Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-30, 13:35
Medlem
HenGlysens avatar
Min tioåring har fått ett nytt headset till sitt PS4 men de fungerar inte när han ska ansluta till ett party/starta ett. Meddelandet "Mikrofonen har stängts av, dina vänner kan inte höra dig" kommer då upp. Han hör dock när de andra pratar i det (men de hör alltså inte honom).

Det går heller inte att ställa in mikrofonljudet, den registrerar inte ljudet då. Har provat headsetet på andra enheter och mikrofonen fungerar då, så bör ju rimligen inte vara något fel på själva headsetet. Är headset med sladd, inte bluetooth.

Vad jag förstår har vi försökt ställa in alla inställningar enligt konstens alla regler. Försökt kolla på playstations support men det var ju typ omöjligt. Har någon något tips om vad vi ska göra? Är inte helt lätt att lösa, är helt kass på sånt här själv...
Citera
2022-11-30, 13:48
Medlem
Sleepysuns avatar
Googlade och fick fram detta:
Citat:
“Microphone muted, so that players in the party can’t hear you”
My headphones work fine and let me do everything except party chat for whatever reason. It’s been this way since the update to the party system and I can’t seem to figure out what’s wrong?
Citat:
- I had this issue the other day and had forgotten one other place. Long press the PS button that brings up the side menu and look under sounds or one of the settings. There is a checkbox there to mute all microphones that overrides other settings. That was my problem anyways when bud couldn't hear me yest. Hope it works.
Citera
2022-11-30, 15:23
Medlem
HenGlysens avatar
Men åååhhhh! Du gjorde just en tioåring (och mig) väldigt lycklig!!
Tack!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback