Det är ganska stormigt just nu.
Jag förstår att folk ibland säger fel i debatten kring om Elon styrt skutan mer åt yttrandefrihet eller ej, eftersom man ena dagen säger att alla konton som skriver var miljardärernas flygplan befinner sig ska tillåtas - några dagar senare bannlyses de - nåra dagar senare är de tillbaka igen. Snurrigt värre.
Å andra sidan, om man tror på "All PR är bra PR" så har ju få bolag varit så spännande att följa, själv loggade jag på mitt konto för första gången på länge bara för att följa debatten mellan Elon och en android-utvecklare som sen fick kicken.
Fast jag tror inte användarmängden spelar så stor roll för Twitter just nu, det dom behöver är väl intäkter.
Då får man antingen fortsätta satsa på annonser, eller som väl de försöker (krampaktigt) hitta på nya intäktsströmmar, eller pivota hela bolaget.
Citat:
Ursprungligen postat av
snooper123
Varför förlorar dom så mycket?
De är beroende av en enorm annonsförsäljning för intäkter, så nu svajar det.
Det är dock inget ovanligt för twitter.
2018 och 2019 drog man in sammanlagt runt $2.7 miljarder i intäkter.
(Efter att ha gått ungefär lika mycket på minus under 2010-2017 när man försökte växa)
Men 2020 blev det över $1 miljard i förlust. För att den globala annonsmarknaden gick uselt under pandemin.
Vet inte riktigt om det anses att annonsmarknaden under 2022 hade vänt till den va innan, eller om den är 'permanent skadad' av hårdare regler, Apples tracking protection med mera.
Källa på siffrorna:
https://www.statista.com/statistics/...me-of-twitter/