Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-05, 23:24
  #13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Söker jag på muslimska länder så hittar jag inget land som skulle vara i närheten av ok för en kvinna att bo i.
Vilket av alla dessa skit länder skulle vara bäst för en kvinna att bo i om den var tvungen?

Turkiet kanske? Inte för att jag skulle vilja bo där precis. Varför vill du bo i ett muslimskt land om du är kvinna?
Citera
2022-12-05, 23:31
  #14
Medlem
stone_sleepers avatar
Vilka parametrar använder du för att bedöma vilka länder är bra för kvinnor? Är kvinnan i frågan traditionellt lagd så är många muslimska länder väldigt bra för dem.
Även de mest konservativa och religiösa länder kan vara bra för såna kvinnor. Jag pratade en gång med en saudisk kvinna och hon trivdes väldigt bra där, det är dessutom ett land med ganska hög levnadsstandard.
Citera
2022-12-06, 09:31
  #15
Medlem
Enligt globaliseringen jämställdhesindex så är det Förenade arabemiratet.
Citera
2022-12-27, 17:43
  #16
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Vilka parametrar använder du för att bedöma vilka länder är bra för kvinnor? Är kvinnan i frågan traditionellt lagd så är många muslimska länder väldigt bra för dem.
Även de mest konservativa och religiösa länder kan vara bra för såna kvinnor. Jag pratade en gång med en saudisk kvinna och hon trivdes väldigt bra där, det är dessutom ett land med ganska hög levnadsstandard.



Du har rätt i att alla och bestämmer själva vilka parametrar som dom betygsätter på en hög nivå för att bedöma vad som är bra för en kvinna.
Får Saudiska kvinnor ens gå ut och handla mat utan en man? Vissa av dom vet inte hur livet kan vara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback