Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Jag har inget emot att Ukr kan få vapen med 250-350km räckvidd och slå inne i Ryssland, men jag kan förstå varför Nato inte vill skicka det. Putin och hela ryska ledningen kommer se det som att Nato då har förklarat krig mot Ryssland och kommer då garanterat eskalera kriget. Ryssland kommer då slå ut 100% av all infrastruktur, kanske kemiska vapen, kanske kärnvapen och det finns en chans att om Ukr skjuter inne i Ryssland så motiverar det ryssarna att gå o kriga och höjer moralen för dom ryssar redan i Ukraina för då krigar dom inte längre enbart för Putins agenda.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Jag orkar inte försöka motivera varför det är så, om du seriöst tror att Ryssland inte kommer svara mot attacker inne i sitt eget territorium så får du tro det.
Ukraina
attackerar redan inne på ryskt territorium. Har du missat det?
Ukraina attackerar inne i Donetsk, Kherson och Krim. De har ju för fan bombat sönder Krim-bron!
De har attackerat och attackerar mål i och omkring Belgorod och flera andra ryzka städer, så nu är det verkligen dags för dig att stäppa upp och berätta för alla på det här forumet vars gränsen går....!
För det är det du påstår i en mängd inlägg:
1. Om Nato skickar vapen som kan skjuta
25-30 mil
2. DÅ kommer bajs-pitten att bli
stortokig och
3.
eskalera kriget
Min enkla fråga är då,
vilket du har väldigt svårt att besvara, om det är ok att jänkarna skickar vapen och ammunition som kan skjuta halva det avståndet? 3/4 av det avståndet?
Kan jänkarna skicka artilleriammunition som går EN meter längre än den dom skickar idag? 2 mil längre? 5 mil längre? 20 mil längre?
För du kan väl inte ha dragit "250-300" kilometer ur röven?