2022-12-16, 16:06
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Alla var nöjda med ett helt odemokratiskt samhälle?

Du är alltså för defund the police i HK under kinesiskt styre, men under brittisk diktatur i HK så var alla nöjda?

Pratar du om mig så har jag varit mycket sträng mot det kinesiska kommunistpartiet på senare tid i tråden pga den destruktiva nedstängningen av Kina. Nu häver man dock nedstängningen.

Igen. Wow har du upptäckt detta nu alltså? Det är inget nytt för någon.

Vilka politiker är det som ska ta tillbaka kontrollen? Xi Jinping? Biden? Kristersson? Sunak? UK som kollapsar ekonomiskt och har större migration än någonsin efter Brexit är det Sunak som ska rädda dig?

Boomer.
Ja. Vem skall ta tilllbaka kontrollen. Boris Johnson som kommer från rysk-judisk släkt och har 10 amerikanska presidenter i familjen samt är pyssling-pyssling...etc med Von der Lügen?

Jag hinner inte mer just nu vi får fortsätta en annan gång. Men Guillonism har hittat en intressant artikel som visar hur Wall Street kommer att finansiera invasionen av Taiwan En modern pusselbit som anknyter till de kopplingar till kulturrevolutionen jag tidigare skrev om.
Citera
2022-12-16, 16:48
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Vem skall ta tilllbaka kontrollen. Boris Johnson som kommer från rysk-judisk släkt och har 10 amerikanska presidenter i familjen samt är pyssling-pyssling...etc med Von der Lügen?

Jag hinner inte mer just nu vi får fortsätta en annan gång. Men Guillonism har hittat en intressant artikel som visar hur Wall Street kommer att finansiera invasionen av Taiwan En modern pusselbit som anknyter till de kopplingar till kulturrevolutionen jag tidigare skrev om.

Dvs det finns ingen utväg. Vi är fast i matrix.

Taiwan styrs inte längre av USA-lakejer så Kina kommer inte att behöva återställa ordningen i provinsen Taiwan med våld.

Bankers som idag sammanstrålar i Asiens ekonomiska hub HK har inga kopplingar till Maos kulturrevolution, sluta trolla.
Citera
2022-12-16, 18:03
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
På detta event ska enligt programbladet som publicerats på Hong Kongs myndigheters hemsida, utöver lirarna från Goldman Sachs, JP Morgan och Blackstone, även Rob Kapito, ordförande för BlackRock, samt Mark Carney ha deltagit:

https://www.hkma.gov.hk/media/eng/do...221101e4a1.pdf

Utöver det som nämns om Carney här ovan kan nämnas att han började sin karriär på Goldman Sachs, tidigare varit centralbankschef i både(!) England och Kanada samt mest nyligen var med och lanserade The Glasgow Financial Alliance for Net Zero (GFANZ) vilket han också är ordförande för tillsammans med den okarismatiske juden Michael Bloomberg. GFANZ säger sig ha smått ofattbara 70 biljoner dollar i form av företag och tillgångar bakom sig i sin klimatsatsning på att göra ekonomin i princip koldioxidfri:

https://en.wikipedia.org/wiki/GFANZ
https://www.gfanzero.com/

HK summit attracts Wall Street titans, financial elites, ‘showing confidence in HK as hub under One Country, Two Systems’

https://www.globaltimes.cn/page/202211/1278608.shtml

Intressant att det kommer nu. Världens mäktigaste banker/aktörer ger plötsligt One Country, Two Systems sitt stöd. Man vill naturligtvis hålla Kina inom sin intressesfär i så stor utsträckning som möjligt, och så långt borta från Rysslands intressesfär som möjligt.
Citera
2022-12-16, 19:59
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Goldman Sachs' chairman and CEO David Solomon, Morgan Stanley's chairman and CEO James Gorman and Blackstone's CFO Michael Chae.

Alla dessa kommer från amerikanska banker och finansinstitut.

Citat:
A number of senior officials from Chinese financial institutions including Yi Gang, governor of the People's Bank of China, Fang Xinghai, and Xiao Yuanqi, vice-chairman of the China Banking and Insurance Regulatory Commission, attended the summit.

Alla dessa kommer från kinesiska myndigheter som reglerar banker och finansinstitut.

Alltså, mötet handlar om att amerikanska banker och finansinstitut vill expandera i Kina, och ta hand om de kinesiska spararnas pengar.

Kommer Kina gå med på att amerikanska banker tar hand om kinesernas sparpengar? Det får vi se efter mötet.
Citera
2022-12-17, 01:38
Medlem
Guillounisms avatar
Vad gäller kopplingarna mellan Kina och Wall Street har jag tidigare dokumenterat hur Stephen Schwarzman, grundare och VD för Blackstone, personligen har finansierat ett synnerligen ambitiöst utbildningsprogram i Kina vars syfte och mål är att utbilda framtida politiker, diplomater och akademiker från hela världen vars kontakter "can be activated over a lifetime" som han själv säger. Storfinansen och många av de mer otäcka globalisterna märks bland finansiärerna och rådgivarna:

(FB) Världsordningen - dåtid, nutid, framtid
Citera
2022-12-17, 18:17
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Vad gäller kopplingarna mellan Kina och Wall Street har jag tidigare dokumenterat hur Stephen Schwarzman, grundare och VD för Blackstone, personligen har finansierat ett synnerligen ambitiöst utbildningsprogram i Kina vars syfte och mål är att utbilda framtida politiker, diplomater och akademiker från hela världen vars kontakter "can be activated over a lifetime" som han själv säger. Storfinansen och många av de mer otäcka globalisterna märks bland finansiärerna och rådgivarna:

(FB) Världsordningen - dåtid, nutid, framtid

Vad är det som gör dem så otäcka?

De vill utöka förståelsen mellan världens länder och regioner, och föra dem närmare varandra. Världen har inte råd med fler storskaliga krig (som det nuvarande i Ukraina). USA och Kina måste samarbeta för världens bästa. (EU bör naturligtvis också hitta sin plats i samarbetet.)
Senast redigerad av Sinestro 2022-12-17 kl. 18:30.
Citera
2022-12-17, 23:50
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Putler har förstört Rysslands internationella makt, och minskat Rysslands värde som allierad till Kina.

Xi anpassar sig till detta, genom att närma sig Väst, samtidigt som han vill vara tillräckligt nära Ryssland för att kunna dra nytta av billig rysk olja, gas och andra råvaror.

Xis politik mot Ryssland, påminner lite om Kinas politik mot Nordkorea. Kina är ganska tufft mot Nordkorea, men inte så tuffa att Nordkorea kollapsar, vilket inte är i Kinas intresse.

Att Kina skulle gå i Västs ledband och införa sanktioner mot Ryssland, detta är bara önsketänkande helt utan relevans.
Man har hört massor med gånger att Kinas export till EU och USA är mycket större, och därför kommer Kina gå med på sanktioner mot Ryssland, för att skydda sina handelsintressen.

Kina är USAs huvudfiende, liksom USA är Kinas, och så kommer det att förbli!
Även om nu Väst skulle rent teoretiskt kunna tvinga på Kina sanktioner mot Ryssland, så blir detta utan betydelse.
Kina kommer hitta tusen kryphål genom transit länder som Nordkorea, Mongoliet eller Kazakstan, för att lura Väst!
Citera
2022-12-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Att Kina skulle gå i Västs ledband och införa sanktioner mot Ryssland, detta är bara önsketänkande helt utan relevans.
Man har hört massor med gånger att Kinas export till EU och USA är mycket större, och därför kommer Kina gå med på sanktioner mot Ryssland, för att skydda sina handelsintressen.

Även om nu Väst skulle rent teoretiskt kunna tvinga på Kina sanktioner mot Ryssland, så blir detta utan betydelse.
Kina kommer hitta tusen kryphål genom transit länder som Nordkorea, Mongoliet eller Kazakstan, för att lura Väst!

Det står inget i min kommentar, om "kinesiska sanktioner mot Ryssland".
Citera
2022-12-19, 02:12
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Det står inget i min kommentar, om "kinesiska sanktioner mot Ryssland".

Min fiendes fiende är min bästa vän, så heter det ju i ordspråket.
I och med att USA anser både Ryssland och Kina som fiender, så blir ju ryssar och kineser bästa kompisar!

Liknande är det mellan Sverige och Ryssland.
Vi anser Ryssland är vår värsta fiende, medan bråket i Ukraina handlar om massor med historiska motsättningar mellan ryssar och polacker.
Därför blir svenskar och polacker bästa vänner!

Jag har märkt detta massor med gånger här på flashback.
All form av kritik mot Polen, eller att man bara nämner landet Polen, möts nästan alltid av total tystnad utan kommentarer!
Citera
2022-12-20, 19:29
Medlem
Citat:
Jag har märkt detta massor med gånger här på flashback.
All form av kritik mot Polen, eller att man bara nämner landet Polen, möts nästan alltid av total tystnad utan kommentarer!

1. Kanske ingen som bryr sig?

2. Vad har det med Kina att göra?
Citera
2022-12-21, 04:17
Medlem
provinsen-tibets avatar
Citat:

Första påståendet är riktigt, det andra felaktigt. Kina delar inte upp världen i fiender och allierade, utan söker bredast möjliga samarbete. Kina bygger broar, vägar och bälten, medan USA raserar, invaderar och lägger sin näsa i blöt.
Citera
2022-12-21, 06:00
Medlem
Citat:
Alla dessa kommer från amerikanska banker och finansinstitut.

Alla dessa kommer från kinesiska myndigheter som reglerar banker och finansinstitut.

Alltså, mötet handlar om att amerikanska banker och finansinstitut vill expandera i Kina, och ta hand om de kinesiska spararnas pengar.

Kommer Kina gå med på att amerikanska banker tar hand om kinesernas sparpengar? Det får vi se efter mötet.
inte alls, de amerikanska finans instiruten ar dar for att kowtow, bona och be att kina fortsatter backa dem.

lite mer allvarligt handlar det om den gemensamma globala valutan som ska utvecklas.for den nya varldsordningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback