2022-10-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sr_71
Nykter i ett par dagar nu! Fick varva ner med folköl så det gick hyfsat bra. Nu är det dags att ta sig i kragen och ge fan i det här. Ska börja jobba dessutom, fick sjuka mig för att jag såg för jävlig ut. Har inte ens orkat duscha, men nu börjar det klarna och den värsta ångesten och skakningarna har släppt.
Ha det bra och tack för era uppmuntrande kommentarer!!
Klipp ut, skriv ut och upp på kylskåpet så du ser hela händelseförloppet ifall tanken på en öl eller flaska vin kommer. Vi "glömmer" snabbt när vi är back on track!

Lycka till!
Citera
2022-10-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Skönt att höra. Från och med nu blir det bara lättare, men då och då kommer du få ett starkt sug efter att dricka alkohol. Ett sätt som fungerade för en kompis var att bestämma sig för att varje gång han fick ett sådant sug skulle hans först ut och ta en rask promenad i 30 minuter och först därefter bestämma sig om han verkligen ville korka upp den där vinflaskan eller om han skulle låta bli. Samma vän sa också till sig själv varje gång detta hände att det är skitsamma om han super i morgon, men idag ska han ge fan i det.

Kan så klart tyckas något ologiskt, men faktum är att han alltid upplevde att suget dagen efter försvann, så han kunde lika gärna fortsätta vara nykter.
Många som kör de metoderna och det verkar hjälpa till. En annan sak är att ringa en förutbestämd kompis (med eller utan promenad innan) och förklara sin tanke om att handla. Att då höra hela filmen med slut från en kompis kan hjälpa och sen veta att konsekvenserna redan dagen efter är trötthet, huvudvärk, ev abstinens, kemisk ångest och mer sug.

Sen kan man ta beslutet - så har man inte helt lurat sig i sin egen förhandling då man allt som oftast är dålig på att vinna en sådan förhandling med sig själv.

Att ta en promenad eller bara sitta och slappna av tio minuter kan vara en bra metod även för de som vill köpa något och anser sig handla mer än de behöver. Är man fortfarande intresserad så var det oftast inte bara en impuls. Bästa är att vänta en dag om man har tålamodet!
Citera
2022-10-21, 18:58
Medlem
Citat:
Nykter i ett par dagar nu! Fick varva ner med folköl så det gick hyfsat bra. Nu är det dags att ta sig i kragen och ge fan i det här. Ska börja jobba dessutom, fick sjuka mig för att jag såg för jävlig ut. Har inte ens orkat duscha, men nu börjar det klarna och den värsta ångesten och skakningarna har släppt.
Ha det bra och tack för era uppmuntrande kommentarer!!
Fan va strongt gjort!
Citera
2022-12-20, 07:18
Medlem
Sr_71s avatar
Hej nu tar jag min min liv orkar inme mer
Citera
2022-12-20, 07:20
Medlem
Sr_71s avatar
är till baka ett på ruta ett
Citera
2022-12-20, 07:23
Medlem
Sr_71s avatar
Hjälp mig är ni snälla
Citera
2022-12-20, 07:25
Medlem
Sr_71s avatar
tar mitt liv
Citera
2022-12-20, 07:30
Medlem
Mi-Mas avatar
Snälla du, ring 112!
Du kommer få den hjälp du så gärna vill ha och behöver!!!
Citera
2022-12-20, 07:34
Medlem
Sr_71s avatar
jag tar mitt liv nu
Citera
2022-12-20, 07:35
Medlem
Sr_71s avatar
orkar inte
Citera
2022-12-20, 07:37
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
jag tar mitt liv nu

Det är väl jävligt onödigt?
När bakfylleångesten släppt kommer det kännas lättare, tro mig. Mys istället lite i soffan idag med en pizza och några folköl för att landa mjukt! Dö kan du göra nån annan dag.
Citera
2022-12-20, 07:38
Medlem
Sr_71s avatar
snälla älp hlölp mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in