2022-11-30, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det sker skojerier i tråden. Det har tidigare hänvisats till data som andra har sökt och misslyckats.

Vad för skojerier? Vem är det som har hänvisat till vilken data och vem har sökt och misslyckats? Vad är det du söker som du inte kan hitta bland artiklar du själv har delat? Varför delar du artiklar om du ej har läst dem?

Citat:
Detta måste upp i stora tidningar. Inte osäker information från anonyma internetskribenter, betalväggar i mindre media etc. I vilka produkter används företagets batterier? Vilka större leveranser sker? De som har information måste lägga in den med referenser så att den kan undersökas. Men trollning används i tråden för att försöka skapa personkonflikter istället för att diskutera företaget och öppet redovisa de uppgifter man har med referenser.

Varför duger det med anonyma internetskribenter när de håller med dig men inte när de går emot dig?
Varför anklagar du folk för att vara troll och ignorerar de som diskuterar med dig istället för att delta i diskussionen? Det är synd att du inte vill diskutera så klart.

Citat:
Dessa inlägg som fokuserar på andra skribenter och på inlägg i tråden istället för på företaget gör att man ytterligare stärks i en misstanke att något inte står rätt till med företaget. Det fortsätter komma information, som att Carlsson fått pris. Det är betydligt viktigare att veta hur fabriken går.

Så länge som det går som planerat eller inom felmarginalen så kommer det inte att stå så mycket om företaget nu när de stora mediedrakarna har annat att skriva om.

Citat:
Tråden skall inte handla om relationer mellan olika skribenter utan om företaget. Minst 6 miljarder offentliga medel har gått in i projektet.

Där är vi helt ense. Låt oss då tilltala varandra istället för att köra med härskartekniker.
Citera
2022-11-30, 15:08
Medlem
Hur som. Tillbaka till ämnet.

Vad tycker ni förresten om årsredovisningen nu när den äntligen har släppts?
Citera
2022-11-30, 15:09
Medlem
wwrs avatar
Fokusera på företaget och inte på relationer mellan skribenter.

Det pris som media rapporterade att Carlsson fick i fredags, fick han alltså av sin egen revisor.

(FB) Northvolt: Åtta orter slåss om batterifabrik (Skellefteå segrare)
Citera
2022-11-30, 16:03
Medlem
Citat:
Fokusera på företaget och inte på relationer mellan skribenter.

Är det mig du talar till nu?

Citat:
Det pris som media rapporterade att Carlsson fick i fredags, fick han alltså av sin egen revisor.

(FB) Northvolt: Åtta orter slåss om batterifabrik (Skellefteå segrare)

Känns väl varken konstigt eller underligt att det är deras revisor som media som inte rapporterar om NV rapporterade det. Det är väl EY-s jobb at se hur det går för firmor och de har självklart bättre koll på de som de själva kikar på.

Hur som, här har du juryn.

Den oberoende jury som korade vinnarna i region Stockholm leddes av*juryordförande Pernilla Ramslöv, vd och grundare av NOX Consulting AB, Kristina Lindhe, vd och grundare av The Lexington Company, Patrik Andersson, affärsutvecklare på Serneke Invest, Noel Abdayem, vd och grundare av The Humble Co. AB, Douglas Roos, grundare av Vo2Cap och Jonas Bertilsson, COO på NOD Group.

https://news.cision.com/se/ey-entrep...-2022,c3673277

Har du hunnit kika på rapporten ännu? Tänkte att det lät lite viktigt tidigare. Hittat något spännande?
Citera
2022-11-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja det var den jag var sugen på. Men ska glutta på den där när jag har tid. Danke.

Höll på att glömma. Nu finns redovisningen för NV AB ute.
Citera
2022-11-30, 16:53
Medlem
wwrs avatar
Om årsredovisningen för 2021 till slut har kommit fram och någon har hittat den så lägg gärna en länk till den.
Citera
2022-11-30, 17:24
Medlem
Citat:
Om årsredovisningen för 2021 till slut har kommit fram och någon har hittat den så lägg gärna en länk till den.

Testa Google. Första resultatet dög för mig. Annars så finns den på krafman
Citera
2022-11-30, 17:26
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldgas
Testa Google. Första resultatet dög för mig. Annars så finns den på krafman
Vad jag kommer ihåg så letade andra enligt dina länkar tidigare utan att hitta något. Jag väntar i alla fall tills det kommer in en länk i tråden.
Senast redigerad av wwr 2022-11-30 kl. 17:29.
Citera
2022-11-30, 17:32
Medlem
Citat:
Vad jag kommer ihåg så letade andra enligt dina länkar tidigare utan att hitta något. Jag väntar tills det kommer in en länk i tråden.

Så var det absolut. Ett missförstånd från min sida där. Trodde att det var NV Ett som alla var ute efter, som fanns då och inte NV AB. Nu finns iaf NV AB. Trevligt googlande.
Citera
2022-11-30, 17:35
Medlem
wwrs avatar
Just hur Northvolts supportrar inte lämnar tydlig information genom att citera och länka, som är det vanliga på Flashback och som underlättar för andra att finna information gör naturligtvis att man stärks i misstankarna att föetaget har något att dölja.
Citera
2022-11-30, 17:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Vad jag kommer ihåg så letade andra enligt dina länkar tidigare utan att hitta något. Jag väntar i alla fall tills det kommer in en länk i tråden.

https://krafman.se/northvolt-ab/5590...sammanfattning
Citera
2022-11-30, 17:39
Medlem
Citat:
Just hur Northvolts supportrar inte lämnar tydlig information genom att citera och länka, som är det vanliga på Flashback och som underlättar för andra att finna information gör naturligtvis att man stärks i misstankarna att föetaget har något att dölja.

Tar det inte längre tid att klaga på mig än att bara googla själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback