Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-12-01, 12:27
  #1
Avstängd
wwrs avatar
https://snipboard.io/E1x7ze.jpg

Aftonbladet hjälper idag läsarna att bli fria sina klimatförstörande gasfällor. EU:s taktik för att få Europa på fall är redan klar. Flygskam, Coronarestriktioner, hissade drivmedelspriser. I USA kostar dieseln 14 kronor. Det handlar om att binda ned oss. När tänker ni börja gå och ta bussen. Tids nog blir det tvunget eftersom vi måste störta den onde diktatorn i öster. I hans fruktansvärda land kostar visst soppan 6 kronor och i axis of evil-Iran 25 öre litern. Men om vi fryser, tar bussen och går så kommer de att falla som dominobrickor.

Hade ni tänkt sälja bilen nu, medan några lättlurade köpare som tror på Kristersson och Maggan, att vägen till stenåldern på något oförklarligt sätt skulle vända tillbaka till det bättre, finns kvar. Eller kör ni vidare mot en allt knappare ekonomisk tillvaro?

Eller är detta perspektiv fel. Kommer företagen att höja lönerna i takt med inflationen, erbjuda svartladdning åt skattefuskande elbilister och generösa bilersättningar i utbyte mot att fackföreningar läggs ned och alla anställda blir dirrens personliga slavar?

Det handlar ju i botten bara om kontroll. Kan vi bara få norrlänningar och andra bilberoende glesbygdsbor att flytta in till smart cities där vi kan övervaka dem så är mycket vunnet.

Så hur är/blir bilmarknaden i Sverige? Har den rasat på samma sätt som bostadsmarknaden visst fallit. Kommer bilen i Sverige att bli lyxkonsumtion för söndagsturer eller hur blir utvecklingen. Kommer de med arbete att kunna ha kvar bilen genom löneökningar?
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-12-01 kl. 12:39.
Citera
2022-12-01, 12:30
  #2
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://snipboard.io/E1x7ze.jpg

Aftonbladet hjälper idag läsarna att sälja sina klimatförstörande fordon. EU:s taktik för att få Europa på fall är redan klar. Flygskam, Coronarestriktioner, hissade drivmedelspriser. I USA kostar dieseln 14 kronor. Det handlar om att binda ned oss. När tänker ni börja gå och ta bussen. Tids nog blir det tvunget eftersom vi måste störta den onde diktatorn i öster. I hans fruktansvärda land kostar visst soppan 6 kronor och i axis of evil-Iran 25 öre litern. Men om vi fryser, tar bussen och går så kommer de att falla som dominobrickor.

Hade ni tänkt sälja bilen nu, medan några lättlurade köpare som tror på Kristersson och Maggan, att vägen till Stenåldern på något oförklarligt sätt skulle vända tillbaka till det bättre, finns kvar. Eller kör ni vidare mot en allt knappare ekonomisk tillvaro?

Eller är detta perspektiv fel. Kommer företagen att höja lönerna i takt med inflationen, erbjuda svartladdning åt skattefuskande elbilister och generösa bilersättningar i utbyte mot att fackföreningar läggs ned och alla anställda blir dirrens personliga slavar?

Det handlar ju i botten bara om kontroll. Kan vi bara få norrlänningar och andra bilberoende glesbygdsbor att flytta in till smart cities där vi kan övervaka dem så är mycket vunnet.

Så hur är/blir bilmarknaden i Sverige? Har den rasat på samma.sätt som bostadsmarknaden visst fallit. Kommer bilen i Sverige att bli lyxkonsumtion för söndagsturer eller hur blir utvecklingen. Kommer de med arbete att kunna ha kvar bilen genom löneökningar?
Sen då, ska man cykla då eller köpa svindyr elbil?
Citera
2022-12-01, 12:31
  #3
Medlem
Sverige i ett nötskal.

Först bygger man infrastrukturen, SEN säljer man bilen, inte tvärtom som dagens Sverige.

Det kommer troligen att komma fler miljövänligare alternativ till vanlig diesel och bensin för gamla bilar och en normalt fungerande människa tänker ut hur man kan använda det som redan finns.
Citera
2022-12-01, 12:32
  #4
Medlem
Bassplays avatar
Kommer fortsätta köra diesel tills det kostar betydligt mer än idag. Försöker dom ta ifrån mig bilen så är jag villig att bruka dödligt våld.

Dom där leksaksbilarna som går på el tror jag inte på, för kallt här och dom är alldeles för dyra samt går att kontrollera mycket lättare.

Gör du inte som vi säger , ingen el för dig
Citera
2022-12-01, 12:34
  #5
Medlem
TELAVIV91s avatar
Och jag skulle med glädje kunna leva billös men jobb och vanligt liv av idag kräver bil. Utan bil måste man flytta till jobbet om det är längre än typ 12-15km dit eller bli självförsörjande hemma på gården, vilket jag skulle kunna men inte önskar nu. Med externt jobb får jag ihop bilens kostnader på ett par arbetsdagar.
Citera
2022-12-01, 12:34
  #6
Avstängd
MrSwedeGliderRunts avatar
Bättre att byta ut de korrupta kleptokraterna, som är lojala globalistiska privata organisationer och ej folken.
Dessa kleptokrater kan jobba på globalistiska företag som Mc Donalds istället, där deras expertis äntligen kan komma någon till nytta.
Citera
2022-12-01, 12:34
  #7
Medlem
Aldrig. Loppet är ändå redan kört. Så jag tänker njuta av den tills jag dör...
Citera
2022-12-01, 14:29
  #8
Medlem
Äsch,min bil är så billig att det funkar att bensinen är så dyr. Bor granne med jobbet så behöver ändå inte använda den dagligen. Bussen tänker jag aldrig mer ta i mitt liv.
Citera
2022-12-01, 14:36
  #9
Medlem
ormbitens avatar
Det räcker att ställa sig i en valfri stad och titta på trafiken mitt på dagen för att inse att folk kör och åker bil som aldrig förr. Hela samhället är uppbyggt runt bilen och vägarna.

Nä jag ska inte sälja mina bilar. Har 12 stycken... mestadels veteraner.
Citera
2022-12-01, 14:44
  #10
Medlem
Och jag tänker minsjäl inte sälja bilen till dom som skickar brev och ska ha min billigt..
Det kan dom tammefan glömma, för jag ska köra riskokarn direkt till skroten när den dagen kommer..
Citera
2022-12-01, 14:48
  #11
Medlem
Men du, idiot, hur ska vi ta oss fram då? Cykla? Blir skitjobbigt dra runt familjen 10mil om dagen med en cykel, väldigt tidskrävande också. Nej.
Jag tar bilen!
Citera
2022-12-01, 15:11
  #12
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
https://snipboard.io/E1x7ze.jpg

Aftonbladet hjälper idag läsarna att bli fria sina klimatförstörande gasfällor. EU:s taktik för att få Europa på fall är redan klar. Flygskam, Coronarestriktioner, hissade drivmedelspriser. I USA kostar dieseln 14 kronor. Det handlar om att binda ned oss. När tänker ni börja gå och ta bussen. Tids nog blir det tvunget eftersom vi måste störta den onde diktatorn i öster. I hans fruktansvärda land kostar visst soppan 6 kronor och i axis of evil-Iran 25 öre litern. Men om vi fryser, tar bussen och går så kommer de att falla som dominobrickor.

Hade ni tänkt sälja bilen nu, medan några lättlurade köpare som tror på Kristersson och Maggan, att vägen till stenåldern på något oförklarligt sätt skulle vända tillbaka till det bättre, finns kvar. Eller kör ni vidare mot en allt knappare ekonomisk tillvaro?

Eller är detta perspektiv fel. Kommer företagen att höja lönerna i takt med inflationen, erbjuda svartladdning åt skattefuskande elbilister och generösa bilersättningar i utbyte mot att fackföreningar läggs ned och alla anställda blir dirrens personliga slavar?

Det handlar ju i botten bara om kontroll. Kan vi bara få norrlänningar och andra bilberoende glesbygdsbor att flytta in till smart cities där vi kan övervaka dem så är mycket vunnet.

Så hur är/blir bilmarknaden i Sverige? Har den rasat på samma sätt som bostadsmarknaden visst fallit. Kommer bilen i Sverige att bli lyxkonsumtion för söndagsturer eller hur blir utvecklingen. Kommer de med arbete att kunna ha kvar bilen genom löneökningar?

Problemet jag har är att jag inte kan räkna hem en elbil. Annars hade jag bytt på studs.

Jag bor två kvarter från jobbet så det går fortare att gå. Kör 2 km till mataffären och hem varje vecka. Blir lite annan körning också. Ska vi tro att det blir 5-6 mil i månaden kanske. Ibland blir det lite längre. Har en rätt ny Golf kombi Diesel (4wd), den är på 2 liter och drar kanske 0,7 om man kör fjantigt i stan, 0,5 på långkörning. Soppan får gå upp bra mycket innan det har någon större effekt på ekonomin...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback