Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-30, 15:52
Medlem
Friar Tucks avatar
Har en PS5:a som mina två barn ibland spelar Fortnite på. Ibland har de lite svårt att turas om så jag hade gärna sett att de kunde spela samtidigt på samma konsol.

Är det möjligt att koppla en extra TV till PS5:an så att de kan spela på vars en TV samtidigt?
Citera
2022-11-30, 15:55
Medlem
Dan88s avatar
Splitscreen finns: https://www.epicgames.com/help/en-US...a5720311864347
Citera
2022-11-30, 15:56
Medlem
Bassplays avatar
Sökord ps5 2 player splitscreen.

Där hittar du allt du behöver veta.
Citera
2022-11-30, 15:58
Medlem
Bassplays avatar
Du kan inte koppla in en extra tv på det sätt du vill.
Citera
2022-11-30, 16:10
Medlem
Friar Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Du kan inte koppla in en extra tv på det sätt du vill.

Tack. Förstod det som att man kunde ställa in split screen så att man spelade bredvid varandra och inte över varandra så hoppades på att det skulle funka med två TV, men då vet jag.

Vet du om det finns något annat alternativ där jag slipper fixa någon annan hårdvara att köra själva spelet på?
Citera
2022-11-30, 16:31
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friar Tuck
Har en PS5:a som mina två barn ibland spelar Fortnite på. Ibland har de lite svårt att turas om så jag hade gärna sett att de kunde spela samtidigt på samma konsol.

Är det möjligt att koppla en extra TV till PS5:an så att de kan spela på vars en TV samtidigt?

Du vill ha båda online samtidigt på samma PS5:a, med två separata skärmar...? Knappast.
Två konsoler på samma konto skall funka.
Senast redigerad av 53....so what 2022-11-30 kl. 16:38.
Citera
2022-11-30, 16:40
Medlem
Friar Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Du vill ha båda online samtidigt på samma PS5:a, med två separata skärmar...? Knappast.
Två konsoler på samma konto skall funka.

Precis!
Citera
2022-11-30, 18:35
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Precis!

Varför kan de inte spela på samma skärm?
Citera
2022-11-30, 19:14
Medlem
Friar Tucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Varför kan de inte spela på samma skärm?

Det kan de egentligen, men det blir rätt liten bild. Men funkar det inte att koppla in två TV så blir det för dem att spela på samma skärm.
Citera
2022-11-30, 21:16
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Tack. Förstod det som att man kunde ställa in split screen så att man spelade bredvid varandra och inte över varandra så hoppades på att det skulle funka med två TV, men då vet jag.

Vet du om det finns något annat alternativ där jag slipper fixa någon annan hårdvara att köra själva spelet på?
I vissa spel kan du ändra om det ska vara horisontellt eller vertikalt.
Kolla runt i Settings, troligen i video men har ej spelat fartnite så inte säker om det går i det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback