• 7
  • 8
2022-12-03, 20:36
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det är väl bara bra att någon beskriver verkligheten som den är?

Nej, Morgonposten beskriver ett narrativ, om och om igen d.v.s. som propagandakanal.

Tror du att haveristen Benulic fått pengar under bordet av Samtiden? Jag skulle inte bli förvånad med tanke på innehållet och utformningen.
Citera
2022-12-03, 21:10
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Nej, Morgonposten beskriver ett narrativ, om och om igen d.v.s. som propagandakanal.

Jag tycker att DN gör likadant, men med mer finess. SD är onda rasister och det är Sveriges skyldighet att släppa in alla som vill flytta hit. Om och om igen skriver de detta.

Det är en intressant tid vi lever i!
Citera
2022-12-03, 21:47
Medlem
Brunafingrarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag tycker att DN gör likadant, men med mer finess. SD är onda rasister och det är Sveriges skyldighet att släppa in alla som vill flytta hit. Om och om igen skriver de detta.

Det är en intressant tid vi lever i!

Absolut, narrativet om folkombytet, sveket mot folket, förrädarna, ditt inlägg speglar Morgonpostens "journalistisk" klockrent.

Få människor med bildning och en gnutta med integritet orkar läsa Morgonposten, kvar är de desillusionerade, missanpassade, bittra, incels, anpassingssvårigheter som i mån av tid och intresse möjligtvis ägnar en stund fast jag tror inte det. Det är trångt med medier på yttersta högerkanten och Morgonposten tillför inget nytt, utformningen är billig och ytlig varför denna "tidning" troligen har kort livslängd såvida inte Samtiden eller något annan organisation stöttar.
Citera
2022-12-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Japp, reklambilderna med Allard i Hitlerposering är klockrent.

Fast detta är faktiskt bättre:

LEJONHJÄRTAS LAND SNART PROFETENS PREFEKTUR
Imperiet slår tillbaka! Folk från forna kolonierna ockuperar nu de tre största städerna i England, var fjärde person inte etnisk vit britt, en av tio är asiat – MAJORITET INTE LÄNGRE KRISTNA, men muslimer, hedningar och shamaner är på stark frammarsch

https://morgonposten.se/2022/11/30/i...na-kolonierna/

Buuuu! Muslimerna tar över Lejonhjärtas land.

Morgonposten är inget annat än en blaska långt under "journalistiken" i tabloidformatet, pressetik och källkritik kan inte existera.
Morgonposten hade kunnat få lite sympati om det inte vore för den ensidiga rapporteringen, upplägget, journalistisk nivå känns som en skvallertidning från avloppet Samtiden.
Med detta sagt har ändå skiten en behållning som underhållning.

Ett PK poäng får Morgonposten.

PK.PK.PK.PK.PK
Allard verkar bli mera och mera desperat och
auktoritär, vad är det för ideologi han företräder?. Tillhör han och morgonposten de
som vill få svenskarna att "vakna"
Citera
2022-12-09, 17:49
Medlem
AuntAugustas avatar
En av de roligaste rubriksättarna jag vet tillsammans med Nilsson på NI. Superduperlånga sköna sågningar det är en godispåse varje gång man surfar in.

Jag brukar lyssna på BeeGees när jag läser MoPo det har hänt tre gånger nu på raken det är magiskt.
Citera
2022-12-09, 22:35
Medlem
Josefin Skans är en riktigt rolig skribent. Sällan man stöter på något originellt inom alt-media numer. Nån man lägger på minnet. Albinsson på Samnytt och Putilov är två sådana.

Dock finns ingen i Sverige med det namnet och bilden är uppenbarligen ett stock photo på en amerikan. Jag funderar på om det ens är en kvinna som skriver.

Funderar också över hur de kan gå runt? Ingen betalvägg och vem betalar frivilligt 99 kr per månad för det? Flera skribenter som ska få betalt. Förutom Flashback finns väl ingen som känner till dem. Har inte sett länkar på Facebook exempelvis.
Senast redigerad av grelin1999 2022-12-09 kl. 22:38.
Citera
2022-12-10, 02:10
Medlem
Haha måste vara Sveriges roligaste tidning 🙂
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback