Citat:
Ursprungligen postat av
Tesla83
Anna, 46, känner sig lurad.
Hon upptäckte nämligen att mörk choklad är dyrare än ljus choklad.
"Jag blev lite arg". "Man ser ibland att det kan vara sånt där fult".
Hon löpte runt i butiken för att
konfrontera butikspersonalen, men hittade tyvärr ingen där och då, så hon bestämde sig för att vända sig till Aftonbladet istället.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl352e/anna-upptackte-aladdinbluff-olika-vikt-men-samma-pris
Ja fläskhögen skulle
konfrontera butikspersonalen, sannolikt hade hon valt en snygg 22 årig tjej och då sett sig ha anledning att vara otrevlig, fläskpaddor gör gärna så. Sen så har ju sällan all personal något att göra med skyltningen. Dock kan man ju påpeka att den är fel så de kan fixa till den.
Tänkte på denna tråd när jag läste detta i morse.
Aftonbladet vinner nobelpriset i journalistik för denna fantastiska grävande journalistik. (Jag vet att det inte finns ett nobelpris för journalistik, var bara ironisk.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Grenkomp GRK
"Hmm undrar hon ser ut, var är selfien...japp precis som jag tänkte".
Exakt min tanke med.
Citat:
Ursprungligen postat av
ETA2824-2
Tänkte precis länka det stolpskottet.
– Då jag såg att den var 100 gram mindre, till samma pris. Då valde jag en av de andra.
En tjockis upptäcker att mörk choklad är dyrare än ljus och väljer därför den ljusa

Ja, man ska ju ha så mycket så möjligt för pengarna. Jag har nog inte köpt Aladdin på 20 år, tycker själv det är en riktig skräpask. Trots att hon blev så besviken så skulle hon ändå handla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kid-Stardust
Tjock-Anna har en liten poäng ändå. Står det 500 gram på skylten så ska inte produkten vara 400 gram. Butiken har skyltat fel, ingen normalbegåvad människa skulle dock bry sig. Stor ironi att det är en tjockis som klagar på chokladpriset.

Ja, fläskberget har en poäng, det är felskyltat, tyvärr inte helt ovanligt förekommande.