2022-12-09, 18:51
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Men hon växlade mellan engelska och svenska, samtidigt som alla andra pratade svenska med Rollins. Totalt obegripligt för mig.
För mig är det obegripligt att Rollins vägrar prata svenska när han bott här i ett decennium.
Citera
2022-12-10, 14:05
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
För mig är det obegripligt att Rollins vägrar prata svenska när han bott här i ett decennium.

Ja det är en smula förvånande att han inte behärskar språket till fullo än. Men honom gillar jag att lyssna på så jag har överseende med det 😁
Citera
2022-12-10, 15:25
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA

Kanske, men han skulle inte vara lika kvick och kul om han pratade på svenska. Han kan ju svenska, och förståelsen är perfekt, betydligt bättre än Le rouxs som verkar förstå 50% av vad folk säger . Och eftersom det är en podcast som går ut på att ha ett kvickt humoristiskt samtal så känns det naturligt. På sina ev vanliga jobb pratar han säkert sveska.

Tycker personligen Rollins är en av de bättre på instick och kvickt spånande.
Citera
2022-12-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Kanske, men han skulle inte vara lika kvick och kul om han pratade på svenska. Han kan ju svenska, och förståelsen är perfekt, betydligt bättre än Le rouxs som verkar förstå 50% av vad folk säger . Och eftersom det är en podcast som går ut på att ha ett kvickt humoristiskt samtal så känns det naturligt. På sina ev vanliga jobb pratar han säkert sveska.

Tycker personligen Rollins är en av de bättre på instick och kvickt spånande.

Håller med om att Rollins är en bra gäst. Såg att han hade en hel vikarievecka nyligen och lyssnade därför. Snark... han skall nog inte vara värd med ansvar att bjuda in sina kompisar.
Citera
2022-12-10, 19:26
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlorianKanga
Håller med om att Rollins är en bra gäst. Såg att han hade en hel vikarievecka nyligen och lyssnade därför. Snark... han skall nog inte vara värd med ansvar att bjuda in sina kompisar.
Thapper brukar vara bra på att vara programledare och bjuda in folk. Även Isidor har skött det med äran.

Sämst var nog Järpenhag, när han bjöd dit sin komvux-lärare.
Citera
2022-12-14, 16:55
Medlem
Hur blev det med all merch? Fick alla sina saker till slut?
Citera
2023-02-01, 18:19
Medlem
Run3s avatar
Idag höjde Martin Patreon-avgiften "från 5 dollar till 6 dollar". Lite märkligt att prata om dollar i en svensk podd dock.

Sen när man går in på Patreon så står det att avgiften är 75 kr/månaden. Konstigt hur "6 dollar" blev 75 kr. Intressant växlingskurs.

Sedan så står det också "plus VAT" på Patreon. Så moms ingår alltså inte i priset? Då hamnar alltså det slutgiltiga priset på 94 kr om man adderar på 25%. Lite märkligt att säga priset utan moms, som om det vore företagskunder han riktar sig till och inte privatpersoner. Vem prenumererar på AMK i sin firma eller i sitt bolag?

Anledningen till att Martin höjer avgiften är p.g.a. inflationen och att han inte har höjt priset på 8 år. Men de senaste 5 åren så har dollarn ökat 33% i värde jämfört med svenska kronan. Så om priset var 5 dollar, så har priset redan stigit de senaste åren för oss som lever i Sverige.
Senast redigerad av Run3 2023-02-01 kl. 18:24.
Citera
2023-02-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Idag höjde Martin Patreon-avgiften "från 5 dollar till 6 dollar". Lite märkligt att prata om dollar i en svensk podd dock.

Sen när man går in på Patreon så står det att avgiften är 75 kr/månaden. Konstigt hur "6 dollar" blev 75 kr. Intressant växlingskurs.

Sedan så står det också "plus VAT" på Patreon. Så moms ingår alltså inte i priset? Då hamnar alltså det slutgiltiga priset på 94 kr om man adderar på 25%. Lite märkligt att säga priset utan moms, som om det vore företagskunder han riktar sig till och inte privatpersoner. Vem prenumererar på AMK i sin firma eller i sitt bolag?

Anledningen till att Martin höjer avgiften är p.g.a. inflationen och att han inte har höjt priset på 8 år. Men de senaste 5 åren så har dollarn ökat 33% i värde jämfört med svenska kronan. Så om priset var 5 dollar, så har priset redan stigit de senaste åren för oss som lever i Sverige.
Det stör mig lite att han säger att han inte höjt priset på 8 år. För det är ju inte sant? Det brukade ju vara helt gratis för bara något år sen?
Citera
2023-02-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3

Jag undrar om de som är patreon är så nöjda med vad dom får. Jag har lyssnat sedan början men skulle aldrig betala för det. Han kör 4 dagar i veckan med minst 2 stora uppehåll med jul och sommaren. Han åker på semester stup i kvarten och har vikarier med blandad kvalité sköta showen. Sedan får vi inte glömma sponsorer.
De pengar som rullar in där ger inte rättvisa mot vad som serveras.
Citera
2023-02-01, 21:55
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piruscrips
Jag undrar om de som är patreon är så nöjda med vad dom får. Jag har lyssnat sedan början men skulle aldrig betala för det. Han kör 4 dagar i veckan med minst 2 stora uppehåll med jul och sommaren. Han åker på semester stup i kvarten och har vikarier med blandad kvalité sköta showen. Sedan får vi inte glömma sponsorer.
De pengar som rullar in där ger inte rättvisa mot vad som serveras.
1,6 miljoner i omsättning https://www.allabolag.se/5590483136/amk-studios-ab
Citera
2023-02-01, 21:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UserSchmuser
Det stör mig lite att han säger att han inte höjt priset på 8 år. För det är ju inte sant? Det brukade ju vara helt gratis för bara något år sen?
Tyckte också det lät lite märkligt. Har premium funnits i 8 år? Men orkade inte gå tillbaka och undersöka när han införde premium och vad det kostade ursprungligen.
Citera
2023-02-01, 22:08
Medlem
ursprungsindians avatar
Min Patreon ligger kvar på 45 kr. Är antagligen pga någon gammal växlingskurs som inte har uppdaterats. Kommer inte höja den. Är rätt missnöjd med gästerna på senaste tiden, så jag kan gott offra två halva avsnitt i veckan.

Det är många som inte har höjt än. 1860 patrons på 60 kr nivån och 717 på 75 kr nivån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in