2022-12-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefanito
Har du missat dom senaste 3 åren?

Supercensur deluxe

Du är ju sjuk. Men visst, om du vill skriva om "the deep state", "go russia" och antisemitiska högerextrema åsikter, testa vet jag!
Citera
2022-12-09, 09:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Fascinerade? På vilket sätt? Du använder ordet på väldigt konstigt sett. Twittter är en socialmedia. Oavsett censur eller inte - en helt vanlig social media. Fascinerade? Ja, om du är gubbe 75. Annars nej, varken revolutionerande eller "fascinerade" - för den delen.
Det är alltid fascinerande med en öppen debatt där alla åsikter får komma till tals. Prova själv, du kanske lär dig något.

Men det viktigaste med det som händer på Twitter är att robotpostandet motarbetas hårt. Så den falska konsensus som rått i många frågor faller samman i accelererande hastighet. Vilket gör att media & politiker inte längre kan peka på "krav från opinionen" när det hela bara varit påhittad propaganda.

Jag förstår att det kan kännas jobbigt för en del.
Citera
2022-12-09, 12:38
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Kommer ni ihåg när alla som misstänkte shadowbanning på Twitter blev hånade & kallade "konspirationsteoretiker". Att folk med "fel" åsikter aldrig hamnade på "Trending" & inte heller hittades när man sökte.

Givetvis var det hela sant, vilken nu bekräftas av släppta Twitter-dokument. #TwitterFiles

https://twitter.com/bariweiss/status...07575633305600
Citera
2022-12-09, 14:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kommer ni ihåg när alla som misstänkte shadowbanning på Twitter blev hånade & kallade "konspirationsteoretiker". Att folk med "fel" åsikter aldrig hamnade på "Trending" & inte heller hittades när man sökte.

Givetvis var det hela sant, vilken nu bekräftas av släppta Twitter-dokument. #TwitterFiles

https://twitter.com/bariweiss/status...07575633305600
Jag har inte hunnit verifiera källan. Men om det är sant är det en enorm skandal.

De kan ha manipulerat val o s.v. Jag vet inte om något juridiskt ansvar t.ex för "meddling in elections" kan utkrävas.
Senast redigerad av wwr 2022-12-09 kl. 14:13.
Citera
2022-12-10, 10:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har inte hunnit verifiera källan. Men om det är sant är det en enorm skandal.

De kan ha manipulerat val o s.v. Jag vet inte om något juridiskt ansvar t.ex för "meddling in elections" kan utkrävas.
Källan är ok, Bari Weiss & Matt Taibbi är de som får tillgång till Twitters interna dokument.

Nya avslöjanden idag avseende hur Twitter bl.a. motarbetade Trump aktivt & medvetet under lång tid.
https://twitter.com/mtaibbi/status/1601352083617505281

En intressant detalj som har dryftats här i tråden:
27. Examining the entire election enforcement Slack, we didn’t see one reference to moderation requests from the Trump campaign, the Trump White House, or Republicans generally. We looked. They may exist: we were told they do. However, they were absent here.
Citera
2022-12-10, 11:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Källan är ok, Bari Weiss & Matt Taibbi är de som får tillgång till Twitters interna dokument.

Nya avslöjanden idag avseende hur Twitter bl.a. motarbetade Trump aktivt & medvetet under lång tid.
https://twitter.com/mtaibbi/status/1601352083617505281

En intressant detalj som har dryftats här i tråden:
27. Examining the entire election enforcement Slack, we didn’t see one reference to moderation requests from the Trump campaign, the Trump White House, or Republicans generally. We looked. They may exist: we were told they do. However, they were absent here.
Då kan Trump kräva omval. Republikanerna har majoritet i representanthuset. Nu borde de sätta igång samma cirkus som demokraterna gjorde mot Trump (Mueller probe) när det påstods att han haft kontakter med ryssarna som manipulerat valet. Nu skulle man kunna sätta igång utredningar och vända upp och ned på Bidenadministrationen för att se om de haft kontakter med Twitter för att försöka snedvrida opinionen. Det blir bra inför nästa val.

Det kanske viktigaste sociala forumet kan ha manipulerats till Bidens förmån.
Senast redigerad av wwr 2022-12-10 kl. 11:29.
Citera
2022-12-10, 12:01
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Fascinerande ur så många kändisar kan ställa sig bakom det falska narrativet att twitter var "bra" tidigare och nu "försämras". När det är självklart att Musk har som mål att göra twitter mer äkta och mindre falskt.
Citat:
https://www.expressen.se/noje/aven-e...lutar-twittra/
Elton John meddelar sitt ställningstagande på just Twitter: ”Hela mitt liv har jag försökt föra samman människor genom musik. Det gör mig sorgsen att se hur felaktig information nu används för att splittra världen”, skriver den 75-årige brittiske popsångaren. Enligt honom kommer desinformation nu att spridas utan att kontrolleras.
Så om man tar bort de tidigare okända twitter-filter som rensar bort sanning för att den kommer från höger så splittrar man världen med desinformation. Nej, det är woke-människors förljugenhet som splittrar världen.

Jag har alltid högaktat Elton John. Men han är lika naiv, lika blåst som vem som helt.
Citera
2022-12-10, 12:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fascinerande ur så många kändisar kan ställa sig bakom det falska narrativet att twitter var "bra" tidigare och nu "försämras". När det är självklart att Musk har som mål att göra twitter mer äkta och mindre falskt.

Så om man tar bort de tidigare okända twitter-filter som rensar bort sanning för att den kommer från höger så splittrar man världen med desinformation. Nej, det är woke-människors förljugenhet som splittrar världen.

Jag har alltid högaktat Elton John. Men han är lika naiv, lika blåst som vem som helt.

Elton John är sångare och artist. Han är även kommunist, bög och sannolikt pedofil, samt djupt involverad i den globalistiska sekten.

Man kan ta honom, liksom många andra liknande kändisar, som en antimätare på vad som är gott och rätt. Ogillar han nya Twitter är det ett bevis att Twitter blivit bättre.
Citera
2022-12-10, 12:39
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Elton John är sångare och artist. Han är även kommunist, bög och sannolikt pedofil, samt djupt involverad i den globalistiska sekten.

Man kan ta honom, liksom många andra liknande kändisar, som en antimätare på vad som är gott och rätt. Ogillar han nya Twitter är det ett bevis att Twitter blivit bättre.
Han är dock ett geni, miljardär på sin musik, och man kan då inbilla sig att han är smart på även andra områden. Nej, det är han inte.
Citera
2022-12-10, 13:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Han är dock ett geni, miljardär på sin musik, och man kan då inbilla sig att han är smart på även andra områden. Nej, det är han inte.

Jag har aldrig förstått det där "du som är så jävla bra på bilar, kan inte du ta en titt på mina utslag under pungen?"
Citera
2022-12-10, 13:20
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag har aldrig förstått det där "du som är så jävla bra på bilar, kan inte du ta en titt på mina utslag under pungen?"
Fast motsatsen är inte heller uppenbar, Elton John är ett världsgeni på en sak (=stor hjärna) men dumskalle på en annan sak. Låter sannolikare att man är hel-intelligent och kan använda sin intelligens på flera områden. Annars är ju t.ex IQ-test helt meningslösa och kan inte förutsäga någonting.
Citera
2022-12-10, 14:40
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Fast motsatsen är inte heller uppenbar, Elton John är ett världsgeni på en sak (=stor hjärna) men dumskalle på en annan sak. Låter sannolikare att man är hel-intelligent och kan använda sin intelligens på flera områden. Annars är ju t.ex IQ-test helt meningslösa och kan inte förutsäga någonting.

Han är möjligen ett estetiskt geni. Sådana brukar som regel visa stor svaghet inom nästan alla andra discipliner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback