Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-02, 20:30
  #445
Medlem
piptazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamy42
Kanske minns jag helt fel men menar att jag läste på P's story om att pengar från insamlingen skulle gå till begravningen och resten skulle de skänka? Det var nästan i början av insamlingen som hon hade blivit ifrågasatt om vad hon tyckte om insamlingen och ta emot så mycket pengar. Någon mer som fick med sig det?

Jo, du har rätt.
2022-12-02, 20:32
  #446
Medlem
Ja hon skrev dom skulle skänka en del till spädbarnsfonden. Men det är skitsnack. Det kommer inte ske
2022-12-02, 21:18
  #447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Ja hon skrev dom skulle skänka en del till spädbarnsfonden. Men det är skitsnack. Det kommer inte ske

Nä, dom fick nog in bra mycket mer än dom trodde. Så tror inte dom kommer skänka en krona
2022-12-02, 22:49
  #448
Medlem
Personer har tagit egna beslut om att skänka pengar. De personer är positiva till vad P och J väljer att göra med pengarna.

Det är ni bitterf*ttor som sitter här och beklagar er vart pengarna kommer gå till.
*=i

Vem bryr sig? Låt dem göra vad de vill med pengarna.
2022-12-03, 01:50
  #449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av signofthetimes
Men lägg av.

Jag tänker att det här är hur de bearbetar sin sorg NU. Om 20 år kanske de bearbetar den annorlunda. Det här är vad de behöver nu och det är deras historia att berätta, utan att någon ska döma. De har fått sitt andra gemensamma barn och hon fick inte leva, de är stolta över sin bebis och vill dela lyckan av att ha fått henne med alla. Jag ser inte problematiken i att välja dela bilder på sitt barn. Hon har inte skadats eller har ett utseende som skräms, det är en liten bebis som kunde ha levt idag om man som vårdpersonal hade sett till mammans historia och lyssnat på henne. Det är en fruktansvärd tragedi för familjen och jag tycker att alla borde låta dem vara i denna hårda tid, att veta att det skrivs såhär elaka saker om en på internetforum gör förbaskat ont, vare sig man valt att bli offentlig eller inte. Särskilt i kombination med att man har förlorat sitt barn.

Jag vill också meddela att man i en sorgprocess och för att barn (i detta fallet syskonen) ska få ett perspektiv på sorgen, så rekommenderar man att syskon ska komma och träffa sitt avlidna syskon. Det ÄR det bästa sättet. Att gömma, glömma och låtsas som om att det aldrig har hänt gynnar ingen i sin sorgprocess och definitivt inte barn som ser en enorm sorg i sina föräldrar. Att låta syskonen få träffa sin lillasyster var modigt, bra och hälsosamt för barnen även om det är svårt att tro. Men så är det och det är så man rekommenderar det från sjukvården också. Det finns inget farligt med att se en avliden människa som avlidit på ett sätt utan skada eller våld. Tvärtom är det väldigt vackert och fridfullt.

Jag är med dig och förstår hur du menar. De hade en svår förlossning med sitt första barn och de borde haft en bättre uppförljning nu med det här barnet. Det är jätte tragiskt att det blev som det blev. Jag tror att jag och de flesta med mig förstår att man måste involvera de andra barnen i den här processen så det tycker vi inte är konstigt. Det man kan tycka är lite konstigt är att man väljer att gå ut med en video på sitt döda barn så kort tid efter händelsen och på nåt sätt söka sympatier. Hon är sedan tidigare mamma till fem barn och det har inte varit enkla graviditeter det heller. Jag önskar henne all lycka i framtiden.
2022-12-03, 08:44
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Vad heter tråden?

Skvaller om "AishaUmmHarun" (Malin Grahn)
2022-12-03, 22:15
  #451
Medlem
Ingen som har något nytt att dela?
2022-12-03, 23:32
  #452
Medlem
Vad är de för konstig utseende hon har? Människan saknar 3 dm överkropp, armarna går ihop med halsen och huvet är oproportionerligt stort. Sen all jävla fillers i ansiktet som gör att hon ser ut som en svullen mullvad.
2022-12-03, 23:37
  #453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsfingret
Vad är de för konstig utseende hon har? Människan saknar 3 dm överkropp, armarna går ihop med halsen och huvet är oproportionerligt stort. Sen all jävla fillers i ansiktet som gör att hon ser ut som en svullen mullvad.

Så jävla ofräscht att kommentera nåns utseende. Säger mer om dig än henne.
2022-12-04, 09:56
  #454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsfingret
Vad är de för konstig utseende hon har? Människan saknar 3 dm överkropp, armarna går ihop med halsen och huvet är oproportionerligt stort. Sen all jävla fillers i ansiktet som gör att hon ser ut som en svullen mullvad.

Hon är född så.
2022-12-04, 13:47
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Hon är född så.

Läpparna är väl fake? Sen lite botox här och var. Tror hon använder en del filter också
2022-12-04, 16:28
  #456
Medlem
piptazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsfingret
Vad är de för konstig utseende hon har? Människan saknar 3 dm överkropp, armarna går ihop med halsen och huvet är oproportionerligt stort. Sen all jävla fillers i ansiktet som gör att hon ser ut som en svullen mullvad.

Fan vad nasty du är. Jag tycker hon är jättefin. Bara smutsiga människor kommenterar någons utseende på det viset.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback