Citat:
Ursprungligen postat av
LilyhAmmer
Jag tror absolut att JA:s uppgifter om att det blev "stökigt" på fredagen kan innebära bråk och slagsmål varpå TB avlidit. Tror inte heller på att hon "självdött". Men då uppstår frågan - var har kroppen varit? Eller tänker du isåfall att hon levde på lördagen och blev dödad då?
Okej, nu gör jag en 360 och är väl medveten om att det motsäger mina tidigare tänkbara scenarion.
Men om vi utgår ifrån att T hade för avsikt att lämna A och de två grälar om detta under fredagseftermiddagen. A tar Ts telefon ifrån henne under dispyten (det finns faktiskt inget konkret underlag på att telefonen varit någon annanstans än i hemmet, dvs den behöver inte ha varit ute på vift/blivit tappad/upphittad/hämtad - endast A som hävdar det) varpå T sätter sig i sin egen bil och åker till J för att få distans, inte i syfte att bälja i sig sprit.
Kan det då inte vara så att J, i ett försök att skydda T och som sagt låta henne få lite space från A, bara påstår att T dragit från henne när A hör av sig på lördagen och efterfrågar henne?
Liksom ”jag har ingen aning om var hon är, det var stökigt igår så hon ringde efter skjuts nånstans”, för att A helt enkelt inte ska veta var T befinner sig.
Efter As smsförfrågan vankas det däremot party, ett ganska slutet sällskap samlas hos J och sysselsätter sig med sådant de normalt sett gör till helgen. Under kvällen drar T i sig för mycket, överdoserar men anses bland sällskapet bara som odräglig varför J tillsammans med man/pojke X skickar ut henne - ser till att hon inte tar sig in igen - T kvävs av sina egna spyor (inga yttre skador har rapporterats och inte heller något blodvite) i en snödriva utanför huset och hittas av förbipasserande en liten stund senare, då död.
Inget våld. Inte konstigt. Inte på något sätt komplicerat. Bara alkoholiserade människor som på storfyllan har noll konsekvenstänk och ingen överblick för vad som sker runt omkring dem.
Ihop med att J och man/pojke X nu är släppta men att misstankarna för
åtminstone grovt vållande till annans död kvarstår så är det väl inte ett helt orimligt händelseförlopp?