Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-09, 08:36
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag blev blixtrad idag av en fartkamera. Helt sinnessjukt om ni frågar mig. Det var motorväg och sen blev det 50-väg en kort sträcka och då tog kameran mig. Hur kan jag slippa betala denna böter som jag lär få i brevlådan om någon vecka? Kan jag säga att jag inte vet vem som körde bilen och skicka tillbaka brevet?

vänta o se hur bilden ser ut, om den är rätt olik dig, eller suddig så neka att det är du, är den tydlig o klar, ja då är det kört för dig
Citera
2022-12-09, 08:37
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Men vid firmabil blir företaget skyldiga att betala.

fel! nej
Citera
2022-12-10, 21:34
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag blev blixtrad idag av en fartkamera. Helt sinnessjukt om ni frågar mig. Det var motorväg och sen blev det 50-väg en kort sträcka och då tog kameran mig. Hur kan jag slippa betala denna böter som jag lär få i brevlådan om någon vecka? Kan jag säga att jag inte vet vem som körde bilen och skicka tillbaka brevet?

Lättast sätt att slippa betala är att hålla hastigheten. Det lär ju ha funnits en bra anledning till att det var 50 på den där korta sträckan
Citera
2022-12-13, 20:10
  #16
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer
Lättast sätt att slippa betala är att hålla hastigheten. Det lär ju ha funnits en bra anledning till att det var 50 på den där korta sträckan

Nej, det är det som är det värdelösa. Finns ingen bra anledning att ha en fartkamera där. Kameran sitter i en tunnel, Norra länken.
Citera
2022-12-13, 23:42
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Nej, det är det som är det värdelösa. Finns ingen bra anledning att ha en fartkamera där. Kameran sitter i en tunnel, Norra länken.

Jo det finns det ju uppenbarligen.

Men du missförstod:
Det finns en anledning till att det är 50km/h som gäller på platsen. Det är satt den hastighetsbegränsningen av en anledning (oavsett om det sitter kamera eller inte).
Sen har man uppenbarligen konstaterat att trafikanterna har svårt att förstå skyltningen och då väljer man att förstärka budskapet genom att sätta upp kamera.
Citera
2022-12-16, 22:56
  #18
Medlem
1.1s avatar
Brevet har kommit. Lika bra att erkänna, jag är mest irriterad på att jag ser så ful ut på bilden.
Citera
2022-12-16, 23:02
  #19
Medlem
trngws avatar
Fäll ner solskyddet nästa gång. Funkar super. Har blivit blixtrad många gånger. Aldrig fått ett enda brev.

Förutom den gången en kompis lånade bilen. Då kom ett brev, eller rättare sagt tre-fyra stycken. Alla brev undrade vem som kört bilen den aktuella tidpunkten. Alla breven letade sig raka vägen ner i pappersinsamlingen.
Citera
2022-12-16, 23:08
  #20
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fäll ner solskyddet nästa gång. Funkar super. Har blivit blixtrad många gånger. Aldrig fått ett enda brev.

Förutom den gången en kompis lånade bilen. Då kom ett brev, eller rättare sagt tre-fyra stycken. Alla brev undrade vem som kört bilen den aktuella tidpunkten. Alla breven letade sig raka vägen ner i pappersinsamlingen.

Jag kör alltid med solskyddet nere. Jag är känslig för ljus. Funkade inte alls med att dölja mitt ansikte.
Citera
2022-12-16, 23:32
  #21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag kör alltid med solskyddet nere. Jag är känslig för ljus. Funkade inte alls med att dölja mitt ansikte.

Man måste ju sträcka lite på sig också
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback