Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-08, 03:17
  #1309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det intressanta är, att när M var barn och tonåring såg hon mycket mer negroid ut. Hon har gjort ALLT för att se mer vit ut: rakpermanent av håret, blekning av huden, och jag är rätt säker på plastikoperationer i ansiktet också - även om hon aldrig har medgett det. Jag misstänker dessutom att hon ibland använder en färgad kräm i ansiktet för att se mer svart ut, när det är det som passar hennes agenda bäst. Hon är fixerad vid frågan om sin egen svart-vithet.

Allt det tycker jag man kan göra om man vill, men när det sker samtidigt som en fullt utvecklad klagosång som pågår i åratal där man gör ner människor man inte ens känner. Hon har förutfattade meningar, men det tror jag är vanligt angående kungliga familjer men hon är ju släkt med dem och då sätter man inte igång ett krig på det här sättet. Om man är normal i huvudet vill säga.

Vilken tid går det av stapeln? Tycker det är intressant att se hur de har vinklat saker och hur de ska agera i efterhand för att de inte kan ta kritik.
Citera
2022-12-08, 03:49
  #1310
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Allt det tycker jag man kan göra om man vill, men när det sker samtidigt som en fullt utvecklad klagosång som pågår i åratal där man gör ner människor man inte ens känner. Hon har förutfattade meningar, men det tror jag är vanligt angående kungliga familjer men hon är ju släkt med dem och då sätter man inte igång ett krig på det här sättet. Om man är normal i huvudet vill säga.

Vilken tid går det av stapeln? Tycker det är intressant att se hur de har vinklat saker och hur de ska agera i efterhand för att de inte kan ta kritik.

Vet inte, jag har inte Netflix, och är inte riktigt tillräckligt intresserad för att gå över till någon som har och titta på det. Får vänta tills det kommer till torrent-sajterna. Annars kommer media att visa de gottigaste klippen!
Citera
2022-12-08, 05:23
  #1311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vet inte, jag har inte Netflix, och är inte riktigt tillräckligt intresserad för att gå över till någon som har och titta på det. Får vänta tills det kommer till torrent-sajterna. Annars kommer media att visa de gottigaste klippen!

De kommer de säkert att vilja göra. Tänk att jag tyckte från början att MM såg ut som en snäll flicka, nu tycker jag att hon hamna i samma klass som Amber Heard. Helt maktgalen människa. Prinsen har alltid verkat ha svårt att orientera sig i verkligheten och det här blev ju bara fel. Bara för att Meg är bekväm med att utesluta sin familj ur sitt liv så behövde hon ju verkligen inte få honom att göra det.
Citera
2022-12-08, 05:34
  #1312
Avstängd
wwrs avatar
Ni är väl inte sådana där nazister och hoppar på den stackars Meghan med halv-afrikanskt ursprung? Jag bara skojar.

Jag är inte så insatt i detta men när man ser bilder av henne är det svårt att placera hennes etnicitet. Först trodde jag hon var sydamerikanska men det stämmer inte heller. Hon är ju ganska färgad. Men det verkar alltså som att hon är halv-afrikan som bleker huden, opererar näsan, rakpermanentar etc till en slags blandetnicitet som är svår att placera. Ett slags rasernas LGBT. Här visar hon upp sin afrikanska hud med kontrast mot en kritvit klänning. Näsan är inte typisk för en skådespelerska, kanske man kan säga. Den är förmodligen opererad har det skrivits i tråden.

https://i.guim.co.uk/img/media/d636b...5&dpr=2&s=none

Jag har inget emot några raser. Allt beror på hur folk beter sig. Men det är intressant hur en så omskriven människa verkar ha jobbat för att gå från halv-svart till att bli "vitare". Har det uppmärksammats i media?

https://people.com/thmb/OO5QcCuImyCX...3e1152e1c5.jpg

Det kanske kommer att uppstå nya grupper i framtiden, motsvarande LGBT? Kanske CANA kommer att bli ett begrepp? (Caucasian Asian Negroid Australoid)
Citat:
The world population can be divided into 4 major races, namely white/Caucasian, Mongoloid/Asian, Negroid/Black, and Australoid.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-08 kl. 06:00.
Citera
2022-12-08, 06:19
  #1313
Medlem
12:00 PT/3:00

Vad är det här för tid? Hittade att det var då första avsnittet skulle visas men jag fattar ju inte det där och när är det svensk tid?
Citera
2022-12-08, 06:21
  #1314
Medlem
Netflix har släppt två trailers inför premiären av Harry och Meghans tv-serie.

Flera bilder på fotografer och pressuppbåd visas för att illustrera hur jagade paret är – men de är tagna i situationer som inte har någon koppling till paret.

– De målar upp en falsk bild av verkligheten, säger hovexperten Sara Ericsson.

Aftonbladet har redan börjat recensera. Undrar om det här ändå kommer att vara negativt för Netflix eller om alla redan förväntar sig att det ska var en slags "The Crown" och är en berättelse väldigt löst grundat på något lite av verklighet.
Citera
2022-12-08, 06:37
  #1315
Medlem
Netflix har släppt två trailers inför premiären av Harry och Meghans tv-serie.

Flera bilder på fotografer och pressuppbåd visas för att illustrera hur jagade paret är – men de är tagna i situationer som inte har någon koppling till paret.

– De målar upp en falsk bild av verkligheten, säger hovexperten Sara Ericsson.

Aftonbladet har redan börjat recensera. Undrar om det här ändå kommer att vara negativt för Netflix eller om alla redan förväntar sig att det ska var en slags "The Crown" och är en berättelse väldigt löst grundat på något lite av verklighet.
Citera
2022-12-08, 12:05
  #1316
Medlem
snowbells avatar
Jag har sett lite av avsnitten på Netflix, det finns 3 avsnitt där nu.

Jag får intrycket av att det här handlar om två väldigt naiva personer, som med mycket kändisskap och status kan få Netflix att göra en serie om dem, en serie program som verkar vara helt utan kritiska frågor eller påståenden.

Prins Harry har ju öppet sagt att han lider av psykisk ohälsa, och det verkar ju Meghan göra också, och med det i beaktande, så kommer det kanske inte komma någon vidare granskning av programmen och påståendena.
__________________
Senast redigerad av snowbell 2022-12-08 kl. 12:10.
Citera
2022-12-08, 14:36
  #1317
Medlem
Enligt BBC News säger Harry i serien: "I sacrificed everything I've known, to join Meghan in her world". Wow, det låter som ett klassiskt exempel på emotionell manipulation från hennes sida...
Citera
2022-12-08, 14:59
  #1318
Medlem
DjPuttes avatar
Problemet är att Harry är lik som mamma i mångt och mycket medans hans bror är en kopia av deras far, Harry ser livet på ett annat sätt och han vill inte synas i media riktigt och skydda sin familj mer än vad hans broder vill...

Sedan så allt är avhängt på han valde ingen kvinna från adel eller societeten typ och det är big no no det traditionsbundna rojalistiska kungahuset i UK, Det skar sig direkt och problemet är vet inte hur det fungerar bakom de stängda dörrarna så är det mycket antaganden och gissningar..

Denna dokumentär well visst det är väl en viss del av sanningen samtidigt som den vinklas att boven är den andra sidan lite, I ärlighetens namn så tror jag båda sidor har lika många fel och tror Engelska kungahuset måste moderniseras ur alla aspekter....
Citera
2022-12-08, 16:28
  #1319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är att Harry är lik som mamma i mångt och mycket medans hans bror är en kopia av deras far, Harry ser livet på ett annat sätt och han vill inte synas i media riktigt och skydda sin familj mer än vad hans broder vill...

Sedan så allt är avhängt på han valde ingen kvinna från adel eller societeten typ och det är big no no det traditionsbundna rojalistiska kungahuset i UK, Det skar sig direkt och problemet är vet inte hur det fungerar bakom de stängda dörrarna så är det mycket antaganden och gissningar..

Denna dokumentär well visst det är väl en viss del av sanningen samtidigt som den vinklas att boven är den andra sidan lite, I ärlighetens namn så tror jag båda sidor har lika många fel och tror Engelska kungahuset måste moderniseras ur alla aspekter....

Jag har landat i liknande slutsats. Tidigare har jag försökt lista ut om jag ”tror” på H&M eller W&K, men det är nog så enkelt att det är en nyanserad mitt snarare och att olikheterna spelade ut sin rätt. Ingen är genom-ond eller genom-god. Meg gillar kameran mest av alla, det syns. Kate tycks ha lärt sig acceptera att maken ”nöjde sig” och troligen har affärer. William tycks stannat av och som du skriver blivit sin far mer än någonsin. Harry… ja han sögs in i Hollywood av alla ställen 😵‍💫

De moderna kungahusen överlag har en utmaning i att hålla sig relevanta och samtidigt ”upphöjda” för att överleva.
Citera
2022-12-08, 18:00
  #1320
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet är att Harry är lik som mamma i mångt och mycket medans hans bror är en kopia av deras far, Harry ser livet på ett annat sätt och han vill inte synas i media riktigt och skydda sin familj mer än vad hans broder vill...
...

Vill inte synas i media?

Utifrån min horisont ser det ut som att han vill synas så mycket som möjligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback