• 1
  • 2
2022-12-15, 18:32
Medlem
Som rubriken säger. Finns det något alternativ? Jag är även intresserad av "kreativa" lösningar...

Tyvärr har jag inget alternativ, som att åka till någon annan, låna en tv eller dylikt, utan jag har bara min dator och en mobil att tillgå.

(Mod: jag hittade en tråd om detta från förra VM, men tråden var arkiverad)
Citera
2022-12-15, 18:47
Medlem
Finns vissa kanaler som streamar på twitch. Dock tas de bort av upphovsrättsliga skäl. Har man tur kan man se länge om det är en liten streamer.
Citera
2022-12-15, 18:49
Medlem
53....so whats avatar
Direkt på TV4, via datorn.

https://www.tv4.se/sport
Senast redigerad av 53....so what 2022-12-15 kl. 18:53.
Citera
2022-12-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Direkt på TV4, via datorn.

https://www.tv4.se/sport

Sänder de VM-fotbollen live på den adressen?
Citera
2022-12-15, 18:56
Finns gott om pirat sidor som streamar diverse matcher. Vart sidorna finns får du hitta själv.
Citera
2022-12-15, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Finns vissa kanaler som streamar på twitch. Dock tas de bort av upphovsrättsliga skäl. Har man tur kan man se länge om det är en liten streamer.

Jag är inte bekant med Twitch, men jag antar att man söker efter glosor som rör VM-finalen och väljer en streamare som verkar bra?
Citera
2022-12-15, 18:59
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Sänder de VM-fotbollen live på den adressen?

Ganska säker på det, har sett flera matcher på de svenska TV kanalernas webbplataser.
Citera
2022-12-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ganska säker på det, har sett flera matcher på de svenska TV kanalerna.

I så fall är du en life saver. Men jag är fortfarande intresserad av alternativ, för att ha både hängslen och bälte.
Citera
2022-12-15, 19:02
Medlem
Citat:
Jag är inte bekant med Twitch, men jag antar att man söker efter glosor som rör VM-finalen och väljer en streamare som verkar bra?
Ja brukar funka. Eller gå in på sport fliken - nästan enbart fotbolls vm där under tiden för matcher.
Citera
2022-12-15, 19:05
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
I så fall är du en life saver. Men jag är fortfarande intresserad av alternativ, för att ha både hängslen och bälte.

Kan vara bra att ha.
Mitt tittande stördes av tillfälliga perioder av sämre kvalitet i ett par minuter, som återkom 3 - 4 gånger per halvlek, dock inte i semin. Kanske bara var på SVT.
Citera
2022-12-15, 19:05
Citat:

Jag gav dig redan ett bra tips. Leta upp en pirat sida som streamar, Är sjukt lätt att hitta. Tror dock det är mot FBs regler om jag skulle länka. Men du kan enkelt hitta på egen hand om du har hört talas om google.

Adblocker rekomenderas dock på dessa pirat sidor annars kan du få upp dom flesta suspekta annonserna.
Citera
2022-12-15, 19:06
Medlem
53....so whats avatar
Går säker bra att se på danska eller norska TV kanalers hemsidor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in