• 1
  • 2
2022-12-16, 17:57
Medlem
MarabouSchweizers avatar
Jag ville installera nya Mediaspelaren via Microsoft Store. Det verkade inte riktigt gå då knapparna som exempelvis "Get", "Installera" osv inte gör nånting! Det går att klicka men ingenting händer!

Jag testade att ta bort Groove Music först vilket var ett stort misstag! Nu kan jag varken installera nya Media Player eller få tillbaka Groove Music.

Har försökt med alla guider till problemen som nämner "microsoft store button doesn't work".

Jag försökte med en extern installationsapp till Groove Music men installationen fastnar alltid vid 16 %.

Jag har ingen aning om vad jag kan göra nu. Använder Windows 10. Funderar på att göra en ren installation till Windows 11 där nya mediaspelaren ingår men detta är så j*kla frustrerande! Hur kan inte ens Microsoft Store fungera ordentligt?!
Citera
2022-12-16, 18:06
Medlem
jewclaws avatar
Skit i det. Använd VLC till film och winamp till musiken 👌
Citera
2022-12-16, 18:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarabouSchweizer
Jag ville installera nya Mediaspelaren via Microsoft Store. Det verkade inte riktigt gå då knapparna som exempelvis "Get", "Installera" osv inte gör nånting! Det går att klicka men ingenting händer!

Jag testade att ta bort Groove Music först vilket var ett stort misstag! Nu kan jag varken installera nya Media Player eller få tillbaka Groove Music.

Har försökt med alla guider till problemen som nämner "microsoft store button doesn't work".

Jag försökte med en extern installationsapp till Groove Music men installationen fastnar alltid vid 16 %.

Jag har ingen aning om vad jag kan göra nu. Använder Windows 10. Funderar på att göra en ren installation till Windows 11 där nya mediaspelaren ingår men detta är så j*kla frustrerande! Hur kan inte ens Microsoft Store fungera ordentligt?!

Läs och tillämpa - (FB) Windows 10 - Problemtråd / Hjälptråd / Övriga frågor
Citera
2022-12-16, 19:03
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Ladda ner Dopamine, jävligt bra spelare.
Citera
2022-12-17, 07:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Hur har det gått?
Citera
2022-12-17, 17:32
Medlem
MarabouSchweizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur har det gått?
Jag uppdaterade Windows 10 (ej uppgraderat till 11) och då fick jag tillbaka Groove, dock med ny ikon som tillhör nya Media Player.

Begriper inte hur krångligt Windows är ibland. Allt känns så ömtåligt.
Citera
2022-12-17, 17:38
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Jag uppdaterade Windows 10 (ej uppgraderat till 11) och då fick jag tillbaka Groove, dock med ny ikon som tillhör nya Media Player.

Begriper inte hur krångligt Windows är ibland. Allt känns så ömtåligt.

Länken jag angav ger dig Nya media playern på W10.
Gör en punkt först och prova sedan ↓ ↓ ↓
Citera
2022-12-18, 00:21
Medlem
MarabouSchweizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Länken jag angav ger dig Nya media playern på W10.
Gör en punkt först och prova sedan ↓ ↓ ↓
Jag provade länken, följde instruktionerna noga, men appinstallationsprogrammet säger att "Windows Media Player har redan installerats".

Som sagt, sedan uppdateringen till version 22H2 av Windows 10 så känns det som att jag har fått ett missbildat Windows. Groove heter och ser i stort sett ut som Groove, men har bytt ikon till den nya Mediespelaren. Den har också en störande Spotify-reklam som inte går att ta bort. Jag fattar inte, varför ha en störande banner mitt i programmet? Jag vet att de ska lägga ner programmet, men varför ha den där och inte låta folk kunna ta bort den? Det är detta jag hatar mest med Windows. Det enda personliga man kan ändra på är saker man inte vill eller behöver ändra på. Resten måste man leva med.

Så som sagt, det gick inte. Har tydligen redan den nya Mediespelaren trots att den inte ser ut som den alls.
Citera
2022-12-18, 01:50
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Jag provade länken, följde instruktionerna noga, men appinstallationsprogrammet säger att "Windows Media Player har redan installerats".

Som sagt, sedan uppdateringen till version 22H2 av Windows 10 så känns det som att jag har fått ett missbildat Windows. Groove heter och ser i stort sett ut som Groove, men har bytt ikon till den nya Mediespelaren. Den har också en störande Spotify-reklam som inte går att ta bort. Jag fattar inte, varför ha en störande banner mitt i programmet? Jag vet att de ska lägga ner programmet, men varför ha den där och inte låta folk kunna ta bort den? Det är detta jag hatar mest med Windows. Det enda personliga man kan ändra på är saker man inte vill eller behöver ändra på. Resten måste man leva med.

Så som sagt, det gick inte. Har tydligen redan den nya Mediespelaren trots att den inte ser ut som den alls.
Frågan är då varför du tvunget måste använda dessa program? Jag kör VLC enbart för videos, och sen finns ju massor av bra program för musik.
Citera
2022-12-18, 03:14
Medlem
MarabouSchweizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Frågan är då varför du tvunget måste använda dessa program? Jag kör VLC enbart för videos, och sen finns ju massor av bra program för musik.
För jag vill använda så få tredjepartprogram som möjligt. Jag föredrar Windows förenlighet och fasta design - när det väl fungerar bra.

Dock använder jag MPC för video.

Jag önskade Microsoft kunde satsa mer på sina egna appar, och fokusera på att användare (även professionella användare) håller sig till dem utan att behöva byta till externa program.
Citera
2022-12-18, 05:30
Medlem
Från Microsoft för både bild & ljud
https://apps.microsoft.com/store/det...hl=sv-se&gl=se
Citera
2022-12-18, 09:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Ok.
Ja 22H2 gav olika problem för olika användare. Rena slumpgeneratorn.

1. Kör en sfc /scannow för att kontrollera ditt Os. Starta om vid funnet och löst problem.
2. Gör en återställningspunkt.
3. Radera FULLSTÄNDIGT allt som har med dessa mediaspelare att göra.
4. Installera enligt länken.

Ovan bör lösa situationen.

Söker du på nätet så finner du hur du tar bort Spotifyreklamen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in