag känner inget för mina barn direkt. Dom hatar mig för vad jag har ställt till det. Vill inte läggas in på sjukhus, tar mitt liv istället. Har haft en jävla ångest i hela mitt liv och fick temesta i 30 år. Men dom har bytt ut det mot stesolid och det funkar inte. Det var därför jag började dricka. Aldrig druckit innan när jag fick temesta. Hoppas att du förstår lite mer om min bakgrund.

Ta inte ditt liv för i helvete. Det är så slutgiltigt. Det kommer bli så mycket bättre om du bara står ut, du är redan åå botten och det finns en väg och det är upp!

Skicka PM om du vill.
Citera
2022-12-22, 08:30
Medlem
Citat:
Tråkigt med din fru, men tänk på dina barn för fan. Temestan är hård och skrivs inte ut numera vad jag vet. Prova något annat. Ikto kanske, men kämpa vidare, allt går att lösa. Snacka med din läkare, psykolog eller vem som helst. Bara du slipper må så här dåligt.
Citera
2022-12-22, 08:32
Medlem
Sr_71s avatar
Tack för ditt vänliga svar. Lyssnar just nu påCornelis Vreeswijk
Citera
2022-12-22, 09:21
Medlem
Citat:
Tack för ditt vänliga svar. Lyssnar just nu påCornelis Vreeswijk
Bra att du är vid rodret. Styr nu kosan mot rätt håll. Jag har seglat i motvind i många år, men med rätt hjälp så fixade jag det.

Du kan göra samma sak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in