Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-06, 12:58
  #265
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Alltså… IQ-nivån i den här tråden… Stor humor! 🤣

Ah du menar någon slags rasism va men försöker förminska personerna genom att negligera, sätta negativa epitet och så vidare?

Frågan är vem som är mest besatt av hudfärg... rasisterna eller de som måste använda hudfärger i alla resonemang, texter, bilder, reklam, tv-program.


Låt folk tycka vad de vill!
Citera
2022-12-06, 14:25
  #266
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
de som måste använda hudfärger i alla resonemang, texter, bilder, reklam, tv-program.
Vilka är de, och när började de med det?
Citera
2022-12-06, 16:49
  #267
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trivselgruppen
Vilka är de, och när började de med det?
Dom (globalisterna) började nångång i samband med Reinfeldt och det trappas upp år för år i takt med demografiska förändringens spår
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2022-12-06 kl. 16:52.
Citera
2022-12-06, 20:53
  #268
Medlem
Får se vad narren hittar på nu... han verkar ju riktigt kåt på drottningen.. kanske låter han kronprinsen styckas i bitar för ett ligg?
Citera
2022-12-06, 21:02
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Lägg bara av. Sätten och sammanhangen orden yttras i är förortsspråk.

Okej, visst, jag har inte sett den så kan inte uttala mig. Menar mer att språk är föränderligt och att "ungdomspråk" alltid krystas in för att få något att verka aktuellt, och kan vara en överdriven version av hur folk faktiskt pratar. Det gör också att något åldras väldigt snabbt. Om det är så barn pratar idag i Sverige så är det väl inte konstigt att det speglas i en julkalender, sen vad man har för åsikt om det är ju en annan femma. Min åsikt är väl mest att det är töntigt men övergående, inte ett "hot mot riket". En större fråga är ju varför jag ens skriver i denna tråd, då den har noll med mig att göra 🤡 hejdå
Citera
2022-12-06, 22:33
  #270
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryfs
Okej, visst, jag har inte sett den så kan inte uttala mig. Menar mer att språk är föränderligt och att "ungdomspråk" alltid krystas in för att få något att verka aktuellt, och kan vara en överdriven version av hur folk faktiskt pratar. Det gör också att något åldras väldigt snabbt. Om det är så barn pratar idag i Sverige så är det väl inte konstigt att det speglas i en julkalender, sen vad man har för åsikt om det är ju en annan femma. Min åsikt är väl mest att det är töntigt men övergående, inte ett "hot mot riket". En större fråga är ju varför jag ens skriver i denna tråd, då den har noll med mig att göra 🤡 hejdå

Du får sätta språket i kontexten av ett kulturkrig, där media är en part i konflikten som tvingar på medborgare ideologier om mångkultur istället för den svenska kulturen.
Och nej, jag är inte en foliehatt för att du inte ser mönster och sätter de i ett större sammanhang. Välkommen tillbaka till tråden.
Citera
2022-12-07, 00:46
  #271
Medlem
Jag gillar annars årets julkalender, den är inte helt historiskt korrekt men det kan jag faktiskt se förbi, jag har sett långt sämre.

Däremot har ju lucköppningen sett bättre dar i flera års tid, tänker att det var bättre när det faktiskt var en lucköpping som hade något med julkalendern att göra, inte samma gamla koncept år efter år.
Citera
2022-12-07, 01:36
  #272
Medlem
Tankiss avatar
Det kan väl inte bara vara jag som tycker att skådespeleriet är helt uruselt i år? Den enda som jag tycker gör det bra är ungen som spelar den fattiga flickan Hilda.

Kronprinsen är helt klart sämst av alla barnskådespelare jag sett i kalendrar på ett bra tag känns det som. Jag stör mig varje gång ungen öppnar käften för att tala.
Citera
2022-12-07, 02:30
  #273
Medlem
sebastian_s avatar
Är den inte för intensiv? Den kommer i princip aldrig ner i puls och kameran är konstant inzoomad.. Klaustrofobisk på något vis.
Citera
2022-12-07, 05:24
  #274
Medlem
picapicans avatar
Varför är det samma tråkiga lucköppning år efter år?
Citera
2022-12-07, 08:01
  #275
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankis
Det kan väl inte bara vara jag som tycker att skådespeleriet är helt uruselt i år? Den enda som jag tycker gör det bra är ungen som spelar den fattiga flickan Hilda.

Kronprinsen är helt klart sämst av alla barnskådespelare jag sett i kalendrar på ett bra tag känns det som. Jag stör mig varje gång ungen öppnar käften för att tala.
Det kanske finns någon PK-agenda att låta flickans talang lysa än mer i pojkens otalang. Du vet det är mycket nuförtiden om att det behövs kvinnliga förebilder till tjejer som växer upp.
Citera
2022-12-07, 10:58
  #276
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkalle
Jo men du är också äldre fan själv. Nytt och fräscht denna julkalender!
Jag gick i samma klass som Bockstensmannen ...
Så jag är riktigt gammal
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback